testowe Nikon D60 - kolejna modyfikacja
ciąg dalszy...
![]() Dane na ekranie mogą być wyświetlane w poziomie lub w pionie. Można też zmieniać kolorystykę podświetlenia.
Pomiar ekspozycji i lampa błyskowa
To kolejne podobieństwa z serią D40/40x. Pomiar ekspozycji dokonywany jest w trybie matrycowym za pomocą 420-polowego sensora RGB (reagującego zarówno na luminancję i chrominancję kadru). Dostępne są też tryby centralnie ważony (75% wagi przypisane jest kołu o średnicy 8 mm w centrum kadru) i punktowy (pomiar w polu 2,5% o pozycji zgodnej z aktywnym polem AF). I tu napotykamy pewną nieścisłość informacji. Otóż firma podaje, że w przypadku korzystania z obiektywów bez procesora pomiar punktowy może być dokonywany jedynie w polu centralnym (czyli, że w ogóle jest możliwy), podczas gdy w innym miejscu umieszczone jest ograniczenie stosowania obiektywów nie komunikujących się z korpusem na drodze elektrycznej dotyczące braku możliwości wykonywania pomiaru ekspozycji. W danej chwili nie znamy odpowiedzi na pytanie, które z ww stwierdzeń jest prawdziwe.
Zdjęcia seryjne
W przypadku fotografowania w serii możliwości D60 mogłyby zadowolić nawet wielu fotoreporterów. Częstość maksymalna na poziomie 3 kl./s i długość serii do 100 zdjęć w pełnej rozdzielczości i najniższej kompresji JPEG to dobry wynik w klasie amatorskiej.
Dodatkowe funkcje
Zachowano znany z serii D40/40x graficzny sposób reprezentacji nastawów aparatu. Modyfikacjom uległy sposób prezentacji czasów ekspozycji (dodano symbol „1/” dla krótkich czasów – przykładowo teraz wyświetlana będzie wartość 1/250, zamiast 250), zmianie uległa typografia wskaźników czasu otwarcia migawki, przysłony i liczby klatek, jak też dokładniejsza stała się graficzna reprezentacja wartości przysłony. Dodano także wskaźnik informujący o nakładaniu z boku kadru zdjęcia datownika.
Wybrane dane technicne w porównaniu z Canonem EOS 400D i EOS 450D
Podsumowanie
Jak wspomniano na początku, spodziewać się należy, że D60 będzie konkurował bezpośrednio z EOS-em 400D i EOS-em 450D. Nikon jest także zdecydowanie tańszy od EOS-a 450D. 699 EUR za korpus z obiektywem 18-55 VR, podczas gdy Canon EOS 450D ma być oferowany w cenie aż 849 EUR z obiektywem 18-55 IS. Wydaje się że Nikon stworzył model mogący z powodzeniem konkurować z EOS-em 400D, ale czy to wystarczy na Canona EOS 450D. O tym, jak zwykle, zadecydujecie Państwo sami. Tak więc, chcąc się odciąć od rad udzielanych przez „jednomarkowców”, a być obiektywnym, nie da się stwierdzić wyższości jednego z tych modeli.
Marek Sutkowski
zdj. mat. informacyjne Nikon Polska
Artykuł opublikowano w FK 2/2008 [kliknij tutaj]
data dodania: 18-02-2008
godzina dodania: 12:36
odsłon: 10987
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej
Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art - pierwszy na świecie obiektyw 135 mm z AF o jasności f/1,4 - cena i dostępność
Sony FX2 to kompaktowa kamera serii Cinema Line dla twórców z zacięciem fotograficznym - cena i dostępność
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||