Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

5 stycznia w Las Vegas, w dniu premiery flagowego Nikona D5, firma Nikon zaprezentowała cyfrową lustrzankę jednoobiektywową z matrycą formatu DX (APS-C) o symbolu D500, która ma stanowić naturalne uzupełnienie flagowego modelu. We wrześniu udało nam się odbyć w towarzystwie Nikona D500 kilka podróży, a następnie model ten trafił do naszego laboratorium testowego. Efektem tych spotkań jest niniejszy artykuł, na którego końcu porównujemy wybrane cechy Nikona D300S i D500.

Nikon D500 + 16-80 mm f/2,8-4; par. eksp.: 1/15 s; ISO 6400; f/8; f=38 mm

Nikon D500 + 16-80 mm f/2,8-4; par. eksp.: 1/15 s; ISO 6400; f/8; f=38 mm

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

Od zewnątrz

Korpus Nikona D500 to udane połączenie tego co było dobre w Nikonie D300S z innowacyjnością korpusu D750. Do tego ostatniego upodobnia D500 nowy uchwyt z prawej strony, który jest i głębszy i lepiej leżący w dużej dłoni nie tylko w porównaniu do poprzednika, ale i do Nikona D5. W górnej części korpusu obok spustu migawki mamy teraz 3 przyciski zamiast 2. Jeden z nich umożliwia szybkie uruchomienie nagrywania filmów [1]. Wśród nich znalazł się też przycisk ISO umożliwiający szybką zmianę wzmocnienia. Po lewej stronie wizjera optycznego, o najszerszym w historii kącie oglądania po przekątnej wynoszącym ok. 30,8°, znajduje się pokrętło z przyciskami aktywującymi wybór trybów pracy aparatu, rodzaju pomiaru, jakości rejestrowanego obrazu czy też odpowiedniego balansu bieli [2]. Przy wizjerze optycznym pojawił się przełącznik ograniczenia wpadania światła do aparatu poprzez wizjer [3] oraz zmieniło się położenie pokrętła korekcji ostrości. Teraz jest nim kółko po prawej stronie wizjera optycznego [4].

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

Wokół spustu migawki, znajduje się włącznik, za pomocą którego możemy również podświetlić teraz nie tylko górny wyświetlacz, ale też i przyciski z lewej strony koła wyboru funkcji [5] oraz umieszczone na tylnej ścianie korpusu na lewo od ekranu LCD. To bardzo dobre i unikalne rozwiązanie i wielokrotnie fotografujac w ciemnościach korzystaliśmy z niego.

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

Ekran LCD Nikona D500, w przeciwieństwie do D300S, jest odchylany i dotykowy [6]. Szkoda, że nadal nie jest osadzony na przegubie, ale i tak lepiej jest mieć ekran uchylny niż go nie mieć ☺. Ekran ma też większą przekątną (8 cm - 3,2 cala) i rozdzielczość 2,36 mln punktów (RGBW) vs. 3 cale i 921 tys. (RGB) w D300S. Ekran D500 za pomocą dotyku stwarza też możliwość błyskawicznego przełączania zdjęć za pomocą specjalnego paska i wprowadzania tekstu (znane z modelu D5), a także umożliwia wskazanie punktu ostrości oraz dotykowe wyzwolenie migawki (w trybie fotografowania).

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

W tylnej części korpusu, poza poprawieniem części, na której układamy dłoń i kciuk aparatu, warto jeszcze zwrócić uwagę na nowy mini joystick usprawniający wybór i dostęp do wielu funkcji [7].

TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16

Za ergonomię wykonania i intuicyjność obsługi przyznajemy po 5,75 punktu, a za estetykę wykonania 6.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-12-2020
 
godzina dodania: 15:30
 
odsłon: 5421
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21


Zdjęcie miesiąca
Sierpień 2022
zdjęcie miesiąca
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.107) / 0.093

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |