Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21

ciąg dalszy...

 

Odwzorowanie barwne

Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5000 K.

 

Panasonic GH5 II, oprócz dedykowanych ustawień BB, ma możliwość ręcznego ustaw. temp. barwowej.

 

Balans bieli w świetle błyskowym bardzo dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane. W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu w świetle żarowym. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane.

W GH5 II, jak w zdecydowanej większości aparatów tego segmentu, jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.

Możliwości edycyjne

LUMIX GH5 II, tak jak GH5, umożliwia w aparacie proste edytowanie nagrania oraz konwersję plików RAW, zmianę kadru zdjęcia, przygotowanie pokazu typu slajd show, edycję w ramach trybu 6K i 4K Photo. Za możliwości edycyjne przyznajemy 5,3 punktu.

 

Sandefjord, Muzeum Wielorybnictwa, Norwegia. Wysoka czułość umożliwiła nam rejestrację tego niezwykłego, bądź raczej zwykłego dla tego regionu spotkania. Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/320 s; ISO 6400; f/4; f=12 mm; fot. K. Patrycy

Sandefjord, Muzeum Wielorybnictwa, Norwegia. Wysoka czułość umożliwiła nam rejestrację tego niezwykłego, bądź raczej zwykłego dla tego regionu spotkania. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/320 s; ISO 6400; f/4; f=12 mm; fot. K. Patrycy


Możliwości multimedialne

Panasonic LUMIX GH5 II umożliwia nieograniczone nagrywanie wideo w różnych ustawieniach. Nawet przy rozdzielczości 4K/ 60p cały obszar matrycy GH5 II jest w ciągłym użyciu, co umożliwia użytkownikowi nagrywanie wideo bez cropa. Aby zapewnić wysoki zakres dynamiczny i szerokie spektrum kolorów, GH5 II ma fabrycznie zainstalowany V-Log L, który renderuje bardzo płaski obraz (12-stopniowy zakres dynamiczny, dane producenta), zachowując przy tym wszystkie informacje o kolorach. Zainteresowani użytkownicy mogą za darmo pobrać 35 kompatybilnych LUT dla kamer VariCam. Inne praktyczne narzędzia, takie jak monitor przebiegów falowych WaveForm Monitor [8], i wektorowy wykres sygnału (Vector Scope) oraz V-Log View Assist [9], również są częścią podstawowego wyposażenia aparatu.

 

TEST Panasonic GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21

TEST Panasonic GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21

 

Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L, umożliwi łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Czyli z powodzeniem możemy ten model wykorzystywać do filmowania (w trybie kilku kamer) z pełnoklatkowymi modelami tej marki.

Dostępne są również tablice kolorów kontrolnych (standardy SMPTE / EBU / ARIB [10]).

 

TEST Panasonic GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21

 

Podobnie jak flagowy bezlusterkowiec do nagrywania wideo Panasonic LUMIX S1H, GH5 II ma dwa ustawienia wyjściowe dla gamma Cinelike w menu Photo Style. Tryby te pomagają stworzyć imponujący obraz, dzięki ciepłym odcieniom kolorów oraz idealnej grze cieni oraz światła, bez gradacji kolorów na materiałach V-Log. Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L umożliwia łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Ustawienie Cinelike D2 nadaje priorytet zakresowi dynamiki, a Cinelike V2 (tryb kinowy) priorytetowo traktuje kontrast. Dodano także L.Monochrome S i L.Classic Neo. Wszystkie te ustawienia będą także dostępne w trybie anamorficznym.

W trybie nagrywania VFR (Variable Frame Rate) dostępne są takie ustawienia jak C4K / 4K 60 kl./s, Anamorficzne 50 kl./s i FHD 180 kl./s. AF można ustawić przed rozpoczęciem nagrywania VFR.

LUMIX GH5 II umożliwia rejestrację C4K [odpowiada 4K (4096 × 2160) zgodnie z definicją Digital Cinema Initiatives ] / 4K 60p 4:2:0 10-bitowe nagrywanie wideo i może jednocześnie przesyłać 4K 4:2:2 10-bit przez HDMI. Nagrywanie może zostać przerwane w trybie nagrywania C4K / 4K 60p 10-bitowym oraz trybie anamorficznym, aby chronić urządzenie przez przegrzaniem.

GH5 II, tak jak GH5, ma także podwójne gniazdo kart pamięci SD, zgodne z szybkimi kartami UHS-II klasy V90.

 

Sandefjord, Norwegia; jeden z pomników zlokalizowanych w centrum miasteczka. Dość oryginalny, poświęcony listonoszowi Ole Hansenowi  (1827-1910). Rzeźba została odsłonięta w Święto Narodowe Norwegii (17 maja) w 1991 roku. Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/250 s; ISO 200; f/4; f=16 mm; fot. K. Patrycy

Sandefjord, Norwegia; jeden z pomników zlokalizowanych w centrum miasteczka. Dość oryginalny, poświęcony listonoszowi Ole Hansenowi  (1827-1910). Rzeźba została odsłonięta w Święto Narodowe Norwegii (17 maja) w 1991 roku. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/250 s; ISO 200; f/4; f=16 mm; fot. K. Patrycy

Sandefjord, Norwegia; jeden z pomników zlokalizowanych w centrum miasteczka. Dość oryginalny, poświęcony listonoszowi Ole Hansenowi  (1827-1910). Rzeźba została odsłonięta w Święto Narodowe Norwegii (17 maja) w 1991 roku. Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/250 s; ISO 200; f/4; f=16 mm; fot. K. Patrycy

 

Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, możemy przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 10-01-2022
 
godzina dodania: 09:01
 
odsłon: 8250
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Jeremiasz Gadek
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.068) / 0.059

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |