testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
ciąg dalszy...
![]() Sandefjord, miejscowy cmentarz, Norwegia; przy tym zdjęciu przydał się nam odchylany ekran w aparacie, dzięki któremu mogliśmy wykonać zdjęcie z góry, kontrolując kadr, bez wchodzenia na żadne podwyższenie; Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/60 s; ISO 800; f/4; f=56 mm; fot. K. Patrycy
![]() Sandefjord, miejscowy skeat park, Norwegia; tryb zdjęć seryjnych (do 12 kl. /s) sprawdza się przy rejestracji skaeterów. Dzięki temu możemy wybrać interesujący nas kadr; fot. K. Patrycy
Testowany aparat ma, tak jak w GH5, również funkcję Post Focus, która stwarza użytkownikom możliwość ustawienia ostrości po zrobieniu zdjęcia. Jest to pomocne na przykład przy makrofotografii, lub przy wykonywaniu zdjęć dynamicznych. Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu umieszczonego z lewej strony korpus, które umożliwia jej szybsze uaktywnianie. Działa to równie skutecznie co w GH5.
Kolejną z ważnych funkcji GH5 jest Focus Stacking. Umożliwia on użytkownikom ustawienie głębi ostrości w aparacie po wykonaniu zdjęcia, a jest możliwe dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych przy pomocy funkcji Post Focus. Dzięki temu rozwiązaniu fotografujący nie musi dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, gdyż może uzyskać obraz z żądanym poziomem rozmycia wybierając ostrość w procesie edycji w aparacie. Może też zmienić ustawienie poziomu ostrości poprzez wybranie obszaru poddawanego wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Skorzystają na tym fotografujący drobne przedmioty, które nie są płaskie. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,65 punktu.
![]() Sandefjord, Norwegia; samochody elektryczne w Norwegii są dość popularne. Tyle w ciągu jednego dnia nie widziałem jeszcze nigdzie. Elektryczne są nawet samochody dowożące pizzę. Poniżej zderzenie współczesności i tradycji - taksówka marki Tesla na tle typowej, norweskiej i niezwykle urokliwej zabudowy. Panasonic Lumix GH 5 II okazał się świetnym narzędziem do rejestracji tego typu sytuacji. fot. K. Patrycy
![]()
![]()
Aparat wyposażono w 3-calowy, odchylany, osadzony na przegubie ekran LCD o proporcjach 3:2 i wysokiej rozdzielczości 1840K (większej niż w GH5) umożliwiający sterowanie dotykowe. Na ekranie można przeglądać, powiększać zdjęcia za pomocą dotyku w sposób analogiczny do smartfonów. W porównaniu z GH5, ekran jest jaśniejszy oraz charakteryzuje się lepszą reprodukcją kolorów. Ekran LCD, umożliwia korzystanie z funkcji Frame Maker, służącej do sprawdzania kompozycji podczas nagrywania w różnych proporcjach, takich jak: 16:9, 4:3 czy 1:1. Szkoda, że wizjer i ekran nie są wykonane w tej samej technologii, wtedy można byłoby łatwiej uniknąć różnic w odwzorowaniu kolorystycznym widocznym na ekranie i w wizjerze.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 12517
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Najlepsze w 2025 - Liga Foto-Kuriera 2025 - tylko do 18 listopada 2025 r. Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Magda Czerwińska-Mejer, Adam Kot, Maciej Nowak, Marek Nużka, Adam Śliwa, Robert Sic, Ryszard Warchoł. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Ze względu na długi weekend listopadowy postanowiliśmy przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 18 grudnia 2025 r. (wtorek do końca dnia). To ostatnia Liga Foto-Kuriera w tym roku. Jest o co walczyć. Życzymy najlepszych zdjęć. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 11/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 11/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R6 M III; 32,5 miliona pikseli, Open Gate, nowa jakość - dostępność i cena 6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||