testowe Sony Cyber-shot DSC-HX100V (test) - pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 9/2011
ciąg dalszy...
Testując aparat taki jak Sony Cyber-shot DSC-HX-100V, tak naprawdę testujemy wypadkową właściwości matrycy, obiektywu, procesora itd. Na przykład oceniając jakość zdjęć, ich zaszumienie, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że nigdy nie możemy całkowicie wyłączyć wyostrzania czy redukcji szumów. Przy obydwu tych parametrach możemy wybrać „moc” standardową, zwiększoną lub zredukowaną. Przy wszystkich zdjęciach, przy których istnieje możliwość takiej regulacji, ustawiono opcję standardową. Trzeba pamiętać, że w trybach w pełni automatycznych nie mamy nawet możliwości wyboru, z jaką „mocą” działa wyostrzanie i odszumianie.
Szumy Stopień zaszumienia obrazu w HX100V testowaliśmy przy oświetleniu fluorescencyjnym o temperaturze barwowej 5500 K i przy świetle halogenowym o temperaturze 3000 K. Do testu posłużyła tablica barwna x‑rite ColorChecker, a pliki testowe zapisywane były w formacie JPEG w najmniejszej kompresji. Dla obu typów oświetlenia sprawdzaliśmy zaszumienie dla całego zakresu ISO z ustawieniem balansu bieli definiowanego dla tego rodzaju światła.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jak na aparat o tak małej matrycy, Sony DSC-HX100V nieźle radzi sobie z szumami, ale cudów nie ma: redukcja szumów okrada obraz ze szczegółów.
Przy standardowym ustawieniu opcji odszumiania, Sony HX100V prezentuje naprawdę niski poziom szumów aż do ekwiwalentu czułości ISO 3200, przy czym odszumianie jest skuteczniejsze przy oświetleniu żarowym, niż przy dziennym. Ale nie ma nic za darmo: przez skuteczną walkę z szumem „rozdzielczość zdjęć” za sprawą rozmywania szczegółów przy wyższych czułościach jest niższa niż by to wynikało z parametrów matrycy. Ale ocena za poziom szumów jest wysoka – 5,5 punktu.
![]()
Porównanie poziomu sygnału szumowego Sony Cyber-shot HX100V i Fujifilm FinePix HS20 EXR.
data dodania: 13-01-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 76390
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF ![]() OM System M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO - do 800 mm z konwerterem OM Digital Solutions Corporation 10 września 2025 r. wprowadziła na rynek obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO. Zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie dołączył do linii produktów do obrazowania OM SYSTEM. ![]() Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||