testowe Magia drukowania - TEST Epson SureColor SC-P600, pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 6/2015
ciąg dalszy...
Pierwszy test polegał na określeniu zdolności drukarki do wydruku bardzo cienkich linii ustawionych pod różnym kątem do linii przebiegu głowicy. Epson SC-R600 wypadł pod tym względem bardzo dobrze, przy wydrukach o większej rozdzielczości – 1440×1440 oraz 5740×1440. Wydruków o mniejszej rozdzielczości nie wykonywaliśmy podczas testu, gdyż interesowała nas jedynie najwyższa z możliwość jakość wydruku. Na tym samym wydruku umieszczone były także pola przepływów CMYK oraz RGB. Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu – przejścia tonalne najbardziej nasyconej barwy aż do bieli można określić jako bardzo płynne, bez względu na to, czy drukowaliśmy na papierze błyszczącym, czy matowym, a nawet mieliśmy wrażenie, że na wspomnianym papierze artystycznym, matowym Hot Press Natural jakość odwzorowania barw i ostrość były minimalnie lepsze niż na papierach Premium Glossy Photo z najwyższej półki. Brawo!!!
![]() Wysoka rozdzielczość drukowanych obrazów umożliwia rozróżnienie pojedynczych włosów na zdjęciach.
Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych. Czerń na wydrukach matowych jest bardzo głęboka. Na wydrukach błyszczących jest lekko przyblakła, ale wyłącznie w przypadku wydruków kolorowych. Nie ma istotnych różnic w nasyceniu barw w zależności od rodzaju podłoża. Są one na najwyższym ze spotykanych przez nas poziomów.
Na wydruku testowym znajdowały się również fragmenty różnych twarzy. Odcienie skóry zostały odwzorowane prawidłowo, a wszelkie przejścia tonalne na skórze były płynne. Na papierze z połyskiem, tym razem formatu A4, czarno-białe wersje pól przepływów CMYK oraz RGB nie wykazywały żadnych smug pionowych, tzn. równoległych do kierunku przesuwu papieru w drukarce. Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości.
![]()
Warto jeszcze zauważyć, ze sterownik drukarki po zmianie papieru z matowego na błyszczący sam zmienia tusz z matowego na błyszczący, po czym przystępuje do właściwego wydruku. Automatyczna zmiana tuszy trwa ok. 1,5 minuty (4). Wydruki czarno białe są o ładnej rozpiętości tonalnej i dość płynnych przejściach od bieli do szarości. Gwiazda Siemensa przygotowana w rozdzielczości 600 dpi jest bardzo dobrze wydrukowana. Jedynie pola blisko środka mają efekt mory. Drukarka wykonuje wydruki bardzo cicho. Za jakość wydruku czarno-białego bez wątpienia możemy przyznać najwyższą ocenę, czyli 6 punktów.
data dodania: 11-08-2015
godzina dodania: 13:45
odsłon: 61902
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych, w e-kiosku od 12 listopada. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć :). A w środku... ![]() Nikon Zf w srebrnej wersji 4 września 2025 r. Nikon wprowadził na rynek nową srebrną wersję pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Zf. To bezlusterkowiec, który łączy w sobie klasyczny design inspirowany kultowym aparatem analogowym Nikon FM2 z doskonałą wydajnością aparatu pełnoklatkowego. Od momentu premiery czarnego Zf (20 września 2023 r.) model ten cieszy się ogromną popularnością dostał nagrodę EISA sezonu 2024-2025), a firma Nikon... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||