testowe TEST: Panasonic FZ1000 II kompaktowy superzoom z 1-calową matrycą - test z Foto-Kuriera 6/19
18 lutego 2019 r., w prawie 5 lat po premierze Panasonica FZ1000, (12 czerwca 2014) firma zaprezentowała nowy kompakt klasy superzoom o oznaczeniu LUMIX FZ1000 II wyposażony w 1‑calową matrycę MOS o wysokiej czułości oraz możliwość nagrywania filmów w rozdzielczości 4K. W kwietniu mieliśmy możliwość dłuższego obcowania z tym modelem, a finalnie w maju trafił on do naszego laboratorium testowego. O efektach naszego spotkania z nim piszemy w dalszej części tego artykułu.
Od zewnątrz
Szczegółowe różnice
w wyglądzie góry i tyłu aparatu zauważą Państwo wnikliwie obserwując
zamieszczone obok zdjęcia. Układ i rozmieszczenie przycisków i pokręteł
sterujących w FZ1000 II przypomina klasyczne lustrzanki, jeszcze
bardziej niż w modelu FZ1000. System pokręteł z przodu i z tyłu aparatu
umożliwia teraz szybszą zmianę czasu otwarcia migawki i przysłony.
W celu uzyskania szybkiego dostępu do menu ustawień użytkownik może
przypisać często używane funkcje do 13 przycisków funkcyjnych, w tym
3 nowych przycisków na obudowie obiektywu [1]
i 5 w menu sterowania dotykowego. To znacznie poprawia ergonomię
obsługi i ułatwia poprawę jej intuicyjności oraz umożliwia dostosowanie
obsługi do indywidualnych preferencji fotografującego lub filmującego.
Na poprawę intuicyjności obsługi ma też wpływ nowy, większy, dotykowy
ekran LCD, o którym piszemy w dalszej części.
Nadal w dolnej
części korpusu umieszczono w pojemniku na akumulator gniazdo na karty
pamięci (typ SD). Osoby, które będą fotografowały lub filmowały
z aparatem umocowanym na statywie będą miały problem z ich wymianą, gdyż
gniazdo do mocowania aparatu na statywie nadal nie tylko nie jest
umieszczone w płaszczyźnie przechodzącej przez oś optyczną obiektywu,
która jest prostopadła do podstawy aparatu, ale też leży zbyt blisko
pokrywy gniazda kart pamięci. W FZ1000 II zrezygnowano z łączności NFC
i dlatego z aparatu zniknął punkt kontaktowy NFC umieszczony dotychczas
w dolnej części aparatu FZ1000.
data dodania: 19-12-2019
godzina dodania: 12:29
odsłon: 8085
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||