testowe Małe korpusy duże możliwości: Canon EOS 1300D, Nikon D3400, Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
ciąg dalszy...
Ergonomia i intuicyjność obsługi
W Nikonie i Canonie są przyciski przekierowujące do szybkiego menu (Nikon – „i” [10]; Canon – „Q” [11]). Mamy w nim dostęp do wszystkich podstawowych parametrów ekspozycji. W Nikonie D3400 jest też konfigurowalny przycisk „Fn”. Możemy mu przypisać parametr, do którego chcemy mieć szybki dostęp nie odrywając oka od wizjera, np. czułość ISO. W Pentaksie jest przycisk INFO [13], po wciśnięciu którego mamy dostęp do filtrów, kompensacji cieni i prześwietleń, formatu zapisu, jakości zdjęć itp. W K-S2, obok wspomnianego wcześniej przycisku do kompensowania ekspozycji, znajduje się nieopisany przycisk z zieloną kropką [14]. Służy on do resetowania parametrów ekspozycji i ustawienia domyślnych, takich, przy których zdjęcie będzie prawidłowo naświetlone. Bardzo przydatna funkcja, ale niestety kolejna nieintuicyjna – nawet nie ma przy przycisku żadnego piktogramu obrazującego jego działanie. Z lewej strony korpusu K-S2, na przedniej jego części umieszczono przycisk RAW/Fx [12]. Służy on do przełączania rodzaju zapisu plików RAW – JPEG. Przeznaczenie przycisku jest intuicyjne, choć jego użycie już nie do końca. Aby zmieniać rodzaj zapisu nie wystarczy go tylko nacisnąć, ale również trzeba go chwilę przytrzymać. Z drugiej strony takie rozwiązanie zapobiega przypadkowej zmianie ustawień, co należy pochwalić. Do przycisku tego można przypisać jedną z kilku funkcji (np. Bracketing ekspozycji czy Shake Reduction – stabilizacja).
data dodania: 14-06-2017
godzina dodania: 16:49
odsłon: 22963
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||