testowe TEST Fujifilm FinePix HS30EXR: Nieprawdopodobny zasięg zoomuciąg dalszy...
Obiektyw Obiektyw w HS30EXR (podobnie jak w HS25EXR) to konstrukcja podobnej klasy co w nieco bardziej zaawansowanym X-S1, tylko zdecydowanie mniejsza. Jest to 30-krotny, niewymienny zoom optyczny Fujinon o zakresie ogniskowych 24–720 mm. Zbudowany jest z 15 elementów optycznych rozmieszczonych w 11 grupach. Wśród szklanych elementów obiektywu znajdzie się 1 soczewka ED i powłoki Super EBC (Electron Beam Coating). Jasność obiektywu wynosi f/2,8–5,6 co przy takim zakresie ogniskowych jest bardzo dobrym osiągnięciem. Średnica zewnętrzna jest przystosowana do przykręcenia opcjonalnego filtra wynosi 58 mm.
Zdjęcie z warsztatów Fujifilm w Ravascletto. Mały korpus HS30EXR z powodzeniem mieści się pod kurtką narciarską. Na zdjęciu dwa motywy wykonane z tego samego miejsca dla różnych wartości ogniskowych – odpowiednio 24 mm i 720 mm. Kadry pionowe w maksymalnej wielkości dla 300 dpi mają wymiar 29,3×39 cm.
Świetnym rozwiązaniem jest możliwość dokonywania zmiany ogniskowej w obiektywie w sposób ręczny za pomocą wyłożonego perforowaną gumą pierścienia (ok. 3 cm szerokości). Ostrość w tym trybie dobieramy za pomocą pierścienia ostrości (ok. 1 cm). Operowanie obydwoma jest bardzo szybkie (patrz uwagi o ergonomii), a co bardzo ważne ręczna zmiana ogniskowej nie wpływa na dodatkowe zużycie akumulatora. Dzięki czemu możemy dłużej fotografować bez wymiany źródła zasilania. Minimalna odległość fotografowania w trybie makro wynosi 1 cm (dla f=24 mm). W trybie standardowym jest to 45 cm. Podczas wykonywania zdjęć dało się zauważyć nieznaczny spadek kontrastu przy najdłuższej ogniskowej.
Szeroki zakres ogniskowych daje duże możliwości kadrowania.
Matryca HS30EXR (podobnie jak HS25EXR) ma zakres czułości od ISO 100 do ISO 3200 z możliwością zwiększenia jej do ISO 12 800, z tym że dla wartości interpolowanych (ISO 6400 i ISO 12 800) mamy redukowane wielkości plików do rozdzielczości – odpowiednio 8 i 4 mln pikseli. HS30EXR ma 16 milionową matrycę EXR CMOS typu 1/2 cala. Umożliwia ona uzyskanie zupełnie przyzwoitego odwzorowania kolorystycznego. Tutaj warto wspomnieć, że HS30EXR oprócz plików JPG rejestruje też pliki RAW, których już niestety nie można zapisać za pomocą modelu HS25EXR.
data dodania: 17-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 78137
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco W dalszej części zamieszczam komentarz, który dostałem od jednego z użytkowników naszego serwisu. Ponieważ nie do końca mogę się do niego ustosunkować, toteż umieszczam go jako uzupełnienie powyższego testu. "..Canon wszystkich przegonił z zoomem 24-1200 / 50x. Fotografowanie aparatem Fujifilm HS30EXR w trakcie filmowania to nieporozumienie. W trakcie filmowania z zoomem ostrość/autofocus szaleje bardziej niż niejeden wariat w psychiatryku. Fujifilm S6500fd podczas filmowania zachowywał się dobrze...". Będę wdzięczny za ustosunkowanie się do tej opinii.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |