testowe Panasonic S1H - unikalne cechy i możliwości - artykuł z Foto-Kuriera 12/19
ciąg dalszy...
![]() Podczas konferencji w Warszawie, na której prezentowano m.in. Panasonica S1H fot. K.Patrycy
Rejestracja w 6K
![]()
Możliwość wiernego odwzorowania barw i bogatych odcieni skóry jest niezbędna dla każdego filmowca. W LUMIX S1H użytkownik może zaimportować moduły kolorymetryczne znane z kamer kinowych VariCam. LUMIX S1H umożliwia rejestrację w trybie V-Log/V-Gamut [8] zapewniającym szeroki zakres rozpiętości tonalnej i szeroką gamę barw. Przypomnijmy, że V-Log renderuje bardzo płaski tonalnie obraz przy zachowaniu wszystkich informacji dotyczących koloru w danym ujęciu. Oznacza to wyższy poziom możliwości w obróbce i postprodukcji obrazów.
Matryca CMOS LUMIX S1H uzyskuje szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią barw. Przestrzeń barw S1H jest zatem szersza niż BT.2020 (standard kolorów będący częścią specyfikacji 4K Ultra HD). V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco charakterystykę filmu negatywowego, a V-Gamut obejmuje przestrzeń barw nawet większą niż w przypadku materiałów fotograficznych.
![]()
![]()
![]()
LUMIX S1H umożliwia wysyłanie danych wideo w 10-bitowym [8a] formacie 4:2:2 4K 60p/50p za pomocą kabla HDMI. Urządzenie obsługuje wiele trybów rejestracji obrazu, w tym tryb anamorficzny 4:3, zaspokajając potrzeby profesjonalnych użytkowników. Aparat jest wyposażony w złącze HDMI typu A [9a]. Ponadto LUMIX S1H ma uchwyt do zamocowanie kabla HDMI [9b], co zapobiega jego wypadaniu i eliminuje problemy, jakie mogą z tego wyniknąć na planie filmowym/zdjęciowym.
![]()
Zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate) umożliwia nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości C4K/4K (60 kl./s, maksymalnie 2,5× wolniej w 24p) i Full HD (180 kl./s, maksymalnie 7,5× wolnej w 24p). Minimalna liczba klatek na sekundę dla filmu w przyspieszonym tempie wynosi 2.
onadto wideo HFR (duża liczba klatek na sekundę) można rejestrować z dźwiękiem nawet podczas korzystania z autofokusu. Dostępnych jest wiele efektów do tworzenia filmów w zwolnionym tempie w procesie postprodukcji.
Na podstawie badań symulacji ciepła prowadzonych przy opracowywaniu zarówno profesjonalnych kamer kinowych, jak i cyfrowych aparatów fotograficznych, firma Panasonic zaprojektowała wentylator chłodzący o innowacyjnej konstrukcji, który skutecznie odprowadza ciepło i wyposażyła w niego Panasonica S1H. Aparat ten został po raz pierwszy, jako jedyny w grupie S1, wyposażony w to unikalne rozwiązanie.
![]() LUMIX S1H to pierwszy jednoobiektywowy bezlusterkowy pełnoklatkowy aparat cyfrowy, w którym zastosowano wentylator jako wyposażenie standardowe – cechę spotykaną zwykle jedynie w kamerach profesjonalnych. Wentylator jest częścią nowo opracowanej konstrukcji odprowadzającej ciepło, która wspiera nieograniczone nagrywanie filmów. Konstrukcja odporna na kurz i zachlapania, niskie wibracje zapewniające minimalny wpływ na system stabilizacji obrazu oraz nadzwyczaj cicha praca to pozostałe cechy systemu. Wentylator może być wykorzystywany w czterech różnych ustawieniach. Na przykład AUTO1 włącza wentylator wkrótce po rozpoczęciu fotografowania, aby ograniczyć temperaturę i umożliwić dłuższe wykonywanie zdjęć. AUTO2 kładzie nacisk na cichą pracę i pozostawia wentylator wyłączony w jak największym zakresie.
data dodania: 01-09-2021
godzina dodania: 09:00
odsłon: 9549
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||