testowe The Art of Banksy. Without Limits. Fotograficzne akcenty świetnej wystawy kontrowersyjnego artystyciąg dalszy...
Słynny kadr z filmu Pulp Fiction [3] posłużył autorowi jako baza do stworzenia dzieła, w którym odtwarza ikoniczną dla popkultury scenę z „Pulp Fiction”. Z tą różnicą, że w wizji Banksy’ego broń zastąpiona jest bananami. Zestawienie tego jednego z najbardziej rozpoznawalnych obrazów kina amerykańskiego z niedorzecznym rekwizytem, jest sposobem, w jakim artysta kwestionuje amerykańską kulturę posiadania broni i przedstawia swoje stanowisko na ten szczególny i niestety zawsze aktualny temat.
Nieco inny akcent fotograficzny dotyczy dzieła pt. „Kate Moss” [4] z 2005 roku, słynnej fotomodelki, wielkiej fanki Banksy’ego, które zostało namalowane w jej łazience. Choć się uważa, że praca inspirowana jest Andy Warholem, to jej przesłanie jest zgoła inne. W czasach Warhola, Marylin Monroe uważano za najbardziej seksowną kobietę 20-go wieku. Wystarczyło kilka dekad, i to Kate Moss zajęła jej miejsce w masowej wyobraźni. Pokazuje to jak szybko zmieniają się czasy i jak łatwo spaść z piedestału popkultury, a same kanony piękna szybko się zmieniają. Czyż podobnie nie dzieje się w naszym fotograficznym świecie.
Akcentów fotograficznych na wystawie jest naprawdę dużo. Nie sposób ich tu wszystkich przytoczyć. Po prostu jeśli jeszcze będzie gdzieś możliwość obejrzenia tej wystawy to gorąco ją polecam i to nie tylko ze względu na jej aspekty fotograficzne, wśród których nie można przejść obok grafik londyńskich szczurów, wśród których są też i te „krążące” i podglądające świat z aparatem w ręku [5].
Opisując wystawę Banksy’ego nie sposób nie wspomnieć o jego samoniszczącym się obrazie „Girl and Balloon” [6] (dziewczynka z balonem), który tuż po wylicytowaniu za milion euro uległ zniszczeniu na miejscu, dolną jego część pocięto na paski na oczach zdumionych licytujących. Szczegóły całej, oryginalnej akcji można było obejrzeć na jednym z filmów prezentowanych na wystawie.
data dodania: 04-11-2021
godzina dodania: 10:25
odsłon: 1058 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Zdjęcie nagrobkowe - jakie są dostępne na rynku, historia i praktyczne uwagi, opracowano na bazie oferty firmy Opal
Canon EOS 300 z czujnikiem AF typu CMOS Canon EOS 300 to następca "pięćsetki-N", która znajdując się na rynku od 1996 r. zdążyła się już technologicznie nieco zestarzeć. Nowy aparat wyposażono w polowy czujnik AF typu CMOS, po raz pierwszy zastosowany w EOSie 3. Ma on 7 punktów nastawiania ostrości; 5 z nich ułożonych jest tradycyjnie w linii poziomej (w połowie wysokości kadru), a w pionie - nad i pod... Nowy termin - czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia do 7 maja W dniu wczorajszym kilka osób dostało z opóźnieniem kody zgłoszeniowe do konkursu. Dlatego przedłużyliśmy dla tych osób czas przyjmowania zgłoszeń do dzisiaj do końca dnia tj. do 7 maja do godziny 23.59. Za utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za zrozumienie. Zamieszczony montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |