testowe Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200![]() ciąg dalszy...
Przypomnijmy, że w a350 zastosowano przetwornik CCD formatu APS-C (23,6×15,8 mm) o efektywnej rozdzielczości 14 mln pikseli (4592×3056), co umożliwia uzyskanie wydruków o formacie 25,9×38,9 cm dla 300 dpi. Natomiast modele a300 i a200 mają przetwornik CCD tego samego formatu APS-C, lecz o efektywnej rozdzielczości 10 mln pikseli (3872×2592), co umożliwia uzyskanie wydruków o formacie 21,9×32,8 cm dla 300 dpi. Prawdopodobnie jest on nieco zmodyfikowany (inne oprogramowanie) w stosunku do stosowanego z powodzeniem w a100.
Dynamika rejestracji
![]()
aby powiększyć [kliknij tutaj]
Testowane Alfy, dzięki wyposażeniu ich w matryce CCD, charakteryzują się niezwykle szeroką dynamiką rejestracji 5 i 1/3 EV dla a350, która jest jedynie nieco węższa niż w profesjonalnym Nikonie D3 (5 i 2/3 EV) i 5 i 2/3 EV dla a200/300.
![]() Wbudowana stabilizacja matrycy wraz z wysokimi ekwiwalentami czułości umożliwia wykonanie zdjęć o zmierzchu bez statywu. (t=1/20 s,f/4, ISO 1600, f=20 mm)
Co ciekawe, a350 i a200 w stosunku do pomiarów dokonywanych światłomierzem studyjnym Minolta Flashmeter IVF wykazywała tendencję do niedoświetlania o 1/3 EV. Ta cecha staje się powoli znakiem rozpoznawalnym nie tylko Nikonów, ale też Alf. Być może zastosowanie tego typu rozwiązania pozwala w późniejszym etapie obróbki „wyciągnąć” ze zdjęcia więcej szczegółów w cieniach. Przy niedoświetleniach Alfy bardzo długo nie osiągały poziomu 0, a dla –5 EV wartość ta oscylowała wokół 8 poziomów szarości.
Szumy Większa liczba pikseli w a350, umieszczonych na tej samej powierzchni co w a200 (a300), powinna z założenia dać większe zakłócenia obrazowe. Jak to wyszło w rzeczywistości, można przekonać się analizując zamieszczone niżej wykresy szumów.
Poniżej prezentujemy wycinki kadru o szerokości 500 pikseli przy różnych wartościach ekwiwalentu czułości ISO
![]() ISO 100
![]() ISO 200
![]() ISO 400
![]() ISO 800
![]() ISO 1600
![]() ISO 3200 Fragment analogicznego kadru dla różnych ekwiwalentów czułości. Już na pierwszy rzut oka widać, że akceptowalny poziom szumów kończy się na wartości ISO 400. Zdjęcie wykonano Sony a350.
Pomiaru szumów dokonano przy wykorzystaniu lamp studyjnych o temperaturze barwowej od 4700 do 5000 K (w zależności od energii błysku) oraz przy świetle żarowym o temperaturze barwowej 2700 K przy temperaturze otoczenia 21°C. Pomiaru dla światła żarowego dokonano zarówno przy włączonej, jak i wyłączonej redukcji szumów. Omówienia wyników dokonano na podstawie analizy jpegów; być może przy plikach konwertowanych z RAW-ów do innych formatów, np. TIFF, omawiane parametry ulegną zmianie.
data dodania: 30-08-2009
godzina dodania: 11:21
odsłon: 50818
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |