testowe TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19ciąg dalszy...
Style fotografowania
Elementy sterujące w aparacie dają fotografowi dużą elastyczność pod względem sposobu zapisu plików JPEG w celu indywidualizacji estetyki zdjęć. Każdy styl fotografii można odpowiednio zmodyfikować, można również tworzyć i zapisywać nowe style. Nowe style fotografii obejmują również tryb HLG (Hybrid Log Gamma [13]), umożliwiający wykonanie zdjęć o żywej, dużej rozpiętości tonalnej, które zachowują szczegóły intensywnie podświetlonych elementów, w sposób nadający się do wyświetlenia na podłączonym przez przewód HDMI najnowszym telewizorze 4K Panasonica obsługującym technologię HLG lub na innych urządzeniach zgodnych z tą technologią. Zdjęcia wykonane w trybach HLG można zapisać jako pliki HSP o rozdzielczości 8K oraz w formatach JPEG i RAW.
Przy zdjęciach portretowych nowe ustawienie balansu bieli AWBw tworzy atrakcyjne, umiarkowane czerwone zabarwienie, zaś nowy tryb pomiaru światła ważonego według podświetleń nadaje priorytet zachowaniu szczegółów w najjaśniejszych obszarach obrazu. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,9 punktu.
Pomiary
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze 3000 K, i ustawieniu najniższej nominalnej wartości ISO 100.
Zakres dynamiki testowanego Panasonica S1R wynosi 6 i 1/3 EV, co uważamy za dobry wynik.
Zakres dynamiki testowanego Panasonica S1R wynosi 6 i 1/3 EV, co uważamy za dobry wynik. Przy tej rozpiętości tonalnej przetwornika jesteśmy w stanie w znacznym stopniu zachować na zdjęciach wykonanych z kontrastowym oświetleniem szczegóły zarówno w ciemnych jak i jasnych partiach obrazu. Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5000 K.
Balans bieli w świetle błyskowym dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane (ledwo widoczne żółte zabarwienie jest przy trybach AWB i „Światło błyskowe). W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu przy tego typu świetle. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane. Dużym plusem Panasonica S1R jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach i zapisania trzech różnych ustawień w oddzielnych presetach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,45 punktu.
Szumy Panasonic S1R nie ma możliwości włączania i wyłączania odszumiania oraz ustawiania go z różną „mocą”. Nie ma pewności, że brak możliwości włączenia odszumiania nie oznacza, że nie jest ono automatycznie włączone.
Do ISO 3200 zarówno szum jak i szczegółowość obrazu są na bardzo dobrym poziomie (szum mały, szczegółowość duża).
data dodania: 03-11-2021
godzina dodania: 10:00
odsłon: 5565
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |