Wydania FK: 184,
publikacje: 9685,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317557,
użytkownicy: 10123
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Canon EOS R7 - najlepszy - według EISA - aparat z matrycą APS-C 2022–2023
ciąg dalszy...
Możliwości fotograficzne
Matryca
Canon EOS R7 ma matrycę APS-C o rozdzielczości 32,5 mln pikseli (crop „wycięty” z ok. 52 mln pełnej klatki) co umożliwia uzyskanie ostrych obrazów nawet z dużej odległości – co stanowi idealne rozwiązanie dla fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy chcieliby bardzo się zbliżyć do swoich obiektów. Równie ważna będzie ta rozdzielczość dla fotografujących krajobrazy . Przypomnijmy, że matryca w Canonie EOS 7D Mark II ma rozdzielczość ok. 20 mln pikseli i że Canon EOS R5 ma 45 milionową matrycę pełnoklatkową, a więc crop z niej będzie miał jedynie ok. 28 mln, a to nieco mniejsza wartość niż ta w Canonie EOS R7. Może się zatem okazać, że mając R7 jako drugi korpus czasami korzystając z tego samego obiektywu możemy zestawem tym sięgnąć „dalej” niż za pomocą Canona EOS R5.
System AF
Canon EOS R7 ma matrycę wyposażoną w „inteligentną” technologię autofocusu zastosowaną w wysokiej klasy modelach pełnoklatkowych marki Canon. Dzięki zastosowaniu rozwiązań deep learning i funkcji Dual Pixel CMOS AF II użytkownicy aparatu mogą śledzić obiekty – w tym pojazdy, zwierzęta i ludzi – z precyzyjnym wykrywaniem głowy, twarzy i oczu na 100% powierzchni kadru. Nadal, pomimo stosowania rozbudowanych systemów detekcji fazy w aparatach różnych firm, rzadko spotyka się, żeby do detekcji obiektów używano całej powierzchni czynnej matrycy. Tym bardziej warto jest podkreślić posiadanie tej możliwości w przypadku R7.
Zakres efektywnej pracy systemu AF Canona EOS R7 zaczyna się od –5 EV, a kończy na 20 EV. AF działa skutecznie z telekonwerterami do przysłony f/22, ułatwiając śledzenie sportowców w ruchu lub ptaków w locie – niezależnie od warunków oświetlenia. Aparat wyposażony jest w funkcję autofocusu „dotknij i przeciągnij”.
System detekcji oczu, podczas testu sprawdzał się bardzo dobrze bez względu na to czy fotografowany obiekt był w naszym pobliżu (9), czy też oddalony nawet ponad 100 metrów (10).
Co widać na załączonych obok zdjęciach. Podobnie działo się z detekcją pojazdów/samochodów bez względu na to czy jechały w naszym kierunku (11), czy się oddalały od nas.
System wykrywał nawet samochody oddalające się od nas nawet o ponad 200 m.
Aparat wyposażono też Bracketing ostrości (12) umożliwiający kreowanie kompozycji głębi, która czyni z aparatu bardziej zaawansowane narzędzie.
Migawka
Canon EOS R7 ma najszybciej działającą migawkę mechaniczną spośród wszystkich aparatów EOS z matrycą APS-C, która umożliwia rejestrowanie obrazu z częstotliwością 15 klatek na sekundę (7D Mark II ma 10 kl./s), a także migawkę elektroniczną osiągającą 30 klatek na sekundę i 23 klatki na sekundę.
Canon EOS R7 umożliwia otwarcie migawki w czasie od 1/8000 s do 30 s do w przypadku migawki mechanicznej i do 1/16 000 s w przypadku migawki elektronicznej, co ułatwia uchwycenie szybko poruszających się obiektów. Aparat ma też najnowszy procesor DIGIC X, co sprawia, że charakteryzuje się on dużą szybkością przetwarzania obrazu. O postępie technologicznym między Canonem EOS 7D Mark II i R7 może świadczyć chociażby to, że w 7D Mark II zastosowano aż dwa procesory DIGIC VI, żeby osiągnąć wydajność zdjęciową znacznie mniejszą niż ta uzyskana za pomocą m.in. procesora DIGIC X zastosowanego w R7.
Wprowadzenie trybu zdjęć ciągłych RAW z częstotliwością 30 klatek na sekundę umożliwia pracę z obrazami zarejestrowanymi podczas zdjęć seryjnych w postaci pliku filmowego, ułatwiając wybór klatek. Włączony tryb zdjęć wstępnych umożliwia również wykonywanie zdjęć na 0,5 sekundy przed naciśnięciem spustu migawki co sprawia, że rzadziej utracimy najważniejszy dla nas moment zdjęciowy.
Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka.
Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami.
Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024