testowe Szerokokątny zoom AF-S Nikkora 16–35 mm f/4G ED VR, na który czekaliśmy? - pełny TEST z wydania FK 6/2010![]() ciąg dalszy...
Żadnych zastrzeżeń nie można mieć do konstrukcji, jakości wykonania i ergonomii AF-S Zoom-Nikkora 17–35 mm f/2,8D IF-ED, a dodatkową jego atrakcję stanowi pierścień przysłon, umożliwiający używanie go nawet ze starymi manualnymi korpusami. Pierścień przysłon ma także AF Zoom-Nikkor 18-35 mm f/3,5–4,5D IF-ED; jednak jest to amatorska konstrukcja z tworzywa sztucznego, bez uszczelnień oraz bez wbudowanego silnika.
Pełne 6 punktów przyznajemy Canonowi EF 17–40 mm f/4L USM, AF-S Nikkorowi 14–24 mm f/2,8G ED, AF-S Nikkorowi 16–35 mm f/4G ED VR oraz AF-S Zoom-Nikkorowi 17–35 mm f/2,8D ED, natomiast AF Zoom-Nikkor 18-35 mm f/3,5–4,5D ED otrzymuje jedynie 4,5 punktu. Optyka AF-S Nikkor 14–24 mm f/2,8G ED jest skonstruowany z 14 soczewek w 11 grupach, wśród nich umieszczono 2 soczewki ze szkła ED plus 3 soczewki asferyczne. Powłoki nanokrystaliczne poprawiają kontrast i redukują odbicia światła i blikowanie. Przysłona jest 9-listkowa i pracuje w zakresie f/ 2,8–22. Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 0,28 m.
![]()
AF-S Nikkor 16–35 mm f/4G ED VR jest skonstruowany z 17 soczewek w 12 grupach, wśród nich umieszczono 2 soczewki ze szkła ED plus 3 soczewki asferyczne. Powłoki nanokrystaliczne poprawiają kontrast i redukują odbicia światła i blikowanie. Przysłona jest 9-listkowa i pracuje w zakresie f/4–22. Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 0,28 m.
![]() AF-S Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR
AF-S Zoom-Nikkor 17–35 mm f/2,8D IF-ED jest skonstruowany z 13 soczewek w 10 grupach, wśród nich umieszczono 2 soczewki ze szkła ED plus 3 soczewki asferyczne. Przysłona jest 9-listkowa i pracuje w zakresie f/2,8–32. Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 0,28 m.
![]() AF-S Zoom-Nikkor 17-35 mm f/2,8D IF-ED
AF Zoom-Nikkor 18–35 mm f/3,5–4,5D IF-ED jest skonstruowany z 11 soczewek w 8 grupach, wśród nich umieszczono 1 soczewkę ze szkła ED plus 1 soczewkę asferyczną. Przysłona jest 7-listkowa i pracuje w zakresie f/3,5–22. Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 0,33 m.
![]() AF Zoom-Nikkor 18-35 mm f/3,4-4,5D IF-ED
Canon EF 17–40 mm f/4L USM jest skonstruowany z 12 soczewek w 9 grupach, wśród nich umieszczono 1 soczewkę ze szkła Super UD plus 3 soczewki asferyczne. Przysłona jest 7-listkowa i pracuje w zakresie f/4–22. Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 0,28 m.
![]() Canon EF 17-40 mm f/4L USM
Test
Dla umieszczenia osiągów nowego superszerokokątnego zooma firmy Nikon w odpowiednim kontekście porównano go z obiektywami o podobnych parametrach. Testowane obiektywy to: Canon EF 17–40 mm f/4L USM, AF-S Nikkor 14–24 mm f/2,8G ED, AF-S Nikkor 16–35 mm f/4G ED VR, AF-S Zoom-Nikkor 17–35 mm f/2,8D IF-ED oraz AF Zoom-Nikkor 18–35 mm f/3,4–4,5D IF-ED. Test porównawczy wszystkich obiektywów dotyczy dystorsji, rozdzielczości, aberracji chromatycznej, winietowania, zdjęć pod światło, i został wykonany w dużym studio przy wykorzystaniu oświetlenia błyskowego i zmodyfikowanej tablicy testowej Vuzort (rozdzielczość, dystorsja). Test rozdzielczości wykonano Canonem EOS 5D Mark II oraz Nikonem D3x. Pozostałe zdjęcia testowe wykonano Canonem EOS-1Ds oraz Nikonem D700. Zdjęcia plenerowe wykonano Nikonem D700 oraz D70s IR.
data dodania: 01-02-2016
godzina dodania: 15:30
odsłon: 13715
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Canon EOS C50 – pierwsza Cinem z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Sony FX2 to kompaktowa kamera serii Cinema Line 28 maja 2025 r. Sony poinformowało o powiększeniu renomowanej linii Cinema Line o nowy produkt: kamerę Sony FX2 (model ILME-FX2). Umożliwi ona bezproblemowe rozpoczęcie pracy z szerszą gamą produktów Cinema Line i otworzy większe możliwości filmowej ekspresji przed niezależnymi twórcami i ekipami potrzebującymi wszechstronnej kamery. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |