testowe TEST Nikon Z 5 - najtańsza pełna klatka Nikona - test z Foto-Kuriera 10/20![]() ciąg dalszy...
Ekran
![]()
Nikon Z 5 dobrze radzi sobie z odwzorowaniem barw. Przy oświetleniu żarowym, w przypadku automatycznego balansu bieli, występuje mało widoczna żółto-magentowa dominanta. Przy ustawieniu dedykowanym i ręcznym (w kelwinach) kolory są prawidłowo odwzorowane. Przy świetle błyskowym lekko żółto-magentowa dominanta wystąpiła przy dedykowanym ustawieniu – na światło błyskowe, przy ustawieniu AWB zarejestrowaliśmy niebieski zafarb. W pozostałych przypadkach (ustawienia „Słońce” i ręczne) aparat poradził sobie bardzo dobrze.
![]()
![]() W porównaniu do Nikona Z 6 testowany model przy wyłączonej redukcji szumów wypadł nawet nieznacznie lepiej przy wartościach od ISO 800 do ISO 6400.
Nikon Z 5 ma 3 rodzaje odszumiania: słabe, normalne oraz zwiększone. W porównaniu do Nikona Z 6, Nikon Z 5 przy wyłączonej redukcji szumów wypada podobnie, a nawet nieznacznie lepiej przy czułościach od ISO 800 do ISO 6400. Przy włączonej redukcji jest podobnie.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
W praktyce użyteczna wartość czułości z wyłączoną redukcją to nawet ISO 6400. Do tego momentu rejestrowana jest bardzo duża ilość szczegółów przy zachowaniu niskiego zaszumienia. Trzeba przyznać, że przy czułościach ISO 25 600, a nawet ISO 51 200 ilość szczegółów spada, a zaszumienie rośnie, to obraz jest jeszcze akceptowalny. Za szumy przyznajemy 5,7 punktu.
data dodania: 23-02-2021
godzina dodania: 11:31
odsłon: 16714
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Canon RF 85 mm f/1,4L VCM w porównywarce Zaprezentowany 9 września 2025 r. Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Olympus M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO Zaprezentowany 10 września 2025 r. M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO - zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie - jest w naszej porównywarce. Zapoznaj się z informacją prasową oraz danymi technicznymi obiektywu. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |