testowe Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200
ciąg dalszy...
![]() Światło żarowe
![]() Światło błyskowe Wykres procentowy szumów w zależności od ekwiwalentu czułości i rodzaju oświetlenia.
Analiza pomiarów (patrz wykres na stronie obok) pozwoliła zauważyć, że a350 ma nieco niższe szumy dla oświetlenia błyskowego niż dla światła żarowego. Szumy wykazują charakter jednorodny i nie mają przebarwień do wartości ISO 200. Poziom szumów akceptowalnych sięga wartości ISO 400. Później niestety im większy ekwiwalent czułości, tym poziom szumów jest większy, a dla wartości ISO 3200 osiąga wartość ok. 9%. Szumy modelu a350 są znacznie większe niż w modelach a200 i a300, zarówno dla światła żarowego, jak i błyskowego. Dodatkowo okazało się, że algorytmy redukujące szumy w modelu a350 nie działają tak skutecznie jak w przypadku modeli a200 i a300.
![]() ISO 400
![]() ISO 800
![]() ISO 1600 W Sony a350 szumy przy wysokich ekwiwalentach czułości są widoczne dopiero w cieniach. Partie oświetlone głównym światłem mają akceptowalny poziom szumów nawet dla ISO 3200.
Tak więc za szumy niestety nie możemy dać a350 więcej niż 4 i 1/2 gwiazdki. A szkoda. Rewelacyjna dynamika dawała nadzieję na to, że z szumami będzie równie dobrze co z dynamiką. Modele a200 i a300 otrzymują po 5 gwiazdek.
data dodania: 30-08-2009
godzina dodania: 11:21
odsłon: 51345
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||