testowe Fujifilm FinePix X100 ( test) - nowy luksus, tylko dla wybranych - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 4/2011
ciąg dalszy...
Hybrydowy wizjer elektroniczno-optyczny
![]()
Po lewej: schemat układu wizjera optycznego (OVF), „migawka” wizjera znajduje się w pozycji otwartej
Tym bardziej, że korzystając z wizjera optycznego kontrolujemy większość podstawowych parametrów ekspozycji: czas otwarcia migawki, wartość przysłony, kompensację ekspozycji, punkt ustawienia ostrości, tryb pracy lampy błyskowej, wartość ISO, tryb fotografowania (P, A, S, M), a przede wszystkim pole kadru, które ograniczone jest „pływającą” ramką, zmieniającą swoje położenie w zależności od fotografowanego obiektu. W tym wizjerze, typu Reverse Galilean, z elektronicznie wyświetlaną ramką kadru i zbliżeniem ok. 0,5× nie przeszkadza nawet fakt, że obejmuje on jedynie 90% pola kadru.
![]()
![]() Nowy Hybrydowy wizjer aparatu FinePix X100 został tak opracowany, aby zapewnić użytkownikom komfort pracy bez względu na to, z której jego opcji korzystają.
W testowanym Fujifilm FinePix X100 przełączanie pomiędzy trybami pracy wizjera odbywa się za pomocą stylizowanej dźwigni umieszczonej w przedniej części korpusu. Do złudzenia przypomina to samowyzwalacz aparatów analogowych. Po przechyleniu dźwigni w prawą stronę przełączamy się na wizjer elektroniczny, który pokrywa ok. 100% widzenia kadru i ma rozdzielczość 1440 tys. punktów. Istnieje możliwość wprowadzenia korekcji dioptrycznej w zakresie od –2 do +1 dioptrii. Punkt oczny znajduje się na wysokości 15 mm.
![]() Klasyczny design nawiązujący do aparatów z minionej epoki, to olbrzymia zaleta X100.
Estetyka
![]() Fotografując w trybie makro, wizjer przełącza się automatycznie z optycznego na elektroniczny.
Ekran LCD
![]() Nowa konstrukcja matrycy zapewnia lepszę reprodukcję obrazu.
Możliwości fotograficzne
![]() X100 w trybie makro, bez względu na to czy, zdjęcia wykonujemy z błyskiem wymuszonym (zdjęcie górne, 1/240 s; ISO 200; f/4,5; f=23 mm) czy też nie (zdjęcie dolne, 1/240 s; ISO 200; f/4; f=23 mm, ładnie rozmywa tło, a dopalenie lampą błyskową jest delikatne.
data dodania: 30-08-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 56761
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco Trochę jakby oceniać limuzynę dla VIP-ów, że brak bagażnika na rower. W tej klasie cenowej i funkcjonalnej "możliwości edycyjne" i "możliwości multimedialne" są bez znaczenia. Nabywca takiego sprzętu ma do tamtych "możliwości" inny, bardziej dostosowany sprzęt. Tu ma być jakość i ergonomia.
Nie na miejscu porównanie ze sprzętem z zupełnie innej klasy, jak Canon G - jakby niewymienność obiektywu była aż tak istotną cechą na tle innych właściwości.
Trzeba przyjąć do wiadomości, że w zakresie szerszych kątów matryca nie zachowuje się jak film i podziały z czasów analogowej fotografii są nieaktualne.
Albo silny retrofocus z konsekwencjami kompromisowej jakości i dużą długością układu aparat-obiektyw, przy czym lustro lub jego brak i tak nie ma znaczenia, albo nierozłączna para sensor-obiektyw i poręczne gabaryty układu oraz bezkompromisowa jakość optyczna.
Dotychczas w wersji cyfrowej nikt nie oferował czegoś o takich walorach jak ten Fuji - z wyjątkiem najdroższego i w ogóle naj dalmierzowca " L".
Teraz jest i to w cenie mniejszej niż sam obiektyw o cechach w miarę porównywalnych do powyższego dalmierzowca, do tego z migawką centralną, czym się nawet ten "naj" pochwalić nie może.
Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - VII etap pt. "Detal w krajobrazie" Liga Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 7. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap miał tytuł "Detal w krajobrazie". Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||