testowe Sony Cyber-shot DSC-HX100V (test) - pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 9/2011![]() ciąg dalszy...Dynamika rejestracji
Test dynamiki przetwornika wykonaliśmy z użyciem ww. tablicy barwnej, przy oświetleniu halogenowym 3000 K. Oprócz standardowego pomiaru wykonaliśmy również pomiary przy załączonej funkcji HDR.
![]()
![]()
Funkcja HDR nieco poszerza dynamikę zdjęć, ale nie należy oczekiwać cudów. Mała matryca w połączeniu z obowiązkowym wyostrzaniem oraz redukcją szumów, to „recepta” na gubienie detali w światłach.
Możliwości fotograficzne
W zakresie możliwości fotograficznych Sony Cyber-shot DSC-HX-100V błyszczy. Pełna gama trybów ekspozycji dla zaawansowanych użytkowników – P, S, A i M, plus ogrom dodatkowych możliwości, zarówno dla zupełnych fotoamatorów, jak i ambitnych użytkowników. Te ostatnie to idealne rozwiązanie dla osób mających wiedzę fotograficzną i dążących do uzyskania określonych efektów, ale nie posiadających specjalistycznych programów do obróbki zdjęć oraz/lub umiejętności korzystania z nich.
![]()
W Sony HX100V można tworzyć zarówno poziome, jak i pionowe panoramy, a także rozległe poziome panoramy łączone z pionowych kadrów.
Generalnie Sony nieźle sobie radzi ze sklejaniem panoram, ale czasem „gubi się” na powtarzających się podobnych lub ruchomych motywach, co na prezentowanym poniżej zdjęciu widać w odwzorowaniu chmur. Normalnie panoramujemy trzymając aparat w poziomie, ale jest też tryb rozległej panoramy, w którym Sony „zszywa” pionowe kadry w jeden obraz o imponującej rozdzielczości 42 mln pikseli.
![]()
HX100V dobrze sobie radzi ze sklejaniem statycznych panoram. Na powyższym zdjęciu mozna mieć zastrzeżenia jedynie do odwzorowania chmur.
Podobnie do HDR, rozmywanie tła jest jednym z trybów „tematycznych”. Tu objawia się właściwość obiektywu aparatu, z której zdają sobie sprawę jedynie osoby o sporej wiedzy fotograficznej: aby zbudować tak jasny obiektyw o tak szerokim zakresie ogniskowych i małych gabarytach musi być oparty o konstrukcję obiektywu zmiennogoniskowego a nie prawdziwego zooma. Oznacza to, że nie „trzyma” on ostrości przy zmianie ogniskowej.
![]()
Przykład zastosowania trybu rozmywania tła w Sony HX100V.
W praktyce świetnie sprawdza się też stabilizacja obrazu, przy czym funkcję Active można śmiało zostawić włączoną na stałe. Gdy patrzymy na ogniskowe przeliczone jako ekwiwalent dla formatu 24x36 mm, niesamowite okazuje się to, przy jakich kombinacjach ogniskowej i czasu otwarcia migawki udaje się robić ostre zdjęcia.
![]()
Skuteczna stabilizacja umożliwia wykonywanie zdjęć z ręki o zmierzchu.
data dodania: 13-01-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 76169
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |