testowe Fujifilm FinePix X100 ( test) - nowy luksus, tylko dla wybranych - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 4/2011
ciąg dalszy...
Dynamika
![]() Dynamika testowanego przetwornika jest bardzo szeroka i przewyższa nawet przetwornik Nikona D7000.
Po dokonaniu tej zmiany, aparat po raz kolejny pozytywnie zaskakuje, uzyskując rozpiętość dynamiki aż 8 i 2/3 EV. Jest to najlepszy wynik, jaki uzyskaliśmy w dotychczas testowanych aparatach. W tym przypadku nie pozostaje nam nic innego jak przyznać najwyższą notę – 6 punktów za dynamikę przetwornika.
![]() Nie do końca idealny balans bieli to jedyny mankament testowanego egzemplarza.
Balans bieli może być dobierany m.in. ręcznie w zakresie od 2500K do 10 000 K, z krokiem co 100 K. Aby dokładnie dobrać balans bieli trzeba skorzystać z typowej dla Fujifilm funkcji przesunięcia balansu bieli, i na wybranej osi kolorów (Red–Cyan (czerwony-turkusowy) lub Blue–Yellow (niebieski-żółty) dobrać odpowiednią korektę w zakresie od +9 do –9 w krokach co jeden.
![]() Dominantę barwną możemy skorygować w ustawieniach aparatu.
![]() W dobrych warunkach oświetleniowych system AF radzi sobie dobrze nawet przy szybko poruszających się obiektach. Na zdjęciu jeden z instruktorów Szkoły Zdrowia podczas hamowania. Aparat nie tylko dobrze wysotrzył, ale też jeszcze raz potwierdził szeroką dynamikę rejestracji i wysoką rozdzielczość obiektywu (patrz 100% powiększenie na dole).
![]() Par. eksp. 1/640 s; ISO 200; f/10; f=23 mm
Możliwości multimedialne ![]() Nagrywanie kończy się automatycznie po dziesięciu minutach lub po zapełnieniu dostępnej pamięci. Ostrość, ekspozycja i balans bieli są regulowane automatycznie podczas nagrywania. Mikrofon rejestruje zakłócenia pochodzące od obiektywu oraz inne dźwięki emitowane przez aparat podczas nagrywania. W filmach zawierających bardzo jasne obiekty mogą się pojawiać pionowe lub poziome smugi. Zgodnie z instrukcją obsługi, w trybie filmowania aparat powinien korzystać z trybu AF-S. Niestety system AF podczas filmowanie nie działa najskuteczniej. Jest zbyt wolny, a osoby filmowane poruszające się poza płaszczyznę ostrości rejestrowane są jako nieostre. Szkoda że niestety nie można podpiąć mikrofonu zewnętrznego. Przed nagrywaniem należy ustawić wartość przysłony, balans bieli, symulację filmu i kompensację ekspozycji, oraz wybrać tryb ostrości.
![]() X100 wyposażono w bracketing symulacji filmu: Provia, Velvia i Astia. Na zdjęciach powyżej tryb symulacji filmów dobierano ręcznie.
data dodania: 30-08-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 56760
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco Trochę jakby oceniać limuzynę dla VIP-ów, że brak bagażnika na rower. W tej klasie cenowej i funkcjonalnej "możliwości edycyjne" i "możliwości multimedialne" są bez znaczenia. Nabywca takiego sprzętu ma do tamtych "możliwości" inny, bardziej dostosowany sprzęt. Tu ma być jakość i ergonomia.
Nie na miejscu porównanie ze sprzętem z zupełnie innej klasy, jak Canon G - jakby niewymienność obiektywu była aż tak istotną cechą na tle innych właściwości.
Trzeba przyjąć do wiadomości, że w zakresie szerszych kątów matryca nie zachowuje się jak film i podziały z czasów analogowej fotografii są nieaktualne.
Albo silny retrofocus z konsekwencjami kompromisowej jakości i dużą długością układu aparat-obiektyw, przy czym lustro lub jego brak i tak nie ma znaczenia, albo nierozłączna para sensor-obiektyw i poręczne gabaryty układu oraz bezkompromisowa jakość optyczna.
Dotychczas w wersji cyfrowej nikt nie oferował czegoś o takich walorach jak ten Fuji - z wyjątkiem najdroższego i w ogóle naj dalmierzowca " L".
Teraz jest i to w cenie mniejszej niż sam obiektyw o cechach w miarę porównywalnych do powyższego dalmierzowca, do tego z migawką centralną, czym się nawet ten "naj" pochwalić nie może.
Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - VII etap pt. "Detal w krajobrazie" Liga Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 7. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap miał tytuł "Detal w krajobrazie". Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||