Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21

ciąg dalszy...

 

Pomiary

W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy z użyciem testowej tablicy barwnej X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Ocenie zostały poddane pliki JPEG o najwyższej jakości.

Szumy

Pomiary wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, oraz włączonej na poziomie „standard”. W przypadku światła żarowego dokonaliśmy pomiaru dodatkowo z redukcją wieloklatkową NR (nazwaną w menu EOS-a M50 II redukcją zdjęć seryjnych), polegającą na wykonaniu kilku ekspozycji łączonych w jedno zdjęcie o niższym poziomie zaszumienia.

 

24-milionowa matryca Canona EOS M50 II pod kątem szumów wypada bardzo dobrze.

 

24-milionowa matryca Canona EOS M50 II pod kątem szumów wypada bardzo dobrze.

24-milionowa matryca Canona EOS M50 II pod kątem szumów wypada bardzo dobrze.

 

Pod względem poziomu, szumów Canon EOS M50 II przy świetle żarowym z wyłączoną redukcja szumów wypada bardzo dobrze. Szum zaczyna być widoczny dopiero przy ISO 1600. Gdy będziemy podnosili czułość bardziej to oczywiście szum będzie stawał się bardziej widoczny.

 

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie.

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Dla tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest nadal na przyzwoitym poziomie, fot.P.Borys

 

W praktyce lekki spadek szczegółów zauważamy dopiero przy ISO 3200. Przy tej czułości szum zaczyna być widoczny, ale obraz jest na przyzwoitym poziomie. Spory zanik szczegółów można zauważyć dopiero przy ISO 12 800. Zwiększając czułość szum jest coraz większy, a szczegółów jest mniej.
Za szumy Canon EOS M50 II otrzymuje 5,5 punktu.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-12-2021
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 8931
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.132) / 0.117

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |