testowe Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200
ciąg dalszy...
Przypomnijmy, że w a350 zastosowano przetwornik CCD formatu APS-C (23,6×15,8 mm) o efektywnej rozdzielczości 14 mln pikseli (4592×3056), co umożliwia uzyskanie wydruków o formacie 25,9×38,9 cm dla 300 dpi. Natomiast modele a300 i a200 mają przetwornik CCD tego samego formatu APS-C, lecz o efektywnej rozdzielczości 10 mln pikseli (3872×2592), co umożliwia uzyskanie wydruków o formacie 21,9×32,8 cm dla 300 dpi. Prawdopodobnie jest on nieco zmodyfikowany (inne oprogramowanie) w stosunku do stosowanego z powodzeniem w a100.
Dynamika rejestracji
![]()
aby powiększyć [kliknij tutaj]
Testowane Alfy, dzięki wyposażeniu ich w matryce CCD, charakteryzują się niezwykle szeroką dynamiką rejestracji 5 i 1/3 EV dla a350, która jest jedynie nieco węższa niż w profesjonalnym Nikonie D3 (5 i 2/3 EV) i 5 i 2/3 EV dla a200/300.
![]() Wbudowana stabilizacja matrycy wraz z wysokimi ekwiwalentami czułości umożliwia wykonanie zdjęć o zmierzchu bez statywu. (t=1/20 s,f/4, ISO 1600, f=20 mm)
Co ciekawe, a350 i a200 w stosunku do pomiarów dokonywanych światłomierzem studyjnym Minolta Flashmeter IVF wykazywała tendencję do niedoświetlania o 1/3 EV. Ta cecha staje się powoli znakiem rozpoznawalnym nie tylko Nikonów, ale też Alf. Być może zastosowanie tego typu rozwiązania pozwala w późniejszym etapie obróbki „wyciągnąć” ze zdjęcia więcej szczegółów w cieniach. Przy niedoświetleniach Alfy bardzo długo nie osiągały poziomu 0, a dla –5 EV wartość ta oscylowała wokół 8 poziomów szarości.
Szumy Większa liczba pikseli w a350, umieszczonych na tej samej powierzchni co w a200 (a300), powinna z założenia dać większe zakłócenia obrazowe. Jak to wyszło w rzeczywistości, można przekonać się analizując zamieszczone niżej wykresy szumów.
Poniżej prezentujemy wycinki kadru o szerokości 500 pikseli przy różnych wartościach ekwiwalentu czułości ISO
![]() ISO 100
![]() ISO 200
![]() ISO 400
![]() ISO 800
![]() ISO 1600
![]() ISO 3200 Fragment analogicznego kadru dla różnych ekwiwalentów czułości. Już na pierwszy rzut oka widać, że akceptowalny poziom szumów kończy się na wartości ISO 400. Zdjęcie wykonano Sony a350.
Pomiaru szumów dokonano przy wykorzystaniu lamp studyjnych o temperaturze barwowej od 4700 do 5000 K (w zależności od energii błysku) oraz przy świetle żarowym o temperaturze barwowej 2700 K przy temperaturze otoczenia 21°C. Pomiaru dla światła żarowego dokonano zarówno przy włączonej, jak i wyłączonej redukcji szumów. Omówienia wyników dokonano na podstawie analizy jpegów; być może przy plikach konwertowanych z RAW-ów do innych formatów, np. TIFF, omawiane parametry ulegną zmianie.
data dodania: 30-08-2009
godzina dodania: 11:21
odsłon: 51313
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kuriera - FK 12/25 on-line - od jutra w salonach prasowych i najlepszych sklepach fotograficznych Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||