testowe TEST: Canon EOS M5 - mały, flagowy bezlusterkowiec - TEST Foto-Kurier 4/2017
ciąg dalszy...
Canon EOS M5 + EF-M18–150 mm f/3,5–6,3 IS STM; Par. eksp.: 1/640 s; ISO 250; f/6; f=92 mm; fot. K. Patrycy
Plusem wizjera jest to, że został on umieszczony centralnie w korpusie, dzięki czemu zapewniono komfort, do jakiego przywykli fotografowie korzystający z lustrzanek. Wizjer ma dużą częstotliwość odświeżania (120 kl./s), ale pomimo tego nie możemy mówić o płynności obserwacji obrazu analogicznej do wizjerów optycznych. Nadal wizjery optyczne, nie tylko Canona, pod tym względem są dużo lepsze. Gdy motyw widziany w wizjerze jest jasny to jego obraz jest bardzo dobry, ale przy ciemniejszych motywach już nie jest tak różowo. Na ciemniejszych partiach widzimy wyraźną, typową dla większości wizjerów elektronicznych, pulsującą kaszkę szumu chrominancji, co jest dość irytujące i niestety męczy nasz wzrok. Zaletą wizjerów elektronicznych ma być obecność pełnej informacji o parametrach ekspozycji przed jej wykonaniem jak i po zarejestrowaniu pliku oraz możliwość obserwowania efektów naszej pracy i tak też jest w przypadku tego wizjera, i te cechy są największą zaletą wizjerów elektronicznych. W testowanym wizjerze możemy zobaczyć również (po przełączeniu przyciskiem INFO [8]: 3 pozycje warstwy siatki (wyświetlane za pomocą cienkich czarnych linii [9]), histogram (jasność/RGB), poziomnicę elektroniczną [10] czy też różne formaty obrazu. Tak jak już pisaliśmy wizjer elektroniczny wykonany jest w technologii OLED, a ekran w LCD.
Niestety Canon wzorem wielu producentów bezlusterkowców
nie zachował jednolitej technologii produkcji ekranu i wizjera
elektronicznego co skutkuje trudnością z jednakowym odwzorowaniem
kolorystycznym rejestrowanych zdjęć. Łatwiej byłoby ocenić na ekranach
kolorystykę, gdyby ich wyświetlanie odbywało się na urządzeniach
wytwarzanych w tej samej technologii. Ale z drugiej strony, czy ocena
kolorystyczna i jakościowa na tak małych i w porównaniu z monitorami
graficznymi niedoskonałych elementach wyświetlających ma sens? Na to
pytanie musicie już Państwo odpowiedzieć sobie sami.
data dodania: 14-12-2018
godzina dodania: 10:30
odsłon: 7791
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||