Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014

ciąg dalszy...

W praktyce użyteczną wartością czułości w Canonie i w Nikonie, z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600, można się pokusić o ISO 3200, ale przy tej wartości zaczyna pojawiać się lekko widoczny szum. W Canonie po włączeniu redukcji standard szum przy ISO 3200 jest mało widoczny, a po włączeniu redukcji mocnej nieźle jest nawet przy ISO 6400. Jednak przy tych ustawieniach spada trochę szczegółowość obrazu. W Nikonie po włączeniu redukcji szum mało widoczny jest przy wartości nawet ISO 12 800. Jednak tak jak w Canonie straci na tym szczegółowość obrazu.
W świetle błyskowym lepiej wypadł Canon, jedynie przy czułości ISO 1600 wyniki Nikona zaczynają być zbliżone do konkurenta.
Jak na lustrzanki dla początkujacych są to dobre wyniki.

Za szumy przyznajemy po 5,25 punktu.

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

W obu przypadkach użyteczną wartością czułości z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600. Przy czułości ISO 3200 pojawia się lekko widoczny szum, ale nie ma dużej utraty szczegółów.

 

Możliwości multimedialne

Jak przystało na współczesne lustrzanki Canon EOS 1200D i Nikon D3300 nagrywają filmy (z dźwiękiem mono) w maksymalnej rozdzielczości Full HD (1920×1080 pikseli) z częstotliwością: Nikon – 60p/50p; Canon – 30/25 kl./s. Po obniżeniu rozdzielczości do HD (1280×720 pikseli) częstotliwość w Canonie wzrasta do 60 kl./s, w Nikonie zostaje bez zmian.
W EOS-ie 1200D w trybie filmowania możemy za pomocą podręcznego menu włączyć automatyczny optymalizator jasności, dobrać odpowiedni balans bieli, wybrać jeden z trybów Picture Style, np. filmowanie czarno-białe oraz zrobić film poprzez łączenie kilkusekundowych nagrań. W Nikonie, oprócz zmiany balansu bieli możemy ustawić czułość mikrofonu. W obu modelach podczas filmowania możemy korygować ekspozycję ręcznie w zakresie +/–5 EV.
Mikrofony (monofoniczne) umieszczone zostały w obu modelach na przedniej części korpusu. Nie jest to idealnie rozwiązanie, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, że na filmie będziemy słyszeć pracę obiektywu. Duzym plusem dla Nikona jest to, że możemy w nim podłączyc zewnętrzny mikrofon.
Ekrany LCD testowanych aparatów mają przekątną 3 cale, jednak różnią się rozdzielczością: Canon – 460 tys. punktów; Nikon – 921 tys. punktów.

Za możliwości multimedialne, w tej grupie produktów Canon otrzymuje 5, a Nikon 5,5 punktu.

 

 

 

 

Możliwości edycyjne

W funkcjach edycyjnych Nikon D3300 zdecydowanie wyprzedza EOS-a 1200D, w którym oprócz możliwości obrócenia i zmiany rozmiaru zdjęcia, możemy użyć jedynie filtrów twórczych. Do wyboru mamy: ziarnisty czarno-biały, miękka ostrość, rybie oko, aparat zabawka [13] i miniatura.

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 22-12-2016
 
godzina dodania: 16:30
 
odsłon: 229069
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.098) / 0.087

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |