testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne
Balans bieli w świetle błyskowym bardzo dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane. W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu w świetle żarowym. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane.
W GH5 II, jak w zdecydowanej większości aparatów tego segmentu, jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.
Sandefjord, Muzeum Wielorybnictwa, Norwegia. Wysoka czułość umożliwiła nam rejestrację tego niezwykłego, bądź raczej zwykłego dla tego regionu spotkania. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/320 s; ISO 6400; f/4; f=12 mm; fot. K. Patrycy
Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L, umożliwi łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Czyli z powodzeniem możemy ten model wykorzystywać do filmowania (w trybie kilku kamer) z pełnoklatkowymi modelami tej marki. Dostępne są również tablice kolorów kontrolnych (standardy SMPTE / EBU / ARIB [10]).
Podobnie jak flagowy bezlusterkowiec do nagrywania wideo Panasonic LUMIX S1H, GH5 II ma dwa ustawienia wyjściowe dla gamma Cinelike w menu Photo Style. Tryby te pomagają stworzyć imponujący obraz, dzięki ciepłym odcieniom kolorów oraz idealnej grze cieni oraz światła, bez gradacji kolorów na materiałach V-Log. Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L umożliwia łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Ustawienie Cinelike D2 nadaje priorytet zakresowi dynamiki, a Cinelike V2 (tryb kinowy) priorytetowo traktuje kontrast. Dodano także L.Monochrome S i L.Classic Neo. Wszystkie te ustawienia będą także dostępne w trybie anamorficznym.
W trybie nagrywania VFR (Variable Frame Rate) dostępne są takie ustawienia jak C4K / 4K 60 kl./s, Anamorficzne 50 kl./s i FHD 180 kl./s. AF można ustawić przed rozpoczęciem nagrywania VFR.
LUMIX GH5 II umożliwia rejestrację C4K [odpowiada 4K (4096 × 2160) zgodnie z definicją Digital Cinema Initiatives ] / 4K 60p 4:2:0 10-bitowe nagrywanie wideo i może jednocześnie przesyłać 4K 4:2:2 10-bit przez HDMI. Nagrywanie może zostać przerwane w trybie nagrywania C4K / 4K 60p 10-bitowym oraz trybie anamorficznym, aby chronić urządzenie przez przegrzaniem. GH5 II, tak jak GH5, ma także podwójne gniazdo kart pamięci SD, zgodne z szybkimi kartami UHS-II klasy V90.
Sandefjord, Norwegia; jeden z pomników zlokalizowanych w centrum miasteczka. Dość oryginalny, poświęcony listonoszowi Ole Hansenowi (1827-1910). Rzeźba została odsłonięta w Święto Narodowe Norwegii (17 maja) w 1991 roku. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/250 s; ISO 200; f/4; f=16 mm; fot. K. Patrycy
Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, możemy przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 8359
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Sigma 15 mm f/1,4 DG DN Diagonal Fisheye | Art 21 lutego 2024 r. zdebiutował obiektyw Sigma 15 mm f/1,4 DG DN DIAGONAL FISHEYE | Art. Jest to pierwszy na świecie szerokokątny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców typu fisheye o jasności f/1,4. Drukarki fotograficzne Canon SELPHY, 20-cia lat na rynku 16 kwietnia 2024 r. Canon ogłosił, że w 2024 roku firma świętować będzie 20-lecie wprowadzenia na rynek serii kompaktowych drukarek fotograficznych Canon SELPHY, które umożliwiają łatwe drukowanie wysokiej jakości zdjęcia i korzystanie z wielu rozwiązań w zakresie druku natychmiastowego. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |