testowe Olympus E-500
Dokładnie 26 września 2005 r. Olympus zaprezentował kolejną lustrzankę cyfrową systemu 4/3 – model E-500, który jest ulepszoną wersją modelu E-300. Japońscy inżynierowie podeszli do sprawy poważnie i wprowadzili w aparacie sporo ciekawych rozwiązań, podnoszących jego estetykę i komfort pracy.
System 4/3 coraz bardziej się popularyzuje. E-500 to
po E-1 i E-300 już trzecia lustrzanka cyfrowa w tym systemie. Do tego
dochodzi cały szereg nowych, dedykowanych obiektywów Zuiko Digital
i wyposażenia opcjonalnego. Ale na tym nie koniec. Już w lutym 2006
roku spodziewane są premiery kolejnych nowości. Plotka głosi, że system
ten zaadoptowały nie tylko Olympus i Kodak (choć tak właśnie miało być
w założeniach przyjętych przy narodzinach systemu four-thirds). Czy
inne koncerny także zdecydowały się wejść w ten system okaże się już
wkrótce...
Estetyka i ergonomia Aparat, skierowany do pasjonatów fotografii, wygląda inaczej niż jego starszy brat – E-300. Korpus jest krótszy a wyższy, zdecydowanie bardziej klasyczny. Przez to E-500 upodobnił się nieco do bezpośrednich konkurentów: Canona EOS 350D, Nikona D50 oraz Koniki Minolty Dynax 5D.
Olympus E-500 został wyposażony w 2,5-calowy ekran LCD TFT o rozdzielczości 215 tys. pikseli. W E-300 ekran miał 1,8-cala i 134 tys. pikseli.
Powłoka zewnętrzna aparatu została wykonana z tworzywa sztucznego, na które w newralgicznych miejscach została naklejona ułatwiająca pewny uchwyt antypoślizgowa gumowa wykładzina. Systematyka obsługi jest bardzo podobna, choć zmienił się nieco układ przycisków i pokręteł. Po prawej stronie górnej ścianki znajduje się pokrętło funkcyjne, przy pomocy którego można wybrać tryb fotograficzny, a obok niego pokrętło umożliwiające sprawną edycję i podgląd zarejestrowanych plików oraz – a może przede wszystkim – dobór parametrów ekspozycji. Środek tylnej ścianki zajmuje większy niż w E-300 ekran LCD TFT. Teraz ma on przekątną aż 2,5-cala (6,4 cm) i rozdzielczość 215 tys. pikseli (w E-300 miał 1,8-cala i 134 tys. pikseli).
Artykuł opublikowani w FK 11/2005 Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 6 ; Liczba tabel i ilustracji: 1 ; Liczba znaków: 12093 Wybierz formę płatności data dodania: 15-09-2008
godzina dodania: 12:45
odsłon: 3405
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej
Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art - pierwszy na świecie obiektyw 135 mm z AF o jasności f/1,4 - cena i dostępność
Sony FX2 to kompaktowa kamera serii Cinema Line dla twórców z zacięciem fotograficznym - cena i dostępność
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||