Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Nikon Z 6 - przystępniejszy cenowo bezlusterkowiec Nikona - pełny test z Foto-Kuriera 1-2/19

ciąg dalszy...

 

Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100.

 

Z 6 uzyskał rozpiętość tonalną na poziomie 6 i 1/3 EV. To dobry wynik.

Z 6 uzyskał rozpiętość tonalną na poziomie 6 i 1/3 EV. To dobry wynik.

 

Nikon Z 6, wyposażony w pełnoklatkową matrycę typu CMOS (24,5 mln pikseli), uzyskał rozpiętość tonalną na nieco słabszym poziomie niż Sony A7 III, 6 i 1/3 EV (przy 6 i 2/3 EV konkurenta). Jednak taki wynik jest nadal dobrym rezultatem i za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.

Możliwości edycyjne

Nikon Z 6 ma te same możliwości edycyjne co Z7 (patrz test FK 10/18). W tym przypadku również przyznajemy 6 punktów. Pod względem możliwości edycyjnych Sony A7 III, jak każdy pełnoklatkowiec Sony, wypada znacznie słabiej od Nikona.

 

Targ w Jerozolimie. Ładnie wysycenie kadrów i rozmycie tła możliwe było do uzyskania dzięki pełnej klatce matrycy Z6. Nikon Z 6 + 24–70 mm f/4 S. Par. eksp.: 1/200 s; ISO 3200; f/4; f=54 mm

Targ w Jerozolimie. Ładnie wysycenie kadrów i rozmycie tła możliwe było do uzyskania dzięki pełnej klatce matrycy Z6. Nikon Z 6 + 24–70 mm f/4 S. Par. eksp.: 1/200 s; ISO 3200; f/4; f=54 mm; fot. K. Patrycy.

 

Możliwości multimedialne

Nikon Z 6 umożliwia pełnoklatkowe nagrywanie filmów 4K UHD (3840×2160)/30p z odczytem wszystkich pikseli. Możemy nagrywać też filmy Full HD z częstotliwością do  120p tworząc w ten sposób sceny w zwolnionym tempie i o dużej szczegółowości. Podczas nagrywania filmów w jakości 4K lub Full HD możemy wykonywać pojedyncze zdjęcia w danej rozdzielczości.

 


Wyjście wideo w formacie RAW w aparatach Nikon Z 7 i Z 6


 

Zdjęcia i filmy nagrywane są na jednej karcie typu XQD, która niestety nie należy do najtańszych. W tym miejscu przypomnijmy, że Sony A7 III korzysta przy rejestracji z dwóch gniazd kart pamięci typu SD co może być dla niektórych sporym udogodnieniem podczas rejestracji zdjęć i filmów.

 

Nikon Z 6 + 24–70 mm f/4 S. Par. eksp.: 1/640 s; ISO 800; f/8; f=70 mm

Nikon Z 6 + 24–70 mm f/4 S. Par. eksp.: 1/640 s; ISO 800; f/8; f=70 mm; fot. K. Patrycy.

 

Wbudowana w Z 6 aktywna funkcja D-Lighting wyrównuje obszary prześwietlone i zacienione w scenach o wysokim kontraście. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku filmów, które muszą być gotowe od razu po zakończeniu zdjęć.
Filmy możemy nagrywać z 10-bitową głębią koloru, która umożliwia utrwalenie czterokrotnie więcej informacji niż format 8-bitowy, zapewniając przy tym maksymalną jakość zdjęć do montażu i obróbki koloru.
Możliwa jest obsługa znaczników czasowych w trybie pomijania klatek lub bez pomijania klatek i zapisywania nagrania w formacie gotowym do wyświetlenia przez złącze HDMI (typu C) z obsługą 10-bitowej głębi koloru. Nikon Z 6 obsługuje otwarty protokół Atomos, dzięki czemu można synchronizować momenty rozpoczęcia i zatrzymania nagrywania filmu HDMI z poziomu zewnętrznego rejestratora lub aparatu. Korzystając z aparatu możemy fotografować z interwałometrem. Można też tworzyć filmy poklatkowe.

 

Przykładowy film nakręcony bezlusterkowcem ukazujący, jak można żonglować emocjami widza. Film nakręcony bezlusterkowcem Nikon Z 6 z  obiektywem 24-70 mm f/2,8 z wykorzystaniem rejestratora Atomos Ninja V. Film został zrealizowany w ramach cyklu ABC filmowania aparatem - żonglowanie emocjami, więcej w najbliższym wydaniu Foto-Kuriera, autor. Krzysztof Kurek.

 

Aparat ma wbudowane moduły Wi-Fi i Bluetooth® umożliwiają szybkie połączenie aparatu z dowolnym urządzeniem inteligentnym za pomocą technologii ­SnapBridge. Podczas warsztatów w Izraelu korzystaliśmy z tej funkcji niemal bez przerwy i działa to naprawdę dobrze i skutecznie. Zdjęcia poglądowe (2 mln pikseli), po wybraniu opcji automatycznej transmisji, są przesyłane nawet po wyłączeniu aparatu. Ponadto wbudowany moduł Wi-Fi umożliwia przesyłanie zdjęć i filmów do komputera.

 

Nikon Z 6 + 24–70 mm f/4 S. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 3200; f/4; f=60 mm

Nikon Z 6 + 24–70 mm f/4 S. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 3200; f/4; f=60 mm; fot. K. Patrycy.

 

Zdjęcia w formacie JPEG i RAW można, tak jak w Z7, płynnie przesyłać w trybie Stacja lub Punkt dostępowy. Opcjonalny przekaźnik bezprzewodowy WT-7A zapewnia połączenie z przewodową lub bezprzewodową siecią LAN na większe odległości.
Nikon Z 6, tak jak Z7, umożliwia obsługę dotychczasowych akcesoriów do lustrzanek cyfrowych, a także sterowanego radiowo bezprzewodowego systemu oświetlenia umożliwiającego fotografowanie z użyciem wielu lamp błyskowych. Na targach CES 2019 zaprezentowano model Z 6 wzbogacony o funkcję, która umożliwia pracę z ATOMOS Ninja V z użyciem wyjściowego pliku wideo z kodekiem ProRes RAW, oraz umożliwiającą aparatom Nikon Z 6 i Z7 na współpracę z kartami CFexpress kompatybilnymi z kartami XQD.

 

 

 

Przykładowy film nakręcony bezlusterkowcem Nikon Z 6 z obiektywem 24-70 mm f/2,8 z wykorzystaniem rejestratora Atomos Ninja; RAW output 1920×1280; 60p; FX. Film został zrealizowany w ramach cyklu ABC filmowania aparatem - akcja, b-roll, streaming, więcej w Foto-Kurierze 5/2021, autor. Krzysztof Kurek.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 04-12-2019
 
godzina dodania: 14:50
 
odsłon: 10725
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.135) / 0.124

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |