Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Canon EOS R5 - 8K, czyli epokowe zmiany - artykuł z Foto-Kuriera 11/20

ciąg dalszy...

 

Szumy

Pomiary wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, oraz włączonej na poziomie „standard”. W przypadku światła żarowego dokonaliśmy pomiaru dodatkowo z redukcją wieloklatkową NR (nazwaną w menu EOS-a R5 redukcją zdjęć seryjnych), polegającą na wykonaniu kilku ekspozycji łączonych w jedno zdjęcie o niższym poziomie zaszumienia.

 

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.


Pod względem poziomu, szumów Canon EOS R5, mimo, że ma matrycę o rozdzielczości 15 mln pikseli większej niż Canon EOS 5D IV, wypada lepiej przy przy świetle żarowym z wyłączoną redukcja szumów. Zauważalne różnice są przy wyższych czułościach (od ISO 800). Przy świetle błyskowym oraz po włączeniu redukcji różnice te nie są już tak zauważalne.

 

Pod względem poziomu, szumów Canon EOS R5, mimo, że ma matrycę o wysokiej rozdzielczości, wypada bardzo dobrze.

 

Pod względem poziomu, szumów Canon EOS R5, mimo, że ma matrycę o wysokiej rozdzielczości, wypada bardzo dobrze.

Pod względem poziomu, szumów Canon EOS R5, mimo, że ma matrycę o wysokiej rozdzielczości, wypada bardzo dobrze.

 

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 6400, ale obraz akceptowalny jest nawet do ISO 25 600. Przy ISO 51 200 spadek szczegółowości jest dość spory. Przy włączonej redukcji NR (wtedy trzeba wykonywać zdjęcia ze statywu) bardzo dobra jakość obrazu jest nawet przy ISO 51 200 [11].

 

W praktyce szczegóły zaczynają zanikać dopiero przy ISO 12 800, jednak obraz przy tej wartości nadal jest jeszcze akceptowalny.

 

Za szumy Canon EOS R5 otrzymuje tak jak EOS 5D IV 6 punktów, trzeba przy tym zaznaczyć, że bezlusterkowiec ma o ok. 50% większą rozdzielczość przy tej samej powierzchni matrycy, co w wielu przypadkach skutkuje większym zaszumieniem, tu jednak tak nie jest. Brawo.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 05-12-2020
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 11236
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.117) / 0.104

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |