testowe The Art of Banksy. Without Limits. Fotograficzne akcenty świetnej wystawy kontrowersyjnego artysty
ciąg dalszy...
![]()
Słynny kadr z filmu Pulp Fiction [3] posłużył autorowi jako baza do stworzenia dzieła, w którym odtwarza ikoniczną dla popkultury scenę z „Pulp Fiction”. Z tą różnicą, że w wizji Banksy’ego broń zastąpiona jest bananami. Zestawienie tego jednego z najbardziej rozpoznawalnych obrazów kina amerykańskiego z niedorzecznym rekwizytem, jest sposobem, w jakim artysta kwestionuje amerykańską kulturę posiadania broni i przedstawia swoje stanowisko na ten szczególny i niestety zawsze aktualny temat.
![]()
Nieco inny akcent fotograficzny dotyczy dzieła pt. „Kate Moss” [4] z 2005 roku, słynnej fotomodelki, wielkiej fanki Banksy’ego, które zostało namalowane w jej łazience. Choć się uważa, że praca inspirowana jest Andy Warholem, to jej przesłanie jest zgoła inne. W czasach Warhola, Marylin Monroe uważano za najbardziej seksowną kobietę 20-go wieku. Wystarczyło kilka dekad, i to Kate Moss zajęła jej miejsce w masowej wyobraźni. Pokazuje to jak szybko zmieniają się czasy i jak łatwo spaść z piedestału popkultury, a same kanony piękna szybko się zmieniają. Czyż podobnie nie dzieje się w naszym fotograficznym świecie.
![]()
Akcentów fotograficznych na wystawie jest naprawdę dużo. Nie sposób ich tu wszystkich przytoczyć. Po prostu jeśli jeszcze będzie gdzieś możliwość obejrzenia tej wystawy to gorąco ją polecam i to nie tylko ze względu na jej aspekty fotograficzne, wśród których nie można przejść obok grafik londyńskich szczurów, wśród których są też i te „krążące” i podglądające świat z aparatem w ręku [5].
![]()
Opisując wystawę Banksy’ego nie sposób nie wspomnieć o jego samoniszczącym się obrazie „Girl and Balloon” [6] (dziewczynka z balonem), który tuż po wylicytowaniu za milion euro uległ zniszczeniu na miejscu, dolną jego część pocięto na paski na oczach zdumionych licytujących. Szczegóły całej, oryginalnej akcji można było obejrzeć na jednym z filmów prezentowanych na wystawie.
![]()
data dodania: 04-11-2021
godzina dodania: 10:25
odsłon: 1594 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Zdjęcie nagrobkowe - jakie są dostępne na rynku, historia i praktyczne uwagi, opracowano na bazie oferty firmy Opal
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE, portretowy teleobiektyw stałoogniskowy, który równoważy wyrazistą jakość obrazu z imponującą poręcznością. Zapoznaj się z informacją prasową i zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||