testowe TEST Canon EOS R5 - 8K, czyli epokowe zmiany - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
ciąg dalszy...
![]() Po zdjęciu obiektywu matryca jest zasłonięta się, co utrudnia przedostawanie się na nią zanieczyszczeń.
Gdy się przyzwyczaimy do obsługi R5 to może być nam trudno wrócić do obsługi w stylu EOS 5D MIV, a to już nie wszystkim może się spodobać, ale skoro podobno rynek lustrzanek jest w odwrocie to być może nie warto się tym przejmować. Generalnie obsługa Canona R5, podobnie jak poprzednika Canona 5D MIV, jest dość prosta i intuicyjna. Pomoże nam w niej wielofunkcyjny joystick [7] (patrz poprzednia strona), służący m.in. do wybierania pól ostrości, który można teraz stosować alternatywnie do przesuwania pola ostrości AF po 3,2-calowym, odchylanym ekranie dotykowym (patrz dalej). Menu komunikacyjne jest zorganizowane z logiką typową dla systemu Canona. Ponadto dzięki przyciskowi Q (szybkiego podglądu) docieramy bardzo szybko do podstawowych funkcji aparatu bez konieczności zagłębiania się w Menu. Wszystkie elementy aparatu wykonane są solidnie. Gumowe okładziny zapobiegają przypadkowemu wyślizgnięciu się korpusu z ręki. Korpus aparatu ma uszczelnienia, co zwiększa jego bryzgo- i pyłoszczelność. Aparat, tak jak i Canon EOS 5D Mark IV, ma możliwość ogromnej indywidualizacji ustawień dzięki czemu możemy zmodyfikować jego obsługę adekwatnie do naszych przyzwyczajeń. Za ergonomię przyznajemy 5,9 punktu, za estetykę wykonania 6, a za intuicyjność obsługi 5,9 punktu.
![]() Zamek Książęcy w Niemodlinie, zagroda z danielami. Ostrość na danielu udało się ustawić bez problemu, ale niestety nie w trybie AF detekcji zwierząt. Z danielami system AF detekcji zwierząt nie działał prawidłowo. Z kotami poszło lepiej. Canon EOS R5 + RF 70-200 mm f/2,8; par. eksp.: 1/125 s; ISO 800; f/4; f=200 mm
Możliwości fotograficzne
![]()
![]() Dzięki dużej średnicy mocowania obiektywu RF matryca może się przesuwać w dużej płaszczyźnie, zapewniając wysoki poziom stabilizacji obrazu.
Stabilizacja matrycy
![]()
Duża średnica mocowania obiektywów RF (54 mm) [9] sprawia, że światło pada na całą matrycę nawet przy ruchu sensora podczas stabilizacji. Dodatkowo, dzięki dużym soczewkom, ruch systemu stabilizacji w korpusie jest łatwiejszy i umożliwia wybranym obiektywom RF (także tym bez stabilizacji optycznej IS), takim jak RF 85 mm f/1,2L USM czy RF 28-70 mm f/2L USM, osiągnięcie podobnej, 8-stopniowej* stabilizacji obrazu. * Najlepszy na świecie system stabilizacji obrazu (do ok. 8 stopni). Spośród aparatów cyfrowych z wymienną optyką. Stan na 9 lipca 2020 r. (badania Canon). W oparciu o standard CIPA, 8 stopni przy RF 24-105 mm f/4 L IS USM i ogniskowej 105 mm. W zależności od daty zakupu, należy zaktualizować oprogramowanie obiektywu do najnowszej wersji.
![]()
Stabilizacja matrycy działa również w połączeniu z obiektywami EF (obsługującymi stabilizację optyczną IS) podpiętymi do EOS R5 za pomocą adaptera. IBIS współpracuje z obiektywami EF, zapewniając korekcję w płaszczyźnie „roll” i osi X-Y. Obiektywy EF bez optycznej stabilizacji (IS) skorzystają ze stabilizacji matrycy. System stabilizacji nie jest obecny w Canonie EOS 5D Mark IV.
data dodania: 05-12-2020
godzina dodania: 09:00
odsłon: 16827
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||