testowe TEST: Sony A7 II „drugie wcielenie pełnej klatki” - test z Foto-Kuriera 3/2015
10 grudnia 2014, po 14 miesiącach od premiery Sony A7, firma ogłosiła wprowadzenie na rynek jego zmodyfikowanej wersji oznaczonej symbolem Sony A7 II. Przyglądamy się tej nowości i tam gdzie było to możliwe odnosimy się do prekursora.
Rozdzielczość na poziomie 24 mln pikseli przydaje się przy fotografii krajobrazu w sytuacjach gdy zależy nam na odzwierciedleniu detalu. W kółku zamieściliśmy 100-procentowy wycinek kadru, na którym widoczne są ślady nart na śniegu oraz pojedyncze gałęzie. Przy okazji widać dobrą dynamikę przetwornika.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Góra i przód korpusu oraz jego wewnętrzny szkielet są wykonane z lekkiego, ale trwałego i wytrzymałego stopu magnezu, a solidne, wykonane ze stopu metalu gniazdo mocowania obiektywu przystosowane jest do używania dużych teleobiektywów czy też ciężkich obiektywów przeznaczonych do rejestracji obrazu filmowego. Najważniejsze przyciski i pokrętła są zaopatrzone w uszczelki. Złącza i dwustronne gniazda kart pamięci mają dwuwarstwowe osłony zapobiegające przedostawaniu się do wewnątrz pyłu i wilgoci.
A7
A7 II
W momencie, w którym podłączymy aparat poprzez port USB do komputera, w którym nie ma zainstalowanego oprogramowania PlayMemories na ekranie aparatu pojawia się informacja o tym skąd je możemy pobrać.
Korpus aparatu zmatowiono lakierem proszkowym, a wspomniany uchwyt został pokryty gumowaną okładziną imitującą skórę. Ogólne wrażenie jest pozytywne, ale to zmatowienie nie do końca przemawia do naszego poczucia estetyki, za którą przyznajemy 5,8 punktu. W tylnej części korpusu znalazł się uchylny ekran LCD, szkoda że nie jest on osadzony na przegubie. Wtedy można byłoby zasłonić ekran na czas transportu. Dodanie jednego, programowalnego przycisku funkcyjnego miało też bez wątpienia wpływ na lepsze zindywidualizowanie obsługi aparatu, czyli delikatną poprawę jego ergonomii w stosunku do poprzednika – 5,75 punktu.
A7
A7 II
Intuicyjność obsługi
data dodania: 11-04-2019
godzina dodania: 09:25
odsłon: 7378
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||