Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 2/2013

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 2/2013
OD REDAKCJI
str. 5
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 16
Nikon 1 J3
str. 16
Olympus TG-2
str. 18
Nowości Golla
str. 20
Nikon 1 S1
str. 21
FOTO-RYNEK
str. 22
Targi CES 2013
str. 22
Od 8 do 11 stycznia w Las Vegas odbyły się targi Consumer Electronics Show. To jedna z najstarszych imprez elektroniki użytkowej na świecie. Wbrew obawom,...

wi�cej
Kodak PIXPRO S1
str. 23
Amerykańska firma JK Imaging zapowiedziała produkcję bezlusterkowców pod szyldem Kodaka.

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 26
Fotografia reklamowa, czyli perfekcyjne lanie wody
str. 26
Nie narzeka na brak fotograficznych zleceń. Lubi lać wodę i fotografuje ją. Wykonuje zdjęcia dla największych agencji reklamowych w kraju i poza nim. Wśród jego klientów są...

wi�cej
TEST
str. 40
6D czy D600 - najmniejsze pełne klatki Canona i Nikona
str. 40
W 4 dni po premierze Nikona D600 Canon, 17 września 2012 r., przedstawił najnowszą pełnoklatkową lustrzankę oznaczoną symbolem EOS 6D. Model ten trafił do naszej...

wi�cej
PORADY
str. 52
Okiem Leonarda
str. 52
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna?

wi�cej
PORADY
str. 58
Packshot domowym sposobem
str. 58
Aby wykonać zdjęcie packshotowe (np. na serwisy aukcyjne), niekoniecznie musimy mieć profesjonalne studio. Wystarczy biała ściana i kartka papieru w tym samym kolorze....

wi�cej
TEST
str. 64
Sony RX1 - kompaktowa pełna klatka
str. 64
12 września firma Sony zapowiedziała wprowadzenie, od połowy listopada 2012, pełnoklatkowego kompaktu Sony Cyber-shot RX1. Aparat trafił do naszej redakcji na początku...

wi�cej
Liga Foto-Kuriera
str. 78
"Czerwony"
str. 78
Czerwień jest najgorętszą ze wszystkich barw, kojarzona z kolorem życia i skrajnych uczuć od miłości po złość. Jest kolorem najsilniej oddziaływującym na psychikę człowieka,...

wi�cej
PORADY
str. 88
Mikrofotografia
str. 88
W poprzednim odcinku rozpoczęliśmy opisywanie technik oświetlenia. Po przedstawianiu techniki „jasnego pola” przyszedł czas na oświetlenie skośne.

wi�cej
PORADY
str. 90
Aparat do podczerwieni - zrób to sam!
str. 90
W niniejszym artykule pokażemy jak przygotować prosty aparat kompaktowy do fotografii w zakresie podczerwieni.

wi�cej
PORADY
str. 98
Warsztaty Vegas - ekspozycja, przenikanie, kaszeta
str. 98
W poprzednim odcinku cyklu „Warsztaty Vegas” zajęliśmy się programowym stabilizowaniem ujęć oraz korektą balansu bieli. Dziś zajmiemy się korektą ekspozycji oraz...

wi�cej
CIEKAWE MIEJSCA ŚWIATA
str. 102
Namibia
str. 102
W położonej na południu Afryki Namibii, której stolicą jest Windhuk, na powierzchni prawie trzykrotnie większej od Polski, mieszka zaledwie 2 miliony ludzi....

wi�cej
PORADY
str. 108
Mikrofotografia cz. VI
str. 108
Po opisaniu „jasnego pola” i oświetlenia skośnego zajmijmy się kolejną techniką oświetlenia, jaką jest „ciemne pole”.

wi�cej
Foto-Wideo Market
str. 112
Serwisy - Spis reklam
str. 114



Mikrofotografia cz. VI

Mikrofotografia


Po opisaniu „jasnego pola” i oświetlenia skośnego zajmijmy się kolejną techniką oświetlenia, jaką jest „ciemne pole”.

 

„Ciemne pole” to technika oświetlenia, przy użyciu której pole widzenia jest ciemne, natomiast szczegóły preparatu są jaśniejsze. Obiekty oświetlone tą techniką często wyglądają bardzo ciekawie, a ich kolorystyka wygląda inaczej niż w „jasnym polu” (patrz FK 2/2013). Techniki tej bardzo często używa się wtedy, gdy chcemy uwidocznić bardzo drobne i delikatne struktury, które w jasnym polu są słabo widoczne. Preparat jest oświetlony zupełnie inaczej niż przy „jasnym polu”, bowiem światło bezpośrednie, padające prostopadle na preparat, w ogóle nie dociera do niego. Do obiektywu natomiast wpada jedynie światło ugięte i rozproszone na szczegółach preparatu, a tło pozostaje ciemne. Do realizacji takiego oświetlenia używa się albo specjalnych kondensorów* do „ciemnego pola” albo odpowiednich przesłon. Kondensory do „ciemnego pola” zapewniają lepszy efekt aniżeli przesłony. Tym niemniej, do pewnego stopnia, stosunkowo drogi kondensor można zastąpić właśnie odpowiednią przesłoną, której koszt jest praktycznie zerowy.

więcej Foto-Kurier 2/2013 str. 108

Dostępność: nakład wyczerpany
powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Panasonic LUMIX S5II oraz S5IIX - aktualizacja w super cenie - lepsze udostępnianie, fotografowanie i filmowanie


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.106) / 0.097

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |