Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17

ciąg dalszy...


Odwzorowanie barwne


Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5000 K.
Balans bieli w świetle błyskowym bardzo dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane. W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu w świetle żarowym.

 

Światło błyskowe

W GH5, oprócz dedykowanych trybów BB możemy również ustawiać temp. barwową w Kelvinach.

W GH5, oprócz dedykowanych trybów BB możemy również ustawiać temp. barwową w Kelvinach.

W GH5, oprócz dedykowanych trybów BB możemy również ustawiać temp. barwową w Kelvinach.

 

Światło żarowe

W GH5, oprócz dedykowanych trybów BB możemy również ustawiać temp. barwową w Kelvinach.

W GH5, oprócz dedykowanych trybów BB możemy również ustawiać temp. barwową w Kelvinach.

W GH5, oprócz dedykowanych trybów BB możemy również ustawiać temp. barwową w Kelvinach.

 

Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane. Dużym plusem Panasonica GH5 jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.

Możliwości edycyjne

LUMIX GH5 umożliwia w aparacie proste edytowanie nagrania oraz konwersję plików RAW, zmianę kadru zdjęcia, przygotowanie pokazu typu slajd show, edycję w ramach trybu 6K i 4K Photo oraz usunięcie fragmentu zdjęcia [10] i wpisanie tekstu na zdjęcia w postaci daty i godziny jego wykonania.  

 

Panasonic GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - TEST Foto-Kurier 8-9/17

 

Za możliwości edycyjne przyznajemy 5,4 punktu.

Możliwości multimedialne

Szybkość odczytu sygnału w nowej matrycy Digital Live MOS zastosowanej w GH5 zwiększyła się maksymalnie do 1,7×, a nowy procesor obrazu Venus Engine przetwarza sygnały nawet 1,3× szybciej. Połączenie tych technologii po raz pierwszy w historii aparatów bezlusterkowych umożliwiło uzyskanie płynnego nagrania wideo w jakości 4K 60p/50p Ultra HD.
LUMIX GH5 Umożliwia także nagranie filmu w 10-bitowym formacie 4:2:2, który jest standardem podpróbkowania kolorów powszechnie używanym w produkcji filmowej i daje jeszcze wierniejsze odwzorowanie barw. Niezwykle czuła matryca MOS i procesor obrazu Venus Engine dają szybki odczyt pełnych sygnałów cyfrowych, co zapewnia niezwykle wysoką jakość każdej klatki. System umożliwia odczyt sygnałów cyfrowych 4K 60p/50p w pełnej rozdzielczości bez kadrowania. Dzięki temu ogniskowa podczas nagrań wideo jest taka sama jak przy wykonywaniu zdjęć. Duża szybkość odczytu przy nagrywaniu filmów lub korzystaniu z migawki elektronicznej eliminuje również zjawisko „rolling shutter/ pływającej migawki”. Użytkownicy mogą swobodnie wybierać format spośród MOV, MP4, AVCHD Progressive i AVCHD przy różnych częstotliwościach, odpowiednio do zastosowania. Nie ma też ograniczenia czasowego nagrań wideo w jakości FHD i 4K. W zależności od potrzeb profesjonaliści mogą wybierać częstotliwość systemu spośród 59,94 Hz (23,98 Hz), 50,00 Hz i 24,00 Hz.

 

12 mm przydaje się przy fotografowaniu „wakacyjnej” architektury. Na zdjęciu rynek miejscowości Koper w Słowenii.

12 mm przydaje się przy fotografowaniu „wakacyjnej” architektury. Na zdjęciu rynek miejscowości Koper w Słowenii. fot. K. Patrycy

 

LUMIX GH5 umożliwia zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate), nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości 4K (60 kl./s, maksymalnie 2,5× wolniej) i Full HD (180 klatek na sekundę, maksymalnie 7,5× wolnej). Minimalna liczba klatek na sekundę dla filmu w przyspieszonym tempie wynosi 2. Aparat umożliwia także tworzenie filmów poklatkowych. Dodano również funkcję Focus Transition, która polega na automatycznym przenoszeniu ogniskowania z jednego obiektu na drugi w ustalony wcześniej sposób. Umożliwia to wizualne prowadzenie docelowego przedmiotu lub śledzenie ruchu w statycznej scenerii.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 03-08-2021
 
godzina dodania: 09:08
 
odsłon: 11611
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Maria Galimska
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.100) / 0.091

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |