Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-kurier 3/2013

ok�adka czasopisma Foto Kurier
Spis treści 3/2013
OD REDAKCJI
str. 5
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 16
TEST
str. 22
Olympus TG-2 - kompakt na każdą pogodę
str. 22
Część z nas wybiera się dopiero na długo oczekiwany wypad narciarski lub zaczyna myśleć o wiosennych eskapadach w góry, czy też wyprawach nad ciepłe morze. Jak zwykle myślom tym...

wi�cej
RYNEK
str. 28
Męski punkt widzenia
str. 28
Dotnij i wypróbuj, czyli warsztaty fotograficzne Fujifilm „Warzone z pasją”.

wi�cej
FILM VIDEO FOTO 2013 - poszerzą horyzonty zwiedzających
str. 29
Już za kilka tygodni w dniach 21-23 marca br. odbędą się XVI Targi Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Audio i Video w Łodzi.

wi�cej
RECENZJE
str. 30
Malarski Franko
str. 30
Wiktor Franko – fotografia. Galeria Firlej, Wrocław. Wystawa czynna do 24.03.2013.

wi�cej
Fotograf ciszy
str. 30
Grzegorz Jarmocewicz / Ire ex. Galeria FF, Łódź. Wystawa czynna do 16.03.2013.

wi�cej
Lekcja historii
str. 30
Szalona lokomotywa – wystawa fotografii kolejowej wybitnych artystów. Muzeum Kolejnictwa, Warszawa, wystawa czynna do 31.03.2013.

wi�cej
Wjeżdżamy do Paryża
str. 31
Eustachy Kossakowski – (6 metres avant Paris). Wyd. Nous, Caen (Francja) 2012, str. 239 +nlb

wi�cej
Portrety filmowe
str. 31
„Portrety” – wystawa fotografii Daniela Raczyńskiego. Rybnickie Centrum Kultury, Rybnik. Wystawa czynna do 31.03.2013.

wi�cej
Portrety wykonane Leicą
str. 31
Elliott Erwitt: Personal best for Leica. MYSIA 3, Warszawa. Wystawa czynna do 11.03.2013.

wi�cej
KONKURS
str. 32
World Press Photo 2013
str. 32
Krew, śmierć, wojna... ewentualnie skrajna bieda. Rozstrzygnięcie kolejnego World Press Photo utwierdza nas w przekonaniu, że tych właśnie tematów powinien szukać...

wi�cej
TEST PORÓWNAWCZY
str. 40
Canon, Nikkor, Samyang, Sigma, Sony - jasne 35 mm
str. 40
Przedstawiamy Państwu test jasnych „trzydziestekpiątek”. W „szranki” stany dwa Canony – EF 35 mm f/1,4L USM i najnowszy EF 35 mm f/2 IS USM,...

wi�cej
KONKURS
str. 54
Red Bull illume
str. 54
Zgłoszenia do konkursu Red Bull illume 2013 przyjmowane są do 30 kwietnia br. Prezentujemy najbardziej ekstremalne i porywające zdjęcia z poprzedniej edycji.

wi�cej
WARSZTATY PHOTOSHOPA
str. 66
Packshot domowym sposobem cz. II
str. 66
W poprzednim wydaniu Foto-Kuriera (2/2013) radziliśmy, jak wykonać zdjęcie packshotowe (np. na serwisy aukcyjne), bez użycia profesjonalnego studia. Tam za przykład...

wi�cej
PORADY
str. 70
Okiem Leonarda
str. 70
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna?

wi�cej
PORADY
str. 76
Warsztaty Vegas cz. VII
str. 76
W poprzednim odcinku cyklu „Warsztaty Vegas” zajęliśmy się korektą ekspozycji oraz kluczowaniem obrazu. Dziś zajmiemy się dźwiękiem.

wi�cej
PORADY
str. 84
Barwne ABC
str. 84
Postęp w technologii sprawił, że większość zdjęć wykonujemy jako barwne. W bieżącym artykule omawiamy fizyczne aspekty barwne, w następnych zajmiemy się zasadami wzajemnego...

wi�cej
LIGA Foto-Kuriera
str. 89
Alpy i Prowansja - nowa nagroda główna
str. 89
Mamy nowa główną nagrodę. Teraz zwycięzca Ligi Foto-Kuriera 2013 w nagrodę wyjedzie na 10‑dniową wyprawę fotograficzną z Tomaszem Jungowskim zgłębiać tajniki...

wi�cej
LIGA Foto-Kuriera: "Trójkąt"
str. 90
Na temat trzeciego etapu tegorocznej edycji Ligi Foto‑Kuriera wybraliśmy trójkąt. Z geometrycznego punktu widzenia to wielokąt o trzech bokach. Trójkąt to najmniejsza...

wi�cej
TEST PORÓWNAWCZY
str. 100
Dwaj Panowie G - Canon PowerShot G15 vs G1X
str. 100
W FK 2/2011 zamieściliśmy test porównawczy Canona PowerShot G12 z Nikonem Coolpix P7000. Po dwóch latach porównujemy kolejną, oznaczoną 15, mutację Canona PowerShot G z jego...

wi�cej
PORADY
str. 108
Mikrofotografia cz. VI
str. 108
Po opisaniu „jasnego pola” i oświetlenia skośnego zajmijmy się kolejną techniką oświetlenia, jaką jest „ciemne pole”.

wi�cej
CIEKAWE MIEJSCA ŚWIATA
str. 110
Panama
str. 110
Niewielki kraj w Ameryce Środkowej łączący Amerykę Południową z Ameryką Północną o powierzchni ok. 78 tys km² i długości wybrzeża wynoszącej aż 2490 km. Od południa...

wi�cej



Mikrofotografia cz. VI

Mikrofotografia


Po opisaniu „jasnego pola” i oświetlenia skośnego zajmijmy się kolejną techniką oświetlenia, jaką jest „ciemne pole”.

 

„Ciemne pole” to technika oświetlenia, przy użyciu której pole widzenia jest ciemne, natomiast szczegóły preparatu są jaśniejsze. Obiekty oświetlone tą techniką często wyglądają bardzo ciekawie, a ich kolorystyka wygląda inaczej niż w „jasnym polu” (patrz FK 2/2013). Techniki tej bardzo często używa się wtedy, gdy chcemy uwidocznić bardzo drobne i delikatne struktury, które w jasnym polu są słabo widoczne. Preparat jest oświetlony zupełnie inaczej niż przy „jasnym polu”, bowiem światło bezpośrednie, padające prostopadle na preparat, w ogóle nie dociera do niego. Do obiektywu natomiast wpada jedynie światło ugięte i rozproszone na szczegółach preparatu, a tło pozostaje ciemne. Do realizacji takiego oświetlenia używa się albo specjalnych kondensorów* do „ciemnego pola” albo odpowiednich przesłon. Kondensory do „ciemnego pola” zapewniają lepszy efekt aniżeli przesłony. Tym niemniej, do pewnego stopnia, stosunkowo drogi kondensor można zastąpić właśnie odpowiednią przesłoną, której koszt jest praktycznie zerowy.

więcej Foto-Kurier 3/2013 str. 108

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.116) / 0.106

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |