testowe Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17ciąg dalszy...
Zamocowany ekran na przegubie ułatwia fotografowanie z poziomu kolan bez konieczności klękania przed motywem zdjęciowym. fot. K. Patrycy
Standardowa procedura Multi Process NR (Noise Reduction, redukcja szumów) została ulepszona do technologii High Precision Multi Process NR. Tym samym czterokrotnie wzrosła dokładność identyfikacji zakłóceń przy zachowaniu szczegółów obrazu po przeprowadzonej redukcji szumów. W efekcie możliwe jest wykonywanie wyraźnych zdjęć z wysoką czułością, sięgającą maks. ISO 25600 (patrz dalej).
Panasonic GH5 + LEICA DG 12–60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/60 s; ISO 1600; f/4; f=12 mm. fot. K. Patrycy
System AF
Użytkownicy mogą stworzyć grupę złożoną z 225 obszarów ogniskowania, dowolnie przenosząc ją lub zmieniając jej wielkość odpowiednio do kompozycji. Przy użyciu nowo zastosowanego joysticka umieszczonego w miejscu spoczywania kciuka na korpusie można łatwo sterować wszystkimi czynnościami związanymi z ogniskowaniem bez odrywania wzroku od fotografowanego przedmiotu, nawet w przypadku korzystania z wizjera LVF lub zdjęcia palca z przycisku migawki. Aparat wyposażono w niestandardowe ustawienia autofocusu, przy użyciu których użytkownik może definiować czułość autofocusu, czułość przełączania obszaru autofocusu oraz poziom predykcji/przewidywania ruchomego obiektu. Dla najczęściej występujących sytuacji dostępne są cztery zestawy zdefiniowanych z góry parametrów. * Technologia DFD (Depth From Defocus (czyli uzyskanie głębi obrazu dzięki zmniejszeniu ostrości) oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć z różnymi poziomami ostrości. Równocześnie odbywa się szybkie porównanie danych z charakterystyką optyczną aktualnie wykorzystywanego obiektywu. Zastosowanie przez Panasonic połączenia autofocusu opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD (Depth From Defocus) zostało w LUMIX GH5 udoskonalone pod względem wychwytywania i śledzenia ruchomego obiektu poprzez kompleksowe analizowanie jego kształtu, wielkości, a nawet ruchu.
Aparat ma wszystkie typowe dla lustrzanek tryby P, A, S, M, które wspomagane są nowymi funkcjami opisywanymi obok.
LUMIX GH5 ma 5-osiowy podwójny stabilizator obrazu typu 2
LUMIX GH5 ma pięcioosiowy podwójny stabilizator obrazu typu 2, udoskonalony z myślą o jeszcze wyraźniejszym i skuteczniejszym eliminowaniu rozmycia. Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (dwuosiowej technologii Optical Image Stabilizer) i stabilizacji obrazu w korpusie (pięcioosiowej technologii Body Image Stabilizer) kompensuje nawet znaczne ruchy, które wcześniej uniemożliwiały kontrolę. Niezwykle precyzyjny czujnik żyroskopowy w aparacie LUMIX GH5 steruje kompensacją stabilizacji optycznej (OIS) i stabilizacji w korpusie (BIS). Odbywa się to poprzez analizę ogniskowej i warunków fotografowania, która pozwala używać czasów naświetlania dłuższych nawet o 5 wartości. Dzięki maksymalnemu wykorzystaniu możliwości technologii stabilizacji OIS i BIS aparat wykonuje bardzo dobre zdjęcia nie tylko z obiektywem szerokokątnym, ale także z teleobiektywem. Bardzo dobrze radzi sobie też w niekorzystnych warunkach, np. w nocy lub kiedy urządzenie trzymane jest tylko jedną ręką.
data dodania: 03-08-2021
godzina dodania: 09:08
odsłon: 11612
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
ZDJĘCIE MIESIĄCA styczeń 2024 r. - dołącz do kolejnej marcowej edycji konkursu Na łamach Foto-Kuriera 3/24 prezentujemy zwycięskie prace z internetowego konkursu miesiąca odbywającego się cyklicznie na stronie www.foto-kurier.pl. W wydaniu zagościły najwyżej ocenione zdjęcia przez użytkowników serwisu foto-kurier.pl w styczniu 2024 r. Każde zdjęcie wgrane do serwisu bierze automatycznie udział w internetowym konkursie miesiąca. Marcowa edycja konkursu kończy się ostatniego dnia miesiąca. Zapraszamy do wspólnej zabawy. Na zwycięzców czekają również drobne upominki. Najlepsze z Najlepszych 2024 - styczeń 2024 r. Wgraj zdjęcie na foto-kurier.pl i bądź aktywny, a już wkrótce i twoje zdjęcie zostanie opublikowane w papierowej wersji Foto-Kuriera jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w marcu 2024 roku. Zobacz kto wygrał styczniową rywalizację i dołącz do wybranych... NIKKOR Z 28-400 mm f/4-8 VR – obiektyw o 14,2-krotnym zakresie ogniskowych 27 marca 2024 roku Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |