testowe Sony Cyber-shot DSC-HX100V (test) - pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 9/2011ciąg dalszy...Dynamika rejestracji
Test dynamiki przetwornika wykonaliśmy z użyciem ww. tablicy barwnej, przy oświetleniu halogenowym 3000 K. Oprócz standardowego pomiaru wykonaliśmy również pomiary przy załączonej funkcji HDR.
Funkcja HDR nieco poszerza dynamikę zdjęć, ale nie należy oczekiwać cudów. Mała matryca w połączeniu z obowiązkowym wyostrzaniem oraz redukcją szumów, to „recepta” na gubienie detali w światłach.
Możliwości fotograficzne
W zakresie możliwości fotograficznych Sony Cyber-shot DSC-HX-100V błyszczy. Pełna gama trybów ekspozycji dla zaawansowanych użytkowników – P, S, A i M, plus ogrom dodatkowych możliwości, zarówno dla zupełnych fotoamatorów, jak i ambitnych użytkowników. Te ostatnie to idealne rozwiązanie dla osób mających wiedzę fotograficzną i dążących do uzyskania określonych efektów, ale nie posiadających specjalistycznych programów do obróbki zdjęć oraz/lub umiejętności korzystania z nich.
W Sony HX100V można tworzyć zarówno poziome, jak i pionowe panoramy, a także rozległe poziome panoramy łączone z pionowych kadrów.
Generalnie Sony nieźle sobie radzi ze sklejaniem panoram, ale czasem „gubi się” na powtarzających się podobnych lub ruchomych motywach, co na prezentowanym poniżej zdjęciu widać w odwzorowaniu chmur. Normalnie panoramujemy trzymając aparat w poziomie, ale jest też tryb rozległej panoramy, w którym Sony „zszywa” pionowe kadry w jeden obraz o imponującej rozdzielczości 42 mln pikseli.
HX100V dobrze sobie radzi ze sklejaniem statycznych panoram. Na powyższym zdjęciu mozna mieć zastrzeżenia jedynie do odwzorowania chmur.
Podobnie do HDR, rozmywanie tła jest jednym z trybów „tematycznych”. Tu objawia się właściwość obiektywu aparatu, z której zdają sobie sprawę jedynie osoby o sporej wiedzy fotograficznej: aby zbudować tak jasny obiektyw o tak szerokim zakresie ogniskowych i małych gabarytach musi być oparty o konstrukcję obiektywu zmiennogoniskowego a nie prawdziwego zooma. Oznacza to, że nie „trzyma” on ostrości przy zmianie ogniskowej.
Przykład zastosowania trybu rozmywania tła w Sony HX100V.
W praktyce świetnie sprawdza się też stabilizacja obrazu, przy czym funkcję Active można śmiało zostawić włączoną na stałe. Gdy patrzymy na ogniskowe przeliczone jako ekwiwalent dla formatu 24x36 mm, niesamowite okazuje się to, przy jakich kombinacjach ogniskowej i czasu otwarcia migawki udaje się robić ostre zdjęcia.
Skuteczna stabilizacja umożliwia wykonywanie zdjęć z ręki o zmierzchu.
data dodania: 13-01-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 74064
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |