Wydania FK: 184,
publikacje: 9686,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317679,
użytkownicy: 10130
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
FUJINON GF 100-200 mm f/5,6 R LM OIS WR
Korporacja FUJIFILM poinformowała, że 14 lutego wprowadzi do oferty obiektyw FUJINON GF 100-200 mm f/5,6 R LM OIS WR przeznaczony do średnioformatowego systemu GFX. To pierwszy w tym systemie teleobiektyw z zoomem, będący ekwiwalentem ogniskowych 79-158 mm (dla formatu małoobrazkowego). Model zaprojektowano z myślą o fotografii krajobrazowej i przyrodniczej, a jego działanie wspomaga optyczny stabilizator obrazu i konstrukcja odporna na niekorzystne warunki pogodowe i kurz.
Obiektywy GF stanowią najwyższej jakości optykę opracowywaną przez Fujifilm. Wysoka jakość uzyskiwana jest poprzez opracowanie niezwykle precyzyjnej konstrukcji optycznej oraz zastosowanie wyrafinowanych technologii produkcji, co pozwoliło na uzyskanie wysokiej rozdzielczości i możliwości odwzorowywania bogatej gamy tonacji.
Firma Fujifilm wprowadziła już na rynek aparaty FUJIFILM GFX 50S oraz FUJIFILM GFX 50R, jak również 8 obiektywów z serii GF (GF 100-200 to właśnie ósmy model). Sprzęt zyskał popularność zarówno wśród profesjonalistów, jak i amatorów fotografii. Jest chwalony za możliwość uchwycenia w kadrze wielu szczegółów, za nadawanie obrazom wrażenia trójwymiarowości, a także za kompaktowe i lekkie korpusy oraz prostą i wygodną obsługę.
Model GF 100-200 mm f/5,6 R LM OIS WR to zoom, który dzięki połączeniu wysokiej rozdzielczości i wyraźnego efektu bokeh pozwoli na uchwycenie wyjątkowej atmosfery każdej sceny. Dodatkowo, obiektyw jest odporny na kurz oraz niekorzystne warunki pogodowe i może działać w niskich temperaturach do -10°C. Dołączając 1,4-krotny telekonwerter “F1.4X TC WR, uzyskuje się zakres ogniskowych 111-221 mm (w kategoriach małoobrazkowych), nie obniżając przy tym jakości obrazu.
1. Podstawowe cechy i właściwości Ultra-wysoka jakość obrazu
Obiektyw wykonany jest z 20 soczewek ułożonych w 13 grupach. Zastosowano dwie soczewki super ED oraz jedną soczewkę asferyczną, co redukuje aberrację chromatyczną oraz aberrację zakrzywienia pola, dzięki czemu można uzyskać doskonałą jakość obrazu.
(2) Wydajna stabilizacja obrazu
Obiektyw wyposażony jest w doskonałą pięciostopniową stabilizację obrazu (określana wg wytyczny organizacji CIPA). Dzięki temu fotografujący mogą w pełni wykorzystać wysoką rozdzielczość obrazu systemu GFX, nawet fotografując teleobiektywem bez statywu.
(3) Cichy i szybki Autofocus
Liniowy silnik napędzający soczewki odpowiedzialne za ustawianie ostrości jest bardzo precyzyjny, cichy i szybki. Obiektyw posiada także nowy mechanizm dla zatrzymywania pozycji silnika liniowego przy wyłączaniu zasilania lub przy przełączaniu się na odtwarzanie, aby tym samym uniknąć dodatkowych wibracji.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie.
Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka.
Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024