testowe Fujifilm X-A1, najtańszy z systemu X. Pełny TEST z FK 12/13ciąg dalszy...Szumy
Przy odszumianiu na poziomie 0 i +2 poziom sygnału szumowego w testowanym modelu jest nawet niższy niż w X-E1 i X-M1. Na poziomie –2 nie widać różnic między X-M1 a X-A1.
Do testu wykorzystaliśmy tablicę barwną X-rite. Pomiary testowe wykonaliśmy na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Ekspozycja i balans bieli zostały zmierzone światłomierzem Gossen Digipro F i kolorymetrem Minolta Color Meter III. Pomiary przy świetle żarowym o temperaturze barwowej 3000 K wykonaliśmy przy redukcji szumów na poziomach –2, 0 oraz +2, ustawiając balans bieli na dedykowany do oświetlenia żarowego. Światło błyskowe miało temperaturę 5000 K, a balans bieli działał w trybie przeznaczonym do światła słonecznego. Ekspozycję ustawialiśmy ręcznie wg wskazań światłomierza.
Zdjęcia wykonano przy standardowym poziomie odszumiania 0. Możliwy zakres ustawienia to od –2 do +2. Szumy widoczne są dopiero przy maksymalnej czułości, ale szczegóły obrazu zanikają znacznie szybciej. Na jednolitych powierzchniach zanik szczegółów zaczyna być widoczny przy ISO 1600, a przy ISO 6400 jest już bardzo wyraźny. Zanik szczegółów najlepiej zaobserwować na napisie zaznaczonym strzałką. Dynamika
Dynamika matrycy X-A1 utrzymuje się na identycznym poziomie co w X‑M1, ale niższym niż w modelu X-E1. Przydatna okazuje się opcja rozszerzonej dynamiki.
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K. Przy normalnym zakresie dynamicznym używaliśmy ekwiwalentu czułości ISO 200, przy rozszerzonym zakresie 400% – ISO 800.
Na odwzorowanie szczegółów duży wpływ ma poziom zastosowanej redukcji szumów. Na poziomie –2 szczegóły są widoczne nawet przy ISO 6400. Niestety wraz z nimi dobrze widoczny jest również szum. Odszumianie na poziomie 0 redukuje ilość szumów do niezauważalnej ilości w większości sytuacji pozostawiając widoczne kontury wszystkich obiektów w kadrze. Odszumianie na poziomie +2 zapewnia idealnie gładki obraz nawet przy najwyższych ekwiwalentach czułości. Niestety odbywa się to kosztem wyraźnej utraty szczegółów obrazu. Zastosowanie zwiększonego zakresu dynamiki nie wpływa w widoczny sposób na zwiększenie poziomu zaszumienia.
data dodania: 18-04-2017
godzina dodania: 16:14
odsłon: 8937
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Foto-Kurier 5/24 wysłany do prenumeratorów i dostępny on-line 17 maja Foto-Kurier 5/24 został wysłany do prenumeratorów, a od 15 maja jest dostępny on-line, po 21 zapraszamy do najlepszych salonów prasowych. Złota dziesiątka w EISA MAESTRO 2024 "Sport i gry". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale. My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 31 maja 2024 r. o godzinie 23.59. Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |