testowe Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17ciąg dalszy...W aparacie LUMIX GH5 dostępne są różne style fotograficzne nagrań wideo. Poza zbliżonymi pod kątem charakterystyki ustawień gamma na potrzeby produkcji filmowej „Cinelike D” i „Cinelike V” można używać również „Like 709”, który jest kompatybilny z HDTV i w którym dodatkowo aktywna jest funkcja Knee Control. Panasonic ma również usługę płatnego uaktualnienia oprogramowania aparatu LUMIX GH5 w celu zapewnienia zgodności z funkcją VLog L do nagrywania filmów. Odbywa się to poprzez zakup klucza aktualizacji oprogramowania DMWSFU1. Funkcja zapisu logarytmicznego zapewnia wyjątkową elastyczność i szerszy zakres dynamiki dla skali kolorów w procesie postprodukcji, natomiast funkcja VLogL oznacza charakterystykę logarytmiczną z 12 stopniami zakresu dynamiki. Użycie klucza aktualizacji oprogramowania uaktywnia w kamerze tablicę LUT (Look Up Table), umożliwiającą użytkownikom odtwarzanie filmów zapisanych w aparacie LUMIX GH5 w trybie VLogL.
GH5 może być wykorzystywany do wykonywania zdjęć podchwyconych. Zdjęcie wykonano na starówce w Bratysławie. fot. K. Patrycy
Po raz pierwszy w historii aparatów cyfrowych LUMIX GH5 wyposażony jest w podwójne gniazdo na kartę pamięci SD, kompatybilne z szybkim i pojemnym standardem UHS II. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, możemy przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2. Ponadto oba gniazda wyposażono we wskaźniki sygnalizacji dostępu, dzięki którym użytkownik od razu widzi, na której karcie pamięci SD trwa zapis, a którą można wyjąć. Całe rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się w praktyce.
Różowy czołg w Brnie przypomina o wycofaniu wojsk radzieckich z Czech. fot. K. Patrycy
LUMIX GH5 umożliwia równoczesny zapis lub wysyłanie danych wideo w 10 bitowym formacie 4:2:2 w niemal każdym trybie nagrywania. Użytkownicy mają do wyboru wysyłanie danych przy użyciu menu lub informacji wyświetlanych na ekranie monitora zewnętrznego, bądź też bez ich użycia w przypadku wysyłania do zewnętrznego rejestratora sygnału. Aparat jest wyposażony w złącze HDMI typu A. Dodatkowo ma uchwyt na zamocowanie kabla HDMI, co zapobiega jego wypadaniu. Zgodnie z zaleceniami producenta dla wyjścia wideo [4K] należy używać kabla HDMI z logo HDMI i opisanego jako „kompatybilny z 4K”.
Ponadto LUMIX GH5 ma dedykowany mikrofon do monitorowania i eliminowania zakłóceń powodowanych ruchami mechanicznymi wewnątrz kamery i obiektywu, na przykład w systemie stabilizacji obrazu BIS. Efektem jest obniżenie hałasów mechanicznych o 10 dB, dzięki czemu rejestrowany dźwięk jest czysty i ma wysoką jakość.
Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy — Bluetooth z niskim poborem energii) umożliwia ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym poborze mocy. Odbywa się to dość sprawnie, przy czym dalsza komunikacja z aparatem i transfer ewentualnych plików oraz wydawanie komend do aparatu odbywa się poprzez moduł Wi-Fi. Nie ma opcji automatycznego zgrywania zdjęć zrobionych aparatem na urządzenie mobilne, tak jak to jest możliwe w przypadku aparatów Nikon z funkcją SnapBridge. Aparat może być w prosty sposób uaktywniany za pomocą smartfonu lub tabletu, może też automatycznie dodawać do zdjęć tzw. geotagi GPS. Ponadto ustawienia LUMIX GH5 można kopiować i przesyłać bezprzewodowo do innych aparatów GH5 (w przypadku korzystania z większej ich liczby).
Ręce podtrzymujące budynki weneckie. fot. K. Patrycy
data dodania: 03-08-2021
godzina dodania: 09:08
odsłon: 11782
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |