testowe Canon EOS 7D - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/2009EOS 7D to najnowsza zaawansowana lustrzanka Canona przeznaczona dla zawodowców i zaawansowanych fotoamatorów. Kompaktowe wymiary, dobre parametry i zaczerpnięte z profesjonalnej serii 1D rozwiązania czynią z 7D bardzo interesującą konstrukcję.
Nazwa aparatu może wydawać się myląca, bo 7D, przy wszystkich technologicznych nowościach, to raczej kontynuacja (idei) serii 2-cyfrowej niż następca modelu 5D czy 5D Mark II. Zastosowanie symbolu 7D ma raczej sugerować powstanie nowej „półki” zaawansowanych korpusów w ofercie Canona. Przewidywana tańsza „pełna klatka” (tak jak to miało miejsce w przypadku Sony i modelu a850), wbrew przypuszczeniom okazała się bardzo rozwiniętą, lustrzanką z 17-milionową matrycą formatu APS-C. Modyfikacji poddano wszystkie najważniejsze układy, warto więc przyjrzeć się aparatowi uważniej.
Budowa i obsługa EOS 7D jest nieznacznie tylko większy (148,2×110,7×73,5 mm) i cięższy (820 g bez akumulatora) od od EOS-a 50D (145,5×107×73,5 mm i 730 g). Oceniając stylistykę korpusu zauważymy, że Canon postanowił wrócić do kształtów bardziej opływowych (wyjątkiem od tej reguły była ostatnia seria „ostrzej ciętych” zaawansowanych korpusów Canona), przy czym wyższa i bardziej opływowa pokrywa zewnętrznej lampy może być zasługą większego pryzmatu (o czym później). Korpus EOS-a 7D wykonano ze stopu magnezu, co ma gwarantować jego trwałość i odporność. W konstrukcji, podobnie jak w profesjonalnym, analogowym modelu EOS-1N, zastosowano dodatkowe uszczelnienia i wzmocnienia szwów korpusu. W EOS-ie 5D Mark II uszczelnienie było tylko podstawowe, teraz, oprócz slotów kart i pokrywy baterii, uszczelniono również wszystkie przyciski i pokrętła. EOS 50D
EOS 7D
Górna ścianka EOS-a 7D nie różni się znacznie od modelu EOS 50D. Zauważymy nowy przycisk funkcyjny umieszczony obok spustu i powrót do czarnego koloru tarczy trybów pracy.
Uchwyt zwyczajowo pokryto skóropodobną okładziną poprawiającą uchwyt i zapobiegającą ślizganiu się dłoni. Aparat dzięki swoim wymiarom dobrze leży w dłoni – uchwyt jest masywny i głęboki, a na wysokiej tylnej ściance znajdziemy przyjemne podłużne profilowanie i wygodne podparcie dla kciuka.
EOS 50D
EOS 7D
Dużym plusem będzie powrót pionowej kolumny przycisków na lewą stronę aparatu, rozdzielenie przycisków ON/OFF i zmiany ekspozycji oraz umieszczenie po prawej stronie wizjera dedykowanego przycisku Live View i trybu filmowego.
Zmieniła się też sama systematyka obsługi – pojawiły się nowe przyciski, które mają przyspieszyć zmianę parametrów: obok spustu migawki użyteczny przycisk funkcyjny M-Fn, któremu można przypisać sterowanie wybranym parametrem, natomiast po lewej stronie wizjera umieszczono, zaczerpnięty z Pentaksa, przycisk szybkiej zmiany formatu RAW/JPEG i przycisk Q,
czyli dostęp do dobrze znanej z Olympusa systematyki szybkiego menu (jak widać, Canon nie opiera się wyłącznie na wnioskach użytkowników, ale uważnie przygląda się też konkurencji). Na plus trzeba zaliczyć dwufunkcyjny przycisk start/stop dedykowany dla trybu filmowego i Live View (po prawej stronie wizjera). Rozdzielono też przycisk blokady zmiany ustawień i włącznika aparatu (teraz pod kołem trybów pracy).
data dodania: 27-01-2010
godzina dodania: 12:49
odsłon: 9193
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Lexar SSD SL500 – dyski zewnętrzne dla mobilnych 7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 nowych modeli dysków dla mobilnych twórców treści. Dzięki niesamowicie szybkiemu odczytowi i zapisowi, nowe dyski SSD Lexar SL500 i Armor700 umożliwiają płynną obsługę filmów w wysokiej rozdzielczości, skomplikowanych projektów graficznych i dużych plików multimedialnych. Ich kompaktowa obudowa sprawia, że są idealnym towarzyszem do tworzenia treści w podróży, mieszcząc się... Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - najmniejszy superzoom Nikona - idealny na majówkę 27 marca 2024 roku Nikon wprowadził do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy, uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Nikkor Z 28-400 mm, z kompaktowym wymiarami i masą zaledwie... Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |