Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21

ciąg dalszy...

 

Sandefjord, miejscowy cmentarz, Norwegia; przy tym zdjęciu przydał się nam odchylany ekran w aparacie, dzięki któremu mogliśmy wykonać zdjęcie z góry, kontrolując kadr, bez wchodzenia na żadne podwyższenie; Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/60 s; ISO 800; f/4; f=56 mm; fot. K. Patrycy

Sandefjord, miejscowy cmentarz, Norwegia; przy tym zdjęciu przydał się nam odchylany ekran w aparacie, dzięki któremu mogliśmy wykonać zdjęcie z góry, kontrolując kadr, bez wchodzenia na żadne podwyższenie; Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/60 s; ISO 800; f/4; f=56 mm; fot. K. Patrycy


Stabilizacja
Aby uzyskać stabilne wykonywanie zdjęć podczas trzymania aparatu w dłoniach, LUMIX GH5 II został wyposażony pięcioosiowy system stabilizacji obrazu Dual I.S. 2 gdzie stabilizacja matrycy (Body I.S.) wspierana stabilizacją optyczną w obiektywie daje efektywność działania na poziomie do 6,5 EV. Dzięki zastosowaniu najnowszego algorytmu opracowanego dla S1H nagrywanie wideo realizowane za pomocą GH5 II jest płynne i stabilne, nawet gdy aparat jest w ruchu. Skuteczna stabilizacja to mocny punkt tego aparatu. Oczywiście efektywność stabilizacji się zwiększa gdy zastosujemy obiektywy wyposażone w stabilizację optyczną (OIS), mówimy wtedy o podwójnej stabilizacji obrazu.

6K Photo/4K Photo
Funkcja 6K PHOTO daje możliwość uwiecznienia wartych zapamiętania chwil z częstotliwością 30 kl./s za pomocą wyboru klatki z najlepszym ujęciem danego momentu z pliku serii 6K (w proporcjach 4:3 lub 3:2) do zachowania jako odpowiednika około 18-milionowego zdjęcia (skuteczna liczba pikseli ok. 6000 × 3000). Przy zdjęciu w trybie 6K PHOTO/4K PHOTO można w zależności od sytuacji wybrać jeden spośród trzech trybów – 6K seryjne / 4K seryjne (tryb Burst), 6K Burst (Start/Stop) / 4K Burst (Start/Stop) oraz 4K Preburst/6K Preburst (w trybie 4K rejestrujemy zdjęcia 8 mln). Natomiast w trybie 4K Photo można oprócz 30 kl./s rejestrować także 60 kl./s.

 

Sandefjord, miejscowy skeat park, Norwegia; tryb zdjęć seryjnych (do 12 kl. /s) sprawdza się przy rejestracji skaeterów. Dzięki temu możemy wybrać interesujący nas kadr; fot. K. Patrycy

Sandefjord, miejscowy skeat park, Norwegia; tryb zdjęć seryjnych (do 12 kl. /s) sprawdza się przy rejestracji skaeterów. Dzięki temu możemy wybrać interesujący nas kadr; fot. K. Patrycy

 

Testowany aparat ma, tak jak w GH5, również funkcję Post Focus, która stwarza użytkownikom możliwość ustawienia ostrości po zrobieniu zdjęcia. Jest to pomocne na przykład przy makrofotografii, lub przy wykonywaniu zdjęć dynamicznych. Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu umieszczonego z lewej strony korpus, które umożliwia jej szybsze uaktywnianie. Działa to równie skutecznie co w GH5.

Kolejną z ważnych funkcji GH5 jest Focus Stacking. Umożliwia on użytkownikom ustawienie głębi ostrości w aparacie po wykonaniu zdjęcia, a jest możliwe dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych przy pomocy funkcji Post Focus. Dzięki temu rozwiązaniu fotografujący nie musi dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, gdyż może uzyskać obraz z żądanym poziomem rozmycia wybierając ostrość w procesie edycji w aparacie. Może też zmienić ustawienie poziomu ostrości poprzez wybranie obszaru poddawanego wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Skorzystają na tym fotografujący drobne przedmioty, które nie są płaskie.

Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,65 punktu.

 

Sandefjord, Norwegia; samochody elektryczne w Norwegii są dość popularne. Tyle w ciągu jednego dnia niie widziałem jeszcze nigdzie. Elektryczne są nawet samochody dowożące pizzę. Po prawej zderzenie współczesności i tradycji - taksówka marki Tesla na tle typowej, norweskiej i niezwykle urokliwej zabudowy. Panasonic GH 5 II okazał  się świetnym narządziem do rejestracji tego typu sytuacji. fot. K. Patrycy

Sandefjord, Norwegia; samochody elektryczne w Norwegii są dość popularne. Tyle w ciągu jednego dnia nie widziałem jeszcze nigdzie. Elektryczne są nawet samochody dowożące pizzę. Poniżej zderzenie współczesności i tradycji - taksówka marki Tesla na tle typowej, norweskiej i niezwykle urokliwej zabudowy. Panasonic Lumix GH 5 II okazał  się świetnym narzędziem do rejestracji tego typu sytuacji. fot. K. Patrycy

Sandefjord, Norwegia; samochody elektryczne w Norwegii są dość popularne. Tyle w ciągu jednego dnia niie widziałem jeszcze nigdzie. Elektryczne są nawet samochody dowożące pizzę. Po prawej zderzenie współczesności i tradycji - taksówka marki Tesla na tle typowej, norweskiej i niezwykle urokliwej zabudowy. Panasonic GH 5 II okazał  się świetnym narządziem do rejestracji tego typu sytuacji. fot. K. Patrycy


Wizjer

GH5 II ma dokładnie taki sam wizjer co w GH5. Jest to duży elektroniczny LVF typu OLED o współczynniku powiększenia ok. 1,52× / 0,76× (dla 35 mm) i rozdzielczości 3,68 mln punktów oraz 100% polu krycia kadru. Zastosowanie technologii OLED umożliwiło uzyskanie krótkiego czasu reakcji przy opóźnieniu mniejszym niż 0,01 s, a także wysoki kontrast 10 000:1. Punkt oczny wynosi ok. 21 mm. Obraz jest zawsze ostry i wyraźny, od środka aż po brzegi kadru. Wyświetlany kadr nie smuży i jest przyjemny w odbiorze dla oka. Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5,75 punktu.

Ekran LCD

 

TEST Panasonic GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21

 

Aparat wyposażono w 3-calowy, odchylany, osadzony na przegubie ekran LCD o proporcjach 3:2 i wysokiej rozdzielczości 1840K (większej niż w GH5) umożliwiający sterowanie dotykowe. Na ekranie można przeglądać, powiększać zdjęcia za pomocą dotyku w sposób analogiczny do smartfonów. W porównaniu z GH5, ekran jest jaśniejszy oraz charakteryzuje się lepszą reprodukcją kolorów. Ekran LCD, umożliwia korzystanie z funkcji Frame Maker, służącej do sprawdzania kompozycji podczas nagrywania w różnych proporcjach, takich jak: 16:9, 4:3 czy 1:1. Szkoda, że wizjer i ekran nie są wykonane w tej samej technologii, wtedy można byłoby łatwiej uniknąć różnic w odwzorowaniu kolorystycznym widocznym na ekranie i w wizjerze.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 10-01-2022
 
godzina dodania: 09:01
 
odsłon: 8248
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.131) / 0.120

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |