testowe Sony Cyber-shot DSC-HX100V (test) - pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 9/2011
ciąg dalszy...Dynamika rejestracji
Test dynamiki przetwornika wykonaliśmy z użyciem ww. tablicy barwnej, przy oświetleniu halogenowym 3000 K. Oprócz standardowego pomiaru wykonaliśmy również pomiary przy załączonej funkcji HDR.
![]()
![]()
Funkcja HDR nieco poszerza dynamikę zdjęć, ale nie należy oczekiwać cudów. Mała matryca w połączeniu z obowiązkowym wyostrzaniem oraz redukcją szumów, to „recepta” na gubienie detali w światłach.
Możliwości fotograficzne
W zakresie możliwości fotograficznych Sony Cyber-shot DSC-HX-100V błyszczy. Pełna gama trybów ekspozycji dla zaawansowanych użytkowników – P, S, A i M, plus ogrom dodatkowych możliwości, zarówno dla zupełnych fotoamatorów, jak i ambitnych użytkowników. Te ostatnie to idealne rozwiązanie dla osób mających wiedzę fotograficzną i dążących do uzyskania określonych efektów, ale nie posiadających specjalistycznych programów do obróbki zdjęć oraz/lub umiejętności korzystania z nich.
![]()
W Sony HX100V można tworzyć zarówno poziome, jak i pionowe panoramy, a także rozległe poziome panoramy łączone z pionowych kadrów.
Generalnie Sony nieźle sobie radzi ze sklejaniem panoram, ale czasem „gubi się” na powtarzających się podobnych lub ruchomych motywach, co na prezentowanym poniżej zdjęciu widać w odwzorowaniu chmur. Normalnie panoramujemy trzymając aparat w poziomie, ale jest też tryb rozległej panoramy, w którym Sony „zszywa” pionowe kadry w jeden obraz o imponującej rozdzielczości 42 mln pikseli.
![]()
HX100V dobrze sobie radzi ze sklejaniem statycznych panoram. Na powyższym zdjęciu mozna mieć zastrzeżenia jedynie do odwzorowania chmur.
Podobnie do HDR, rozmywanie tła jest jednym z trybów „tematycznych”. Tu objawia się właściwość obiektywu aparatu, z której zdają sobie sprawę jedynie osoby o sporej wiedzy fotograficznej: aby zbudować tak jasny obiektyw o tak szerokim zakresie ogniskowych i małych gabarytach musi być oparty o konstrukcję obiektywu zmiennogoniskowego a nie prawdziwego zooma. Oznacza to, że nie „trzyma” on ostrości przy zmianie ogniskowej.
![]()
Przykład zastosowania trybu rozmywania tła w Sony HX100V.
W praktyce świetnie sprawdza się też stabilizacja obrazu, przy czym funkcję Active można śmiało zostawić włączoną na stałe. Gdy patrzymy na ogniskowe przeliczone jako ekwiwalent dla formatu 24x36 mm, niesamowite okazuje się to, przy jakich kombinacjach ogniskowej i czasu otwarcia migawki udaje się robić ostre zdjęcia.
![]()
Skuteczna stabilizacja umożliwia wykonywanie zdjęć z ręki o zmierzchu.
data dodania: 13-01-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 76388
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF ![]() OM System M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO - do 800 mm z konwerterem OM Digital Solutions Corporation 10 września 2025 r. wprowadziła na rynek obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO. Zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie dołączył do linii produktów do obrazowania OM SYSTEM. ![]() Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||