testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne
Balans bieli w świetle błyskowym bardzo dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane. W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu w świetle żarowym. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane.
W GH5 II, jak w zdecydowanej większości aparatów tego segmentu, jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.
Sandefjord, Muzeum Wielorybnictwa, Norwegia. Wysoka czułość umożliwiła nam rejestrację tego niezwykłego, bądź raczej zwykłego dla tego regionu spotkania. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/320 s; ISO 6400; f/4; f=12 mm; fot. K. Patrycy
Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L, umożliwi łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Czyli z powodzeniem możemy ten model wykorzystywać do filmowania (w trybie kilku kamer) z pełnoklatkowymi modelami tej marki. Dostępne są również tablice kolorów kontrolnych (standardy SMPTE / EBU / ARIB [10]).
Podobnie jak flagowy bezlusterkowiec do nagrywania wideo Panasonic LUMIX S1H, GH5 II ma dwa ustawienia wyjściowe dla gamma Cinelike w menu Photo Style. Tryby te pomagają stworzyć imponujący obraz, dzięki ciepłym odcieniom kolorów oraz idealnej grze cieni oraz światła, bez gradacji kolorów na materiałach V-Log. Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L umożliwia łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Ustawienie Cinelike D2 nadaje priorytet zakresowi dynamiki, a Cinelike V2 (tryb kinowy) priorytetowo traktuje kontrast. Dodano także L.Monochrome S i L.Classic Neo. Wszystkie te ustawienia będą także dostępne w trybie anamorficznym.
W trybie nagrywania VFR (Variable Frame Rate) dostępne są takie ustawienia jak C4K / 4K 60 kl./s, Anamorficzne 50 kl./s i FHD 180 kl./s. AF można ustawić przed rozpoczęciem nagrywania VFR.
LUMIX GH5 II umożliwia rejestrację C4K [odpowiada 4K (4096 × 2160) zgodnie z definicją Digital Cinema Initiatives ] / 4K 60p 4:2:0 10-bitowe nagrywanie wideo i może jednocześnie przesyłać 4K 4:2:2 10-bit przez HDMI. Nagrywanie może zostać przerwane w trybie nagrywania C4K / 4K 60p 10-bitowym oraz trybie anamorficznym, aby chronić urządzenie przez przegrzaniem. GH5 II, tak jak GH5, ma także podwójne gniazdo kart pamięci SD, zgodne z szybkimi kartami UHS-II klasy V90.
Sandefjord, Norwegia; jeden z pomników zlokalizowanych w centrum miasteczka. Dość oryginalny, poświęcony listonoszowi Ole Hansenowi (1827-1910). Rzeźba została odsłonięta w Święto Narodowe Norwegii (17 maja) w 1991 roku. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/250 s; ISO 200; f/4; f=16 mm; fot. K. Patrycy
Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, możemy przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 8250
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |