testowe Małe korpusy duże możliwości: Canon EOS 1300D, Nikon D3400, Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
ciąg dalszy...
Ergonomia i intuicyjność obsługi
W Nikonie i Canonie są przyciski przekierowujące do szybkiego menu (Nikon – „i” [10]; Canon – „Q” [11]). Mamy w nim dostęp do wszystkich podstawowych parametrów ekspozycji. W Nikonie D3400 jest też konfigurowalny przycisk „Fn”. Możemy mu przypisać parametr, do którego chcemy mieć szybki dostęp nie odrywając oka od wizjera, np. czułość ISO. W Pentaksie jest przycisk INFO [13], po wciśnięciu którego mamy dostęp do filtrów, kompensacji cieni i prześwietleń, formatu zapisu, jakości zdjęć itp. W K-S2, obok wspomnianego wcześniej przycisku do kompensowania ekspozycji, znajduje się nieopisany przycisk z zieloną kropką [14]. Służy on do resetowania parametrów ekspozycji i ustawienia domyślnych, takich, przy których zdjęcie będzie prawidłowo naświetlone. Bardzo przydatna funkcja, ale niestety kolejna nieintuicyjna – nawet nie ma przy przycisku żadnego piktogramu obrazującego jego działanie. Z lewej strony korpusu K-S2, na przedniej jego części umieszczono przycisk RAW/Fx [12]. Służy on do przełączania rodzaju zapisu plików RAW – JPEG. Przeznaczenie przycisku jest intuicyjne, choć jego użycie już nie do końca. Aby zmieniać rodzaj zapisu nie wystarczy go tylko nacisnąć, ale również trzeba go chwilę przytrzymać. Z drugiej strony takie rozwiązanie zapobiega przypadkowej zmianie ustawień, co należy pochwalić. Do przycisku tego można przypisać jedną z kilku funkcji (np. Bracketing ekspozycji czy Shake Reduction – stabilizacja).
data dodania: 14-06-2017
godzina dodania: 16:49
odsłon: 22937
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Kaiser – „cyfrowy” duplikator slajdów Na rynku coraz więcej osób zainteresowanych jest możliwością kopiowania slajdów w ramkach. Na przeciw temu zapotrzebowaniu wyszła firma Kaiser oferując duplikator slajdów typu 35 mm pakowanych w ramki 5×5 cm o grubości 3 mm. Mocuje się go do obiektywu za pomocą gwintu filtra. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||