testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21ciąg dalszy...
Sandefjord, miejscowy cmentarz, Norwegia; przy tym zdjęciu przydał się nam odchylany ekran w aparacie, dzięki któremu mogliśmy wykonać zdjęcie z góry, kontrolując kadr, bez wchodzenia na żadne podwyższenie; Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/60 s; ISO 800; f/4; f=56 mm; fot. K. Patrycy
Sandefjord, miejscowy skeat park, Norwegia; tryb zdjęć seryjnych (do 12 kl. /s) sprawdza się przy rejestracji skaeterów. Dzięki temu możemy wybrać interesujący nas kadr; fot. K. Patrycy
Testowany aparat ma, tak jak w GH5, również funkcję Post Focus, która stwarza użytkownikom możliwość ustawienia ostrości po zrobieniu zdjęcia. Jest to pomocne na przykład przy makrofotografii, lub przy wykonywaniu zdjęć dynamicznych. Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu umieszczonego z lewej strony korpus, które umożliwia jej szybsze uaktywnianie. Działa to równie skutecznie co w GH5.
Kolejną z ważnych funkcji GH5 jest Focus Stacking. Umożliwia on użytkownikom ustawienie głębi ostrości w aparacie po wykonaniu zdjęcia, a jest możliwe dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych przy pomocy funkcji Post Focus. Dzięki temu rozwiązaniu fotografujący nie musi dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, gdyż może uzyskać obraz z żądanym poziomem rozmycia wybierając ostrość w procesie edycji w aparacie. Może też zmienić ustawienie poziomu ostrości poprzez wybranie obszaru poddawanego wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Skorzystają na tym fotografujący drobne przedmioty, które nie są płaskie. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,65 punktu.
Sandefjord, Norwegia; samochody elektryczne w Norwegii są dość popularne. Tyle w ciągu jednego dnia nie widziałem jeszcze nigdzie. Elektryczne są nawet samochody dowożące pizzę. Poniżej zderzenie współczesności i tradycji - taksówka marki Tesla na tle typowej, norweskiej i niezwykle urokliwej zabudowy. Panasonic Lumix GH 5 II okazał się świetnym narzędziem do rejestracji tego typu sytuacji. fot. K. Patrycy
Aparat wyposażono w 3-calowy, odchylany, osadzony na przegubie ekran LCD o proporcjach 3:2 i wysokiej rozdzielczości 1840K (większej niż w GH5) umożliwiający sterowanie dotykowe. Na ekranie można przeglądać, powiększać zdjęcia za pomocą dotyku w sposób analogiczny do smartfonów. W porównaniu z GH5, ekran jest jaśniejszy oraz charakteryzuje się lepszą reprodukcją kolorów. Ekran LCD, umożliwia korzystanie z funkcji Frame Maker, służącej do sprawdzania kompozycji podczas nagrywania w różnych proporcjach, takich jak: 16:9, 4:3 czy 1:1. Szkoda, że wizjer i ekran nie są wykonane w tej samej technologii, wtedy można byłoby łatwiej uniknąć różnic w odwzorowaniu kolorystycznym widocznym na ekranie i w wizjerze.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 8248
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |