testowe Minolta Dynax 600si Classic - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1995ciąg dalszy...Dowolny z wyżej wymienionych sposobów pomiaru ekspozycji można wykorzystać w każdym z trybów automatyki naświetlania. Jest ich cztery: trzy automatyki (typu program P, automatyka czasu A, automatyka przysłony S) i tryb ręczny M. W automatyce programowanej para czas naświetlania/przysłona zależy od warunków oświetlenia, ogniskowej obiektywu, odległości i parametrów ruchu obiektu zdjęcia, a także od rozmieszczenia obiektów na planie. Nie jest możliwe użycie funkcji SHIFT zmieniającej parę czas/przysłona ustawionych przez program. Możliwe jest natomiast zastosowanie korekcji ekspozycji w zakresie +/- 3 EV i trzyklatkowego bracketingu -0.5/0/+0.5 EV. Zestaw możliwości uzupełnia pamięć pomiaru ekspozycji, która z resztą włącza się zawsze gdy obiekt zdjęcia jest nieruchomy. Minolta 600si we wszystkich trybach automatyki może współpracować z wbudowaną bądź zewnętrzną lampą błyskową. W trybie program czas naświetlania zmienia się automatycznie od 1/200 s do 1/60 s w zależności od ogniskowej obiektywu i oświetlenia światłem zastanym. Przysłona zmienia się także automatycznie od wartości 2.8. Aparat sam decyduje, czy błysk jest potrzebny czy nie. W trybie automatyki czasu przysłona ustawiana jest ręcznie, a czas zmienia się jak w trybie program. W automatyce przysłony czas naświetlania dobiera się ręcznie w zakresie od 1/200 s do 30 s, a przysłona dobierana jest automatycznie. W trybie ręcznym, fotografujący ustawia zarówno przysłonę jak i czas naświetlania, który musi być jednak dłuższy od 1/200 s. W automatykach czasu, przysłony i w trybie ręcznym fotografujący sam decyduje o konieczności użycia flesza. Ograniczenie krótkich czasów naświetlania z błyskiem do 1/200 s istnieje tylko w przypadku stosowania błysku pojedynczego. Używając lampy błyskowej 5400 HS można stosować błysk ciągły i pełen zakres czasów otwarcia migawki. Przyciskiem AEL/SLOW SYNC możemy spowodować, że czas naświetlania lub przysłona zostaną dobrane tak, by błysk zbalansował jedynie światło zastane, a nie stanowił głównego źródła światła. W trybie automatyki programowanej, w sytuacji gdy aparat uzna, że błysk nie jest potrzebny, istnieje możliwość wymuszenia błysku np. w celu rozjaśnienia cieni przy zdjęciach pod światło. Dużo zmian wprowadzono w celowniku aparatu. Jest to celownik o odległości obserwacji 18.4 mm wyposażony w korekcję dioptryczną. Producent twierdzi,że jest to celownik typu high eye-point, ale to chyba trochę na wyrost; nie znam bowiem tak określanego celownika o odległości mniejszej od 20 mm. Zrezygnowano z umieszczenia w celowniku, na tle matówki wyświetlacza ciekłokrystalicznego. Wszystkie informacje wyświetlane są poniżej pola obrazowego. Na podłużnym wyświetlaczu zawarte są informacje o czasie naświetlania, przysłonie, włączonej pamięci pomiaru, trybie pracy lampy błyskowej i ustawieniu ostrości. Udało się tam nawet wcisnąć indeks kreskowy, ale nie starczyło już miejsca na informacje o sposobie pomiaru światła i trybie automatyki naświetlania. Matówki, obrabiane według technologii dającej równomierniejszą strukturę powierzchni są wymienne w warunkach serwisowych. Standardowa ma wytrawione pozycje trzech czujników AF i pole pomiaru punktowego. Opcjonalnie można zamontować matówkę z wytrawioną kratą, krzyżem celowniczym z podziałkami, bądź poziomymi liniami ograniczającymi format zdjęcia przy zastosowaniu wkładki Panorama. Silnik przesuwu filmu wbudowany w aparat umożliwia ciche ( podobnie jak w Minolcie 700si ) przewijanie filmu zarówno do przodu ( pojedyncze klatki albo 2 kl/s ) jak i do tyłu. Zwijanie powrotne rozpoczynane jest automatycznie po naświetleniu ostatniej klatki, może zostać też wymuszone przed skończeniem filmu. Minolta 600si umożliwia wielokrotne naświetlenie jednej klatki oraz przymknięcie przysłony dla sprawdzenia głębi ostrości. Do Minolty 600si można stosować wszystkie dotychczas produkowane obiektywy Minolty z bagnetem typu A, włącznie z obiektywami serii xi - oczywiście bez możliwości automatycznego kadrowania. O ile inne modele Minolty były prezentowane razem z standardowymi zoomami (np. 7xi + 28-105xi, 700si + 24-85), to modelu 600si nie pokazano nic takiego - i chyba słusznie. W ostatnim bowiem czasie zaprezentowano sporo nowych konstrukcji oraz przeróbek udanych obiektywów serii xi na wersje z ręcznym sterowaniem ogniskową np. 4-5.6/28-80 mm, 3.5-4.5/28-105 mm. Ciekawostkami są: nowy obiektyw 3.5/50 Macro o max. skali odwzorowania 1:2 i obiektyw ,,portretowy'' 2.8/100 z regulowanym stopniem zmiękczenia obrazu. dalszy ciąg na następnej stronie
data dodania: 04-06-2011
godzina dodania: 23:50
odsłon: 29732
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |