Wydania FK: 183,
publikacje: 9678,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317224,
użytkownicy: 10108
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pełnoklatkowa Leica SL3 - 8K i nawet 60 milionów pikseli - cena i dostępność
7 marca 2024 r. zadebiutował bezlusterkowiec Leica SL3. Wyposażono go w pełnoklatkowy sensor BSI CMOS z technologią Triple Resolution rejestrujący pliki w 3 rozdzielczościach: 60, 36 lub 18 mln pikseli. Może też nagrywać filmy w rozdzielczości 8K, a kosztuje jedynie...
W 2015 roku Leica Camera AG zaprezentowała system SL, który w nowatorski sposób połączył świat fotografii i wideo. Od swojej premiery system ten spełnia najwyższe wymagania fotografujących, dotyczące jakości obrazu, niezawodności i łatwości obsługi.
Leica SL3 to przedstawiciel nowej generacji pełnoklatkowych bezlusterkowców tej marki. Aparat jest niezwykle wszechstronny. Łączy najnowocześniejszą technologię, wyjątkowy design i mistrzowską jakość wykonania. Jest też mały, lekki i jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika.
Leica SL3 ma, według producentq, doskonałą dynamiką (15 EV) i szeroki zakres ISO (od ISO 50 do ISO 100 000), co ma przełożyć się na niezwykle szczegółowe obrazy w doskonałej jakości - w każdych warunkach oświetleniowych. Sercem aparatu jest pełnoklatkowy sensor BSI CMOS z technologią Triple Resolution, umieszczony w solidnym korpusie aparatu z litego stopu metalu, pokrytym elegancką skórą. Rejestruje on pliki w trzech rozdzielczościach: 60, 36 lub 18 mln pikseli, przy czym w każdym przypadku do rejestracji obrazu wykorzystywana jest cała powierzchnia sensora. Umożliwia to zarejestrowanie obrazu o bardzo dużej rozdzielczości, który może być wykorzystany np. do pracy zawodowej lub artystycznej. Jeśli jednak tak duża szczegółowość nie jest potrzebna – aparat można przełączyć w tryb niższej rozdzielczości. Wówczas do odwzorowania każdego punktu zdjęcia wykorzystywanych jest kilka pikseli matrycy, co dodatkowo zwiększa dynamikę obrazu, obniża szum i… generuje plik o mniejszych wymiarach. W każdej z tych trzech rozdzielczości możliwy jest zapis plików RAW (DNG) i JPG.
SL3 dysponuje całkowicie nowym sposobem ustawiania ostrości. Łączy on w sobie trzy systemy, wykorzystujące różne technologie: detekcję fazy (PDAF), mapowanie głębi (AF z wykrywaniem obiektu) i detekcję kontrastu. System AF aparatu jest dzięki temu bardzo precyzyjny i szybki, nawet w słabym oświetleniu. Dodatkowo „inteligentne” rozpoznawanie obiektów wspomaga fotografowanie dynamicznych scen.
W Leice SL3 zastosowano bagnet obiektywu w standardzie L-Mount, opracowany przez Leikę i zaimplementowany również przez firmę Panasonic i Sigma. Bagnet ten jest niezwykle uniwersalny - umożliwia korzystanie z obiektywów ze wszystkich systemów Leica. Dodatkowo jest kompatybilny z szeroką gamą obiektywów oferowanych przez partnerów aliansu L-Mount. Warto podkreślić, że dzięki unikalnej konstrukcji sensora oraz zewnętrznemu czujnikowi światła SL3 w pełni wykorzystuje potencjał legendarnych obiektywów Leica M oraz słynnych szkieł kinematograficznych Leitz Cine. Wbudowana stabilizacja matrycy dodatkowo poszerza zakres zastosowań optyki – zarówno tej z ręcznym ustawianiem ostrości jak i wykorzystującej automatykę ostrości.
Pełną kontrolę nad kompozycją kadru i ekspozycją zapewnia Leice SL3 nowoczesny wizjer elektroniczny EyeRes®. Jest on oparty o precyzyjny wyświetlacz o bardzo wysokiej rozdzielczości (5,76 mln pikseli) i starannie zaprojektowany układ optyczny z soczewkami ze szkła najwyższej jakości. Obraz w wizjerze jest odświeżany z częstotliwością 120 Hz, dzięki temu jest on wyraźny i płynny, nawet podczas fotografowania obiektów w ruchu.
Kolejną nowością jest 3-calowy, uchylny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Dzięki temu użytkownik aparatu uzyskał jeszcze więcej możliwości twórczych dzięki dodatkowym kątom widzenia.
Foto-Kurier 12/25 jest
już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25,
który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych.
Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu.
Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024