testowe Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
ciąg dalszy...
Pomiary
![]() Rozdzielczość Rozdzielczość Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 z 60-milionową matrycą Sony A7R IV w centrum kadru jak i na jego brzegach jest na bardzo wysokim poziomie (11). W badanym zakresie przysłon utrzymuje się w na poziomie 70–75 linii/ mm.
![]() Jest to bardzo dobry wynik. Dla porównania zbadaliśmy rozdzielczość wraz z 24-milionową matrycą Sony A7 III. W przypadku takiej pary, zarejestrowaliśmy rozdzielczość na poziomie 50 linii/mm. Przykład ten pokazuje, że na końcowy odbiór rozdzielczości obiektywu bardzo duże znaczenie ma rozdzielczość matrycy aparatu, z którą będziemy go używać.
![]() Rozdzielczość Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 jest na bardzo wysokim poziomie. Test przez nas przeprowadzony potwierdził wysoki kontrast rejestrowanych przez obiektyw linii, przedstawiony na wykresach MTF.
Jednak pamiętajmy, że obiektyw też ma jakąś swoją maksymalną rozdzielczość i jeśli byśmy podpięli go do aparatu z np. ze 100-milionową matrycą mogłoby się okazać, że rozdzielczość układu mogłaby się nie zmienić, albo zmienić nieznacznie, w stosunku do tej, jaką uzyskaliśmy z 60-milionową Sony A7R IV. Jeśli by tak było, oznaczałoby to, że jest to faktyczna maksymalna rozdzielczość obiektywu. Za rozdzielczość przy przysłonie minimalnej przyznajemy 5,85, a przy optymalnej (przymknięta o 3 EV) 5,75 punktu.
![]()
Pod światło
![]() Dystorsja Spora dystorsja beczkowata to przypadłość głównie szerokokątnych obiektywów, a Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 można do nich zaliczyć, a przynajmniej ogniskową 28 mm. Tam też występuje zniekształcenie beczkowate (13) o odchyleniu 2,4%. Wydłużając ogniskową „beczka” szybko zanika, ale równie szybko przechodzi w dystorsję poduszkowatą. Przy ogniskowej 50 mm wynosi 2,8%, a przy 75 mm nawet 3,3%.
data dodania: 01-06-2022
godzina dodania: 18:01
odsłon: 10428
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||