testowe Podwodne kompakty 2010 cz. II Pełna wersja testu, który ukazał sie w Foto-Kurierze 8/2010ciąg dalszy...
Estetyka i ergonomia Na zdjęciach wygląda efektownie. W rzeczywistości jest nawet lepiej. Przede wszystkim aparat jest zdecydowanie smuklejszy niż mogłoby się to wydawać. G1 przywodzi na myśl kultową linię zegarków Casio G-Shock.
Wcięcia i profile nadają korpusowi agresywny wygląd, ale jednocześnie poprawiają wygodę obsługi.
Agresywny wygląd sprawia, że po prostu aż chce się nim rzucić! Jest również niezwykle zwarty, robi naprawdę solidne wrażenie. Profile i wcięcia są też dobrze przemyślane i w praktyce poprawiają chwyt. Przyciski, mimo że dopasowane do ogólnej stylistyki, rozmieszczone są klasycznie i są bardzo wygodne w obsłudze. Minusem będzie tylko dolna klapka osłaniająca baterię – bardzo trudno ją otworzyć, problemy będą miały zwłaszcza osoby obdarzone dużymi dłońmi. Ciekawym elementem jest „zderzak”, przykręcony do lewej ścianki aparatu, pochłaniający energię uderzenia i osłaniający układ optyczny. G1 można zanurzać do głębokości 3 merów i upuszczać z wysokości 2,1 metra.
Możliwości fotograficzne Przetwornik aparatu to 12-milionowa matryca CCD (1/2,33"), „obsługująca” zakres czułości ISO 64–3200. Dużym minusem Casio EX-G1 jest układ optyczny o mało uniwersalnym zakresie ogniskowych. 3-krotny zoom rozpoczyna się wartością dopiero 38 mm, co oznacza, że o prawdziwym szerokim kącie możemy zapomnieć. Obiektyw jest też stosunkowo „ciemny” (f/3,9–5,4), co jest nie bez znaczenia podczas fotografowania pod wodą.
Wyższa prawa strona sprawia, że aparat trzyma się naprawdę wygodnie. Mimo wyszukanej stylistyki, systematyka obsługi jest bardzo klasyczna.
W aparacie nie brakuje za to dodatkowych funkcji. Oprócz systemu detekcji twarzy (z możliwością śledzenia), EX-G1 wyposażono w 25 programów tematycznych, tryb Interwal Recording BEST SHOT (zdjęcia z interwałem od 10 sekund do 3 minut), oraz kilka trybów BEST SHOT, przystosowanych do różnych warunków (podwodny, na śniegu, plażowy).
Aparat okazał się zaskakująco smukły, rywalizować może z nim tylko Sony TX5.
Jakość zdjęć Jakość rejestrowanego obrazu studzi nieco zachwyt wywołany przez ciekawą stylistykę korpusu. Mimo że wyniki pomiarów studyjnych stawiają go niemal na równi z Canonem, Panasonikiem i Pentaksem, to przykładowe zdjęcia nie pozostawiają złudzeń (patrz str. 58). Odwzorowanie szczegółów nie jest najlepsze nawet przy najniższych wartościach ISO, a gdy wzmacniamy sygnał, jakość obrazu jeszcze spada. Przy wartości ISO 800
Casio wyraźnie odstaje od konkurentów. Przy ISO 1600 i 3200 detale są mocno rozmyte. W praktyce nie radzimy stosować wyższych czułości niż ISO 400. Kolorystyka wykonywanych zdjęć – można powiedzieć – jest dość typowa dla aparatów Casio, co oznacza, że barwy będą lekko pastelowe. Zdjęcia będą też mniej kontrastowe niż w przypadku Canona i Sony.
data dodania: 15-11-2010
godzina dodania: 11:44
odsłon: 32731
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |