testowe Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
ciąg dalszy...W aparacie LUMIX GH5 dostępne są różne style fotograficzne nagrań wideo. Poza zbliżonymi pod kątem charakterystyki ustawień gamma na potrzeby produkcji filmowej „Cinelike D” i „Cinelike V” można używać również „Like 709”, który jest kompatybilny z HDTV i w którym dodatkowo aktywna jest funkcja Knee Control. Panasonic ma również usługę płatnego uaktualnienia oprogramowania aparatu LUMIX GH5 w celu zapewnienia zgodności z funkcją VLog L do nagrywania filmów. Odbywa się to poprzez zakup klucza aktualizacji oprogramowania DMWSFU1. Funkcja zapisu logarytmicznego zapewnia wyjątkową elastyczność i szerszy zakres dynamiki dla skali kolorów w procesie postprodukcji, natomiast funkcja VLogL oznacza charakterystykę logarytmiczną z 12 stopniami zakresu dynamiki. Użycie klucza aktualizacji oprogramowania uaktywnia w kamerze tablicę LUT (Look Up Table), umożliwiającą użytkownikom odtwarzanie filmów zapisanych w aparacie LUMIX GH5 w trybie VLogL.
![]() GH5 może być wykorzystywany do wykonywania zdjęć podchwyconych. Zdjęcie wykonano na starówce w Bratysławie. fot. K. Patrycy
Po raz pierwszy w historii aparatów cyfrowych LUMIX GH5 wyposażony jest w podwójne gniazdo na kartę pamięci SD, kompatybilne z szybkim i pojemnym standardem UHS II. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, możemy przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2. Ponadto oba gniazda wyposażono we wskaźniki sygnalizacji dostępu, dzięki którym użytkownik od razu widzi, na której karcie pamięci SD trwa zapis, a którą można wyjąć. Całe rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się w praktyce.
![]() Różowy czołg w Brnie przypomina o wycofaniu wojsk radzieckich z Czech. fot. K. Patrycy
LUMIX GH5 umożliwia równoczesny zapis lub wysyłanie danych wideo w 10 bitowym formacie 4:2:2 w niemal każdym trybie nagrywania. Użytkownicy mają do wyboru wysyłanie danych przy użyciu menu lub informacji wyświetlanych na ekranie monitora zewnętrznego, bądź też bez ich użycia w przypadku wysyłania do zewnętrznego rejestratora sygnału. Aparat jest wyposażony w złącze HDMI typu A. Dodatkowo ma uchwyt na zamocowanie kabla HDMI, co zapobiega jego wypadaniu. Zgodnie z zaleceniami producenta dla wyjścia wideo [4K] należy używać kabla HDMI z logo HDMI i opisanego jako „kompatybilny z 4K”.
![]()
Ponadto LUMIX GH5 ma dedykowany mikrofon do monitorowania i eliminowania zakłóceń powodowanych ruchami mechanicznymi wewnątrz kamery i obiektywu, na przykład w systemie stabilizacji obrazu BIS. Efektem jest obniżenie hałasów mechanicznych o 10 dB, dzięki czemu rejestrowany dźwięk jest czysty i ma wysoką jakość.
![]()
Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy — Bluetooth z niskim poborem energii) umożliwia ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym poborze mocy. Odbywa się to dość sprawnie, przy czym dalsza komunikacja z aparatem i transfer ewentualnych plików oraz wydawanie komend do aparatu odbywa się poprzez moduł Wi-Fi. Nie ma opcji automatycznego zgrywania zdjęć zrobionych aparatem na urządzenie mobilne, tak jak to jest możliwe w przypadku aparatów Nikon z funkcją SnapBridge. Aparat może być w prosty sposób uaktywniany za pomocą smartfonu lub tabletu, może też automatycznie dodawać do zdjęć tzw. geotagi GPS. Ponadto ustawienia LUMIX GH5 można kopiować i przesyłać bezprzewodowo do innych aparatów GH5 (w przypadku korzystania z większej ich liczby).
![]() Ręce podtrzymujące budynki weneckie. fot. K. Patrycy
data dodania: 03-08-2021
godzina dodania: 09:08
odsłon: 15396
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - VII etap pt. "Detal w krajobrazie" Liga Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 7. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap miał tytuł "Detal w krajobrazie". Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||