Pierwsza kamera Handycam® firmy Sony wyposażona w matrycę o wielkości
pełnej klatki filmu małoobrazkowego (35 mm) wyróżnia się najwyższą
jakością obrazu i bogactwem twórczych możliwości. W rezultacie pozwala w
pełni wykorzystywać artystyczny potencjał wymiennych obiektywów firm
Sony i Carl Zeiss.
Zastosowany w kamerze NEX-VG900E, opracowany
przez Sony przetwornik obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości
24,3 megapiksela jest około 40 razy większy od elementów światłoczułych w
typowych kamerach powszechnego użytku i przeszło dwukrotnie większy niż
przetworniki APS-C w pozostałych modelach Handycam® z wymiennymi
obiektywami.
Duża matryca ma szereg ważnych zalet: umożliwia na przykład uzyskanie pięknego wyglądu nieostrych fragmentów (efekt bokeh)
przy rejestracji obrazu obiektywami α, a dzięki dużej światłoczułości
zapewnia wyjątkową czystość obrazu i niski poziom szumów. Oprócz tego,
doskonale reprodukuje subtelne przejścia tonalne, ułatwiając wymagającym
filmowcom pełne urzeczywistnienie twórczych wizji.
Przetwornik
kamery NEX-VG900E pozwala także na wykonywanie fotografii o efektywnej
rozdzielczości 24,0 megapiksela, które pod względem jakości w niczym nie
ustępują zdjęciom z profesjonalnych lustrzanek cyfrowych. Dla
maksymalnej wygody późniejszej obróbki, można nawet wybrać zapis w
formacie RAW.
Po
włączeniu trybu zapisu progresywnego 25p/24p nagrywany film nabiera
pięknego, kinowego wyglądu. Co więcej, filmową kolorystykę i przejścia
tonalne w obrazie można precyzyjnie kształtować przy użyciu funkcji
Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™. Zgodność ze standardem AVCHD
2.0 oznacza możliwość zapisu także w formacie 50p — i związane z tym
dodatkowe twórcze możliwości. Kamera pozwala ponadto na artystyczne
przetwarzanie obrazu filmowego i fotograficznego za pomocą nowych trybów
efektu w obrazie.
Ułatwieniem przy nagrywaniu filmów jest
kołyskowa dźwignia służąca do płynnego, precyzyjnego nastawiania zoomu.
Kiedy w kamerze zainstalowany jest obiektyw z mocowaniem typu E
wyposażony we własny napęd zoomu, dźwignia reguluje zoom optyczny. W
przypadku obiektywów stałoogniskowych dźwignia steruje zoomem
elektronicznym, pozwalając na uzyskanie imponujących, twórczych
rezultatów.
Po kamerze założeniu do kamery NEX-VG900E obiektywu z
mocowaniem typu E lub z obiektywu DT z mocowaniem typu A, urządzenie
automatycznie przełącza się w tryb APS-C. Daje to możliwość swobodnego
sięgania po obiektywy zaprojektowane do współpracy z mniejszymi
matrycami APS-C.
Kamera jest dostarczana w komplecie z adapterem
LA-EA3. Umożliwia on użycie obiektywów z mocowaniem typu A
przeznaczonych do lustrzanek z pełnoklatkową matrycą. Użycie adaptera
nie powoduje zmiany ogniskowej obiektywu.
Z myślą o wymagających
filmowcach przygotowano cały wachlarz trybów, funkcji i możliwości
ręcznego wyboru ustawień. Kamera może więc pracować w trybie preselekcji
przysłony, preselekcji czasu migawki lub ręcznego nastawiania
ekspozycji. Wprowadzanie korekt przysłony, czasu migawki i wzmocnienia
ułatwiają logicznie rozmieszczone przyciski bezpośredniego wyboru.
Ręcznie można także nastawiać balans bieli. Podczas ręcznego nastawiania
ostrości z pomocą przychodzi zapożyczona ze sprzętu profesjonalnego
funkcja peaking, która wyróżnia ostro odwzorowane fragmenty
obrazu. Uzupełnia ją funkcja powiększania obrazu, włączana przyciskiem u
góry uchwytu.
Zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem odnotują
szczegółowy obraz w wizjerze XGA OLED Tru-Finder, który odznacza się
ponadto dużym kontrastem i wyjątkowo naturalnym odwzorowaniem kolorów.
Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest regulowany ekran dotykowy XtraFine
LCD. Zastosowana w nim unikatowa technologia Sonyzapewnia duży kontrast
obrazu i bogatą, głęboką czerń.
Wymieniając atuty filmów HD
nagranych kamerą NEX-VG900E, trzeba wspomnieć o wysokiej jakości
dźwięku. Jest ona zasługą unikatowego mikrofonu Quad Capsule Spatial
Array z czterema kapsułami o wszechkierunkowej charakterystyce, które
mogą pracować w trybie rejestracji dźwięku stereo lub 5.1-kanałowego
dźwięku przestrzennego. Użytkownik może samodzielnie regulować poziomy
nagrywania oraz kontrolować na wyświetlaczu LCD aktualny poziom sygnału.
Kamera jest ponadto wyposażona w gniazdo słuchawkowe do bezpośredniego
odsłuchu nagrywanego dźwięku.
Nowa stopka Multi Interface
umożliwia użycie sprzedawanego oddzielnie zestawu adaptera XLR-K1M.
Zestaw ten zawiera monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości i
pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR
(Cannon).
Wymienna optyka; system obiektywów Sony z mocowaniem typu E; współpraca także z obiektywami z mocowaniem typu A przy użyciu dostarczonego adaptera LA-EA3
Ogniskowa (optyczna):
zależnie od obiektywu
Zoom optyczny:
zależnie od obiektywu
Zoom cyfrowy:
2x
Jasność optyki:
zależnie od obiektywu
Zmiana ogniskowej:
♦ Pierścieniem na obiektywie
Ręczne ostrzenie:
Tak
Minimalne oświetlenie:
8 luksów (czas otwarcia migawki 1/50 s; f/3,5)
Stabilizacja:
optyczna w obiektywie
Lampa wideo:
brak
Dźwięk:
Mikrofon Quad Capsule Spatial Array; minijack
Tryb fotograficzny:
tak
Lampa błyskowa:
nie
Rozdzielczość zdjęć:
24 mln
Średnica filtra:
zależnie od obiektywu
Ekran - przekątna:
3"
Ekran - rozdzielczość:
XtraFine LCD, obracany w zakresie 270°; regulacja jasności, podgląd w czasie rzeczywistym korekt kompensacji ekspozycji i balansu bieli; histogram; wyświetlanie/ukrywanie siatki linii
Wizjer:
Obrotowy wizjer elektroniczny OLED,3 cm (typ 0,5") o rozdzielczości ok. 2,359 mln punktów; Pokrycie 100% kadru, korekcja dioptryczna; regulacja temperatury barw
Komunikacja i złącza:
Gniazdo na kartę pamięci; wyjście wideo (komponentowe/kompozytowe)/wyjście S-Video; HDMI (mini); USB mini-AB/USB 2.0 Hi-speed (pamięć masowa/MTP) (tylko odczyt); wyjście słuchawkowe (mini jack stereo); wejście mikrofonowe (mini jack stereo); stopka Multi Interface; wejście zewnętrznego zasilania; złącze zdalnego sterowania (zintegrowane ze złączem A/V remote); złącze A/V remote
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024