Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 11/2013

ok�adka czasopisma Foto Kurier
Spis treści 11/2013
OD REDAKCJI
str. 5
Najlepsze z najlepszych
str. 10
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu www.foto-kurier.pl.

wi�cej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 18
Manfrotto MT190
str. 20
Filtry UV B+W
str. 23
FOTO-RYNEK
str. 24
RECENZJE
str. 24
Warsaw Photo Days
str. 24
Interesujące festiwale fotograficzne odbywają się zazwyczaj w Łodzi i Krakowie. Bardzo więc dobrze, że warszawski okręg ZPAF zorganizował poważny festiwal w Warszawie.

wi�cej
Anglik w PRL-u
str. 24
Gerald Howson – „Bardzo polska sprawa”. Dom Spotkań z Historią, Warszawa, ul. Karowa 20, czynne od wtorku do piątku w godz.10–20 oraz...

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 26
Wojciech Nawrocki - fotografowanie na bagnach
str. 26
Autor zdjęć już od trzeciej nad ranem, przyodziany w skafander nurkowy i pływający kamuflaż, wypatruje ciekawych kadrów. Zanurzony w wodzie, całymi godzinami czeka...

wi�cej
TEST PORÓWNAWCZY
str. 34
Jasne szerokie kąty - Nikkory vs Sigma 28 mm
str. 34
Nikkor 28 mm f/2,8; Nikkor 28 mm f/1,8; Sigma 28 mm f/1,8

wi�cej
Okiem Leonarda
str. 42
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna?

wi�cej
TEST
str. 48
Przyjazny jak smartfon - Samsung NX2000
str. 48
Wielka matryca, wielka rozdzielczość i wielki ekran. Zapraszamy do testu ciekawego bezlusterkowca Samsunga, obsługiwanego jak smartfon – niemal wyłącznie za pomocą...

wi�cej
Ciekawe miejsca świata
str. 56
Zimbabwe - nieodkryte wyzwanie
str. 56
Dla tych, którzy z obiektywem polują na dziką przyrodę, kierunek idealny. Cała afrykańska Wielka Piątka, busz, sawanny i wodospady. A wszystko to bez tłumu wokół i za...

wi�cej
Fotograficzne ABC
str. 68
Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane cz. II
str. 68
Ważna jest nie tylko pora dnia, ale i pora roku. Czy słońce to zawsze nasz sprzymierzeniec? Przysłona i czas naświetlania. W drugiej części Fotograficznego ABC Sebastian Janicki...

wi�cej
WYSTAWA
str. 78
Fotografia dzikiej przyrody
str. 78
3 października w Muzeum Ziemi Polskiej Akademii Nauk w Warszawie przy Al. Na Skarpie 27 odbył się uroczysty wernisaż wystawy Fotografia Dzikiej Przyrody 2012. Wystawa odbywa się...

wi�cej
Porady
str. 86
Fotografia w podróży - przygotowania
str. 86
Każdy wyjazd fotograficzny nawet ten najdalszy, a może zwłaszcza ten najdalszy powinien zacząć się od gruntownych przygotowań. Przygotowań, za które zabieramy się...

wi�cej
PORADY
str. 98
Poszerzanie głębi ostrości - Mikrofotografia cz. XIII
str. 98
W poprzednich odcinkach mówiliśmy przede wszystkim o fotografowaniu klasycznym z małą ingerencją postprodukcji. W tym opowiemy o obrazach składanych komputerowo z wielu ujęć.

wi�cej
LIGA FOTO-KURIERA
str. 102
Chmury
str. 102
Chmury, będące tematem tego etapu Ligi Foto-Kuriera, to zawiesiny mikroskopijnych cząstek wody w atmosferze. Ale chmurami nazywamy też spaliny i opary substancji chemicznych....

wi�cej
Serwisy - Spis reklam
str. 114



Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane cz. II

Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane cz. II


Ważna jest nie tylko pora dnia, ale i pora roku. Czy słońce to zawsze nasz sprzymierzeniec? Przysłona i czas naświetlania. W drugiej części Fotograficznego ABC Sebastian Janicki serwuje kolejną porcję przydatnych i użytecznych rad opatrzonych oryginalnymi zdjęciami.

 

Fotografowanie o różnych porach dnia.

Unikajmy fotografowania w środku dnia. Słońce jest wtedy bardzo mocne i płaskie. Tworzą się przepalenia i silne kontrasty, ciężko nad tym wszystkim zapanować. Ponadto w dzień w większości przypadków trudno podejść do owada, aby go nie spłoszyć. Do chrząszczy, części pająków możemy ­podejść, ale już do motyla czy muchy – przeważnie nie.
Duże ważki również są bardzo płochliwe i fotografować możemy je tylko rano lub przed zachodem słońca. Jeśli jednak zdecydujemy się na środek dnia, spróbujmy zasłonić modela przed ostrym światłem, może to być blenda, kawałek papieru, a jeszcze lepiej jakiś biały materiał, który dodatkowo posłuży jako wielki dyfuzor. Ważne żeby owad był w cieniu co umożliwi zredukowanie południowych kontrastów. Musimy znaleźć też słabo nasłonecznione tło, aby różnica między zacienionym modelem, a jasnym tłem nie była zbyt duża – wtedy ciężko będzie ustawić poprawną ekspozycję. Najlepiej jednak zaczekać aż słońce zajdzie za chmury i światło stanie się miękkie.


więcej Foto-Kurier 11/2013 str. 68

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.114) / 0.100

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |