testowe Małe korpusy duże możliwości: Canon EOS 1300D, Nikon D3400, Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
ciąg dalszy...
Ergonomia i intuicyjność obsługi
W Nikonie i Canonie są przyciski przekierowujące do szybkiego menu (Nikon – „i” [10]; Canon – „Q” [11]). Mamy w nim dostęp do wszystkich podstawowych parametrów ekspozycji. W Nikonie D3400 jest też konfigurowalny przycisk „Fn”. Możemy mu przypisać parametr, do którego chcemy mieć szybki dostęp nie odrywając oka od wizjera, np. czułość ISO. W Pentaksie jest przycisk INFO [13], po wciśnięciu którego mamy dostęp do filtrów, kompensacji cieni i prześwietleń, formatu zapisu, jakości zdjęć itp. W K-S2, obok wspomnianego wcześniej przycisku do kompensowania ekspozycji, znajduje się nieopisany przycisk z zieloną kropką [14]. Służy on do resetowania parametrów ekspozycji i ustawienia domyślnych, takich, przy których zdjęcie będzie prawidłowo naświetlone. Bardzo przydatna funkcja, ale niestety kolejna nieintuicyjna – nawet nie ma przy przycisku żadnego piktogramu obrazującego jego działanie. Z lewej strony korpusu K-S2, na przedniej jego części umieszczono przycisk RAW/Fx [12]. Służy on do przełączania rodzaju zapisu plików RAW – JPEG. Przeznaczenie przycisku jest intuicyjne, choć jego użycie już nie do końca. Aby zmieniać rodzaj zapisu nie wystarczy go tylko nacisnąć, ale również trzeba go chwilę przytrzymać. Z drugiej strony takie rozwiązanie zapobiega przypadkowej zmianie ustawień, co należy pochwalić. Do przycisku tego można przypisać jedną z kilku funkcji (np. Bracketing ekspozycji czy Shake Reduction – stabilizacja).
data dodania: 14-06-2017
godzina dodania: 16:49
odsłon: 22931
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Canon EOS R6 Mark III w porównywarce Zaprezentowany 6 listopada 2025 r. Canon EOS R6 Mark III jest w naszej porównywarce. Zobacz jego dane techniczne. ![]() Viltrox AF 35 mm f/1,2 LAB FE 16 kwietnia 2025 r. zadebiutował pełnoklatkowy obiektyw Viltrox AF 35 mm f/1,2 LAB FE z mocowaniem Sony E. Duża jasność f/1,2 umożliwia pracę w trudnych warunkach oświetleniowych i ułatwia uzyskanie pięknego efektu bokeh i doskonałej separacji obiektu od tła. ![]() Test Canona RF 85 mm f/1,4L VCM - portretowo, jasno i poręcznie 9 września 2025 r. firma Canon ogłosiła premierę profesjonalnego obiektywu portretowego Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, zwiększając tym samym zakres zastosowań obiektywów systemowych marki Canon w kreatywnej fotografii i filmowaniu. Ta bardzo udana konstrukcja okazała się warta przetestowania. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||