Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 286855,
użytkownicy: 9685
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Panasonic S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S. i S PRO 16-35 mm f/4
Firma Panasonic wprowadza dwa nowe obiektywy z mocowaniem L-Mount do pełnoklatkowych jednoobiektywowych bezlusterkowych aparatów cyfrowych LUMIX serii S: LUMIX S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S. (S-E70200) oraz LUMIX S PRO 16-35 mm f/4 (S-R1635).
Panasonic ma przyjemność przedstawić dwa nowe obiektywy z mocowaniem LMount, przeznaczone do pełnoklatkowych jednoobiektywowych bezlusterkowych aparatów cyfrowych LUMIX serii S. Wysokiej jakości aparaty i obiektywy z serii LUMIX S są skierowane głównie do profesjonalnych użytkowników i pozwalają im realizować bezkompromisową fotograficzną ekspresję.
LUMIX S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S. (S-E70200) to teleobiektyw zmiennoogniskowy z dużą przysłoną, wyróżniający się wyjątkową wyrazistością obrazu w całym zakresie ogniskowych. LUMIX S PRO 16-35 mm f4 (S-R1635) jest uniwersalnym szerokokątnym obiektywem, który mimo kompaktowej i lekkiej konstrukcji zapewnia wysoką rozdzielczość obrazu i piękny efekt rozmycia. Nowe obiektywy LUMIX S PRO mają znakomite parametry optyczne i spełniają rygorystyczne wymagania LEICA.
Oferta obiektywów LUMIX S PRO/S na listopad 2019 r.
Do marca 2021 roku Panasonic zamierza zaprojektować i opracować co najmniej 11 obiektywów, koncentrując się na modelach LUMIX S PRO i jeszcze bardziej rozbudowując serię obiektywów S. Obecnie dostępnych jest ponad 46 obiektywów z mocowaniem LMount — kolejne wkrótce pojawią się w ofercie Panasonic, Leica Camera AG i Sigma. Mocowanie LMount otwiera więc niemal nieograniczone spektrum nowych możliwości twórczych.
LUMIX S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S. (S-E70200)
LUMIX S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S. (S-E70200) to teleobiektyw zmiennoogniskowy z dużą przysłoną, wyróżniający się wyjątkową wyrazistością obrazu w całym zakresie ogniskowych. Został on zaprojektowany z myślą o profesjonalnym fotografowaniu w plenerze.
W układzie optycznym obejmującym 22 elementy w 17 grupach zastosowano 2 soczewki UAD (o ultra niskiej dyspersji) i 3 soczewki ED (o bardzo niskiej dyspersji) oraz optymalną synchronizację, co skutecznie eliminuje osiową aberrację chromatyczną i aberrację chromatyczną przy powiększaniu. Soczewka asferyczna eliminuje również astygmatyzm, czego efektem jest doskonała rozdzielczość obrazu. System podwójnego ostrzenia likwiduje fluktuacje aberracji nawet przy niewielkiej odległości, co przekłada się na wysoką szczegółowość obrazu od środka do narożników w całym zakresie ogniskowych mimo dużej przysłony.
Sam obiektyw oferuje ogniskową od 70 do 200 mm, ale zastosowanie telekonwertera pozwala wydłużyć ją do maksymalnie 280 mm (1,4 x z DMW-STC14) lub nawet do wartości 400 mm (2 x z DMW-STC20) odpowiadającej potężnemu teleobiektywowi*1, przy sterowaniu ostrością z maksymalną szybkością 480 kl./s i wysokiej precyzji autofokusu. Optyczna stabilizacja obrazu (O.I.S.) w obiektywie współpracuje z systemem stabilizacji obrazu w korpusie aparatu, a 5osiowa podwójna stabilizacja obrazu 2. generacji*2 umożliwia wydłużenie czasu naświetlania o do ustalenia: 7.0 EV*3. Zastosowanie sprzęgła mechanizmu napędu ostrzenia gwarantuje niezwłoczne przełączanie między autofokusem a ręcznym ustawianiem ostrości oraz wysoką precyzję tej ostatniej czynności.
*1 Zastosowanie telekonwertera zmniejsza efektywną wartość przysłony o jeden f/stop (DMW-STC14) lub dwa f/stopy (DMW-STC20).
*2
Wg stanu na 6 listopada 2019 r. 5osiowa podwójna stabilizacja
obrazu 2. generacji może być stosowana z aparatami LUMIX S1R, S1 i S1H.
*3
Zgodnie ze standardem Camera and Imaging Products Association
dotyczącym [wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 200 mm, podczas
korzystania z aparatu Lumix S1/S1R/S1H.]
Stała przysłona f/2,8 umożłiwia płynną gradację rozmycia od najbardziej wyostrzonego punktu obrazu do obszaru przyległego. W rezultacie zdjęcia cechują się pięknym efektem rozmycia i bogatą perspektywą. Znakomite parametry obiektywu LUMIX S PRO 70-200 mm f/2,8 O.I.S. przy nagrywaniu filmów są zasługą mechanizmu eliminującego efekt „oddychania”, który stanowił ogromny problem we wszystkich obiektywach do fotografii statycznej.
Wytrzymała, odporna na pył/zachlapania*4 konstrukcja zapewnia mobilność i pozwala na używanie sprzętu w ciężkich warunkach, w tym przy temperaturze 10 stopni poniżej zera. Średnica filtra z 11 listkami tworzącymi okrągły kształt przysłony wynosi 82 mm.
*4 Odporność na pył
i zachlapania nie gwarantuje braku uszkodzeń w przypadku poddania
obiektywu bezpośredniemu działaniu pyłu i wody.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024