Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17

ciąg dalszy...

Zamocowany ekran na przegubie ułatwia fotografowanie z poziomu kolan bez konieczności klękania przed motywem zdjęciowym.

Zamocowany ekran na przegubie ułatwia fotografowanie z poziomu kolan bez konieczności klękania przed motywem zdjęciowym. fot. K. Patrycy

 

Standardowa procedura Multi Process NR (Noise Reduction, redukcja szumów) została ulepszona do technologii High Precision Multi Process NR. Tym samym czterokrotnie wzrosła dokładność identyfikacji zakłóceń przy zachowaniu szczegółów obrazu po przeprowadzonej redukcji szumów. W efekcie możliwe jest wykonywanie wyraźnych zdjęć z wysoką czułością, sięgającą maks. ISO 25600 (patrz dalej).
Trwałość układu migawki aparatu LUMIX GH5  szacowana jest mniej więcej na 200 000 cykli pracy. Aparat ma najkrótszy czas otwarcia migawki mechanicznej wynoszący 1/8000 s. Zewnętrzna lampa błyskowa może być synchronizowana z czasem otwarcia migawki wynoszącym nie mniej niż 1/250 sekundy. Elektroniczna pierwsza migawka może działać z szybkością do maks. 1/2000 s i wywoływać przy tym minimalny wstrząs. Może być ona również stosowana z zewnętrzną lampą błyskową. Możliwe jest również zwalnianie migawki elektronicznej, bez hałasu, z częstotliwością maks. 1/16 000 s.
LUMIX GH5 w trybie bracketingu fokusu może wykonać maks. 999 zdjęć z różnym ogniskowaniem. Natomiast Bracketing przysłony umożliwia wykonanie wielu zdjęć z różną głębią ostrości.

 

Panasonic GH5 + LEICA DG 12–60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/60 s; ISO 1600; f/4; f=12 mm. fot. K. Patrycy

Panasonic GH5 + LEICA DG 12–60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/60 s; ISO 1600; f/4; f=12 mm. fot. K. Patrycy

 

System AF
Technologia predykcyjnej („przewidującej nowe położenie”) regulacji ostrości DFD* (Depth From Defocus, działa tylko z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.) zyskała więcej możliwości dzięki nowemu procesorowi obrazu Venus Engine, który jest w stanie przetwarzać sygnały cyfrowe z częstotliwością do 480 kl./s. Przy czym jest na tyle szybki, że precyzyjnie analizuje każdą klatkę, a dzięki temu aparat osiąga większą dokładność wykrywania klatek przy zachowaniu minimalnego błędu detekcji ruchu, co daje wyższą tolerancję śledzenia ruchomych obiektów. Połączenie automatycznego ogniskowania w oparciu o detekcję kontrastu z nową technologią DFD* umożliwia uzyskanie najszybszego w tym segmencie urządzeń czasu automatycznego ogniskowania, wynoszącego w przybliżeniu 0,05 s oraz daje możliwość wykonywania zdjęć seryjnych z częstotliwością 12 (AFS) lub 9 (AFC, z użyciem mechanicznej migawki w pełnej rozdzielczości) klatek na sekundę. W porównaniu do Sony A9 i do profesjonalnych lustrzanek Canona i Nikona to nadal mało, ale do większości fotograficznych zastosowań te parametry są wystarczające. Tym bardziej, że w przypadku wykonywania zdjęć seryjnym możemy się jeszcze posiłkować funkcją 4K Photo i 6K Photo (30 kl./s). W celu uzyskania jeszcze dokładniejszego ogniskowania w GH5 w połączeniu z konwencjonalnymi funkcjami rozpoznawania twarzy/oczu oraz autofocusem ze śledzeniem, jednopolowym i punktowym zwiększono liczbę obszarów ostrości z 49 [4] do 225.

 

W celu uzyskania jeszcze dokładniejszego ogniskowania w GH5 w połączeniu z konwencjonalnymi funkcjami rozpoznawania twarzy/oczu oraz autofocusem ze śledzeniem, jednopolowym i punktowym zwiększono liczbę obszarów ostrości z 49 [4] do 225.

 

Użytkownicy mogą stworzyć grupę złożoną z 225 obszarów ogniskowania, dowolnie przenosząc ją lub zmieniając jej wielkość odpowiednio do kompozycji. Przy użyciu nowo zastosowanego joysticka umieszczonego w miejscu spoczywania kciuka na korpusie można łatwo sterować wszystkimi czynnościami związanymi z ogniskowaniem bez odrywania wzroku od fotografowanego przedmiotu, nawet w przypadku korzystania z wizjera LVF lub zdjęcia palca z przycisku migawki. Aparat wyposażono w niestandardowe ustawienia autofocusu, przy użyciu których użytkownik może definiować czułość autofocusu, czułość przełączania obszaru autofocusu oraz poziom predykcji/przewidywania ruchomego obiektu. Dla najczęściej występujących sytuacji dostępne są cztery zestawy zdefiniowanych z góry parametrów.
W większości przypadków fotograficznych system działa dość skutecznie.

* Technologia DFD (Depth From Defocus (czyli uzyskanie głębi obrazu dzięki zmniejszeniu ostrości) oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć z różnymi poziomami ostrości. Równocześnie odbywa się szybkie porównanie danych z charakterystyką optyczną aktualnie wykorzystywanego obiektywu. Zastosowanie przez Panasonic połączenia autofocusu opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD (Depth From Defocus) zostało w LUMIX GH5 udoskonalone pod względem wychwytywania i śledzenia ruchomego obiektu poprzez kompleksowe analizowanie jego kształtu, wielkości, a nawet ruchu. 



Funkcje i tryby

Aparat ma wszystkie typowe dla lustrzanek tryby P, A, S, M, które wspomagane są nowymi funkcjami opisywanymi obok.

Stabilizacja [5]

 

Stabilizacja

LUMIX GH5 ma 5-osiowy podwójny stabilizator obrazu typu 2

 

LUMIX GH5 ma pięcioosiowy podwójny stabilizator obrazu typu 2, udoskonalony z myślą o jeszcze wyraźniejszym i skuteczniejszym eliminowaniu rozmycia. Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (dwuosiowej technologii Optical Image Stabilizer) i stabilizacji obrazu w korpusie (pięcioosiowej technologii Body Image Stabilizer) kompensuje nawet znaczne ruchy, które wcześniej uniemożliwiały kontrolę. Niezwykle precyzyjny czujnik żyroskopowy w aparacie LUMIX GH5 steruje kompensacją stabilizacji optycznej (OIS) i stabilizacji w korpusie (BIS). Odbywa się to poprzez analizę ogniskowej i warunków fotografowania, która pozwala używać czasów naświetlania dłuższych nawet o 5 wartości. Dzięki maksymalnemu wykorzystaniu możliwości technologii stabilizacji OIS i BIS aparat wykonuje bardzo dobre zdjęcia nie tylko z obiektywem szerokokątnym, ale także z teleobiektywem. Bardzo dobrze radzi sobie też w niekorzystnych warunkach, np. w nocy lub kiedy urządzenie trzymane jest tylko jedną ręką.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 03-08-2021
 
godzina dodania: 09:08
 
odsłon: 11612
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.105) / 0.088

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |