Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Pierwsze opisy

news bez fotki

Tessina - "Perła z lamusa" – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/1995

fotografia Naszym myśleniem o świecie w znacznej mierze rządzą stereotypy. Jeśli zwrócilibyśmy się dzisiaj do osób fotografujących z pytaniem jak wyglądają lustrzanki dwuobiektywowe i z jakim krajem im się kojarzą, znaczna część nie potrafiłaby nam udzielić odpowiedzi a pozostali mówiliby zapewne o ogromnym i ciężkim pudełku wyprodukowanym w Niemczech lub Japonii. 
news bez fotki

Exakta B – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1995

fotografia Dobrym punktem wyjścia dla osoby pragnącej prześledzić historię nowoczesnych lustrzanek jednoobiektywowych są aparaty Exakta z lat trzydziestych. Przed ich pojawieniem się lustrzanki były duże i niezgrabne. W 1933 roku Ihagee Kamerawerk z Drezna wyprodukowała Exactę, pierwszą lustrzankę o naprawdę zwartej konstrukcji, niewiele w istocie większą od np: Nikona F4s. 
news bez fotki

Minox B - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1995

fotografia Kultura masowa pozwala utrwalać pewne stereotypy a kino sensacyjne z pewnością sprawiło, że szpieg kojarzy nam się z facetem, który po wydobyciu dokumentów z sejfu lub cudzego neseserka wyciąga z kieszeniu maleńki aparacik, rozsuwa jego dwie części i pstryka błyskając miniaturową lampą. Niezależnie od tego, czy w grę wchodzi Kapitan Kloss czy James Bond, atrybutem szpiega jest miniaturowy aparat fotograficzny. Miło stwierdzić, że taki aparat to nie fikcja filmowa, lecz rzeczywistość. 
news bez fotki

Canon EOS 5000 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1995

fotografia Canon EOS 5000 to uproszczona wersją EOS-a 500 pod względem liczby dostępnych funkcji, Biorąc pod uwagę sposób ich realizacji nie ustępuje nawet EOS-owi 1N. Działanie EOS-a 5000 jest oparte o system AIM (Advanced Integrated Multipoint) koordynujący pracę układu ustawiania ostrości i pomiaru oświetlenia. 
news bez fotki

NIKONOS V - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1995

fotografia Współpraca Nikona z podwodną fotografią małoobrazkową zaczęła się w 1963 r., kiedy to pojawił się Nikonos-1 aparat o dość obłych kształtach, niezbyt, prawdę powiedziawszy, urodziwy, ale niewątpliwie do fotografii podwodnej. Wyposażony był tylko w ekspozycję manualną, bez możliwości użycia flesza. Kolejno powstawały: Nikonos -II w 1968 r. i Nikonos -III w 1975. 
news bez fotki

Baby Rollei – „Perła z lamusa” - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1995

fotografia Warto przypomnieć sobie jeden z dawnych produktów niemieckiej firmy Franke i Heidecke. W latach dwudziestych ubiegłego wieku produkowała ona trzyobiektywowe aparaty stereoskopowe (dwa obiektywy do naświetlania filmu; trzeci pozwalał śledzić obraz w celowniku) a na ich bazie stworzyła w 1928 roku lustrzankę dwuobiektywową o nazwie Rolleiflex na film 117 bardzo przypominający używany film zwojowy 120, dający jednakże tylko 6 klatek w formacie 6 x 6 cm. 
news bez fotki

Pentax K2 – „Perła z lamusa” - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1995

fotografia W 1975 roku niepokojące użytkowników pogłoski o zmianie przez firmę Asahi Opt. Co., mocowania obiektywu potwierdziły się. Przez wiele lat modele Spotmatic z gwintem M42 zadawalały ogromnę rzeszę fotoamatorów na całym świecie. Teraz firma wprowadzała mocowanie bagnetowe i trudno się dziwić rozgoryczeniu posiadaczy aparatów Pentax. Porównać je można do odczuć użytkowników sprzętu firm Minolta oraz, szczególnie, Canon, gdy w połowie lat 80-tych zmieniono mocowanie wprowadzając modele generacji AF. 
news bez fotki

Minolta Dynax 600si Classic - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1995

fotografia W dziesiątą rocznicę pokazania się na rynku Minolty 7000 - kamienia milowego w historii fotografii, Minolta zaprezentowała aparat jubileuszowy - model Dynax 600si Classic. W porównaniu z jubileuszowymi aparatami innych firm aparat prezentuje się niezbyt okazale. Nie ma tytanowego korpusu, a także nie przykręcono do jej tylnej ścianki pozłacanej tabliczki z odpowiednią inskrypcją.
news bez fotki

Pentax Z-70 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1995

fotografia Popularność aparatów z automatycznym nastawieniem ostrości i narastająca konkurencja zmusza producentów do nieustannego wypuszczania nowych modeli. W połowie lat dziewięćdziesiątych firma Asahi Optical Co., Ltd, wyprodukowała nowy model dla amatorów o symbolu Z-70. Wbrew oczekiwaniom nie przyniósł on żadnych nowości.
news bez fotki

Olympus OM4-Ti – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1995

fotografia Konstrukcja lustrzanek Olympusa tworzęcej OM System jest w głównej mierze dziełem jednego człowieka: inżyniera Yoshihisa Maitani'ego, projektanta i cenionego artysty fotografa w jednej osobie. Maitani odegrał także kluczową rolę przy projektowaniu Olympusów PEN (seria ta została po raz pierwszy wprowadzona w 1959 roku jako aparaty o połówkowym formacie kadru), pierwszych kompaktów (bardzo udanych) z serii XA oraz słynnego już Olympusa mju. 
news bez fotki

Olympus XA – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1995

fotografia Sztywne trzymanie się konwencji nie było nigdy cechą charakterystyczną firmy Olympus, która co pewien czas zaskakuje nas czymś nowym i odlotowym. W 1979 roku było tak w przypadku kompaktu Olympus XA. Słowo "compact" oznacza po angielsku między innymi "niewielki" i w tamtych czasach Olympus XA był jednym z trzech aparatów, które na tą nazwę naprawdę zasługiwały, obok modeli Minox 35GL i Ricoh FF1. 
news bez fotki

Contax S2 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1995

fotografia Contax S2 w zakresie możliwości przypomina jedną z najlepszych mechanicznych lustrzanek małoobrazkowych czyli Nikona FM-2. Ten sam zakres czasów otwarcia migawki i rekordowo krótki czas synchronizacji błysku plus możliwość wielokrotnego naświetlenia tej samej klatki. Do pewnej grupy użytkowników przemawia w obydwu przypadkach to, że z wyjątkiem światłomierza wszystko działa bez baterii. 
news bez fotki

Sigma SA-300N – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1995

fotografia Wiosną 1993 roku znana tokijska firma Sigma zaprezentowała swój nowy produkt. Ku zdumieniu wszystkich nie był to obiektyw, a lustrzanka wyposażona w system automatycznego ustawiania ostrości. Zaskoczenie było tym większe, że powszechnie zdawano sobie sprawę z tego, jak trudno utrzymać się na rynku lustrzanek AF nawet firmom z wieloletnią tradycją. 
news bez fotki

Minolta CLE – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1995

fotografia Contax G1 może zachwycać, ale faktem pozostaje to, że niektóre z jego zalet wyprzedziła o ponad piętnaście lat Minolta CLE. Kiedy aparat pojawił się na rynku był jedynym modelem dalmierzowym z wymiennymi obiektywami dającym zarówno ręczne jak i automatyczne sterowanie pracą migawki z pomiarem światła przez obiektyw. W maleńkim aparacie konstruktorom Minolty udało się zmieścić bardzo wiele. 
news bez fotki

Olympus OM-3Ti – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1994

fotografia Olympus OM-3Ti łączy to, co najlepsze w OM-3 i OM-4Ti: ręczny tryb ekspozycji i mechanicze sterowanie wszystkimi czasami otwarcia migawki z pomiarem wielopunktowym i pomiarem błysku lampy przez obiektyw (typu OTF - odbitego od powierzchni filmu). 


news bez fotki

Canon EOS 500 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994

fotografia Nowa wersja EOS-a 1000FN - tak jesienią 1993 r. fachowcy skomentowali pojawienie się nowego modelu Canona, ale szybko okazało się, że pokrewieństwo tych aparatów wcale nie jest tak bliskie. Stała tendencja zmniejszania masy Canonów w tym modelu uwidoczniła się najsilniej. Canon EOS 500 ma śmiesznie małą, jak na lustrzankę masę - korpus waży zaledwie 350 g. Złożyło się na to wiele czynników m.in. istotne zmniejszenie wymiarów korpusu, zastąpienie (tam gdzie to tylko było możliwe) metali tworzywami sztucznymi, uproszczenie systemu przewijania filmu. 
news bez fotki

Minolta Dynax 500si - artykuł opublikowny w Foto-Kurierze 11/1994

fotografia Minolta Dynax 500si została zaprezentowana na początku 1994 roku i jest to pierwszy model na poziomie „5” w serii „si”  który został zaprojektowany znacznie poniżej standardu obowiązującego w podstawowym Dynaksie 700si. Aparat ma dosyć obłe kształty i nietypowy, ale wygodny obły uchwyt. W rozwiązaniach sterowania widać niezdecydowanie: lewa strona przypomina nieco Dynaxa 7000i, a prawa jest zupełnie nowatorska i dopasowuje się do obecności wśród automatyk aparatu programów tematycznych. Dynax 500si jest bowiem pierwszą lustrzanką Minolty, w którą programy takie wbudowano. 
news bez fotki

Canon EOS 1N – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994

fotografia EOS 1 + EOS 5 + COŚ EKSTRA = EOS 1N. Czołowych producentów sprzętu fotograficznego nie stać ani na wypuszczanie zupełnie nowego drogiego, profesjonalnego modelu co parę lat (problemem są koszty nowego projektu i przestawienia produkcji jak i niechęć zawodowców do zmiany przyzyczajeń), ani na pozostawienie starego modelu w produkcji w niezmienionej formie dłużej niż te parę lat (szybkie starzenie się moralne sprzętu). Wymyślono więc wyjście kompromisowe: rasowe modele profesjonalne są "uaktualniane".
news bez fotki

Zorki 6 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994

fotografia Japończycy po totalnej klęsce w II wojnie światowej, zabrali się do odbudowy swej gospodarki - między innymi - poprzez kopiowanie wszystkiego i wszystkich. Repliki produktów renomowanych firm światowych były szybko udoskonalane i modyfikowane, następnie sprzedawano je za śmieszne pieniądze i w dużych ilościach. 
news bez fotki

Stereo Realist – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994

fotografia Jeszcze w erze dagerrotypów pojawiły się pierwsze aparaty stereoskopowe a i dziś można na rynku spotkać okazy tego gatunku. Stereo Realist, którego produkcję rozpoczęła firma Davida White w Milwaukee w roku 1947 to chyba najsławniejszy stereoskopowy aparat stosujący metodę jednoczesnego wykonywania dwóch zdjęć dwoma obiektywami, których wzajemna odległość równa jest przeciętnemu odstępowi ocznemu. 




Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2019
zdjęcie miesiąca
Zdjęcie tygodnia
12 tydzień 2018 roku
zdjęcie tygodnia
© fot. Adam Kot
Akcesoria foto-wideo fotografia
Nowy Wacom MobileStudio Pro
Wacom zaprezentował nowy model Wacom MobileStudio Pro 16 jako najnowszą odsłonę w ważnej kategorii najwyższej klasy przenośnych kreatywnych komput...
fotografia
Canon DP-V3120 o rozdzielczości 4K HDR
Canon rozszerzył swoją ofertę profesjonalnych monitorów referencyjnych, wprowadzając na rynek model DP-V3120 o przekątnej 31 cali i&nb...
fotografia
IFA 2019: Western Digital z dyskiem o pojemności 5 TB
Nowa seria dysków WD My Passport umożliwia użytkownikom przechowywanie i przenoszenie jeszcze większych zbiorów zdjęć i film&oa...
Opublikowane fotografia
Foto-Kurier 8-9/2019 stworzony z myślą o ...
Sierpniowo-wrześniowy Foto-Kurier (8-9/2019) w najlepszych salonach prasowych. Ci, którzy mają wykupioną prenumeratę z elektroniczny...
fotografia
Bezpłatne warsztaty reportażu ślubnego z Marci...
Fujifilm kontynuuje cykl warsztatów reportażu ślubnego ze specjalistą w tej dziedzinie Marcinem Krukiem i ogłasza dwa nowe spotka...
fotografia fotografia
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |